اسکلید آی‌کیو: کادیلاک تمام‌برقی شاسی‌بلند که ۱۳۰ هزار دلار می‌ارزد

آی‌کیو با یک بار شارژ مسافت ۷۲۵ کیلومتر را طی می‌کند

آی‌کیو با یک بار شارژ، مسافت ۷۲۵ کیلومتر را طی می‌کند- brochures.cadillac

شرکت جنرال موتورز، روز چهارشنبه، از نمونه تمام‌الکتریک کادیلاک با نام «کادیلاک اسکلید» رونمایی کرد که بزرگترین نسخه در این شرکت سودآور است.

نیویورک‌پست گزارشی در این زمینه منتشر کرده است.

جان راث، معاون شرکت کادیلاک، در مراسم معرفی این خودروی برقی در مرکز منهتن نیویورک گفت: «شاسی‌بلند مدل ۲۰۲۵ که اسکلید آی‌کیو(Escalade IQ) نام دارد، بزرگ‌ترین گام این شرکت خودروسازی مجلل به سمت داشتن مجموعه تمام برقی تا پایان این دهه است.»

خودروی آی‌کیو که به مبلغ ۱۳۰ هزار دلار به فروش می‌رسد، یک صفحه نمایش ال‌ای‌دی ۱۴۰ سانتی‌متری دارد. این خودرو همچنین به گزینه «سرعت خاص» (Velocity Mode) مجهز است که ۷۵۰ اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند تنها در پنج ثانیه از سرعت صفر به سرعت تقریبا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. این خودرو با هر بار شارژ، می‌تواند ۷۲۵ کیلومتر را طی کند.

خودروی اسکلید آی‌کیو به دیگر محصولات برقی کادیلایک یعنی «لیریک» و «سلستیک» اضافه خواهد شد.

آی‌کیو، عناصر اولیه و سازنده خط پرسود اسکلید کادیلاک را حفظ کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

راث تاکید کرد که هر سه خودروی برقی فروخته شده، یکی از نمونه‌های اسکلید است. البته کنار گذاشتن مخزن بنزین، موتور و گیربکس، ظاهری شیک‌تر و آیرودینامیک‌تر به خودرو داده است.

با توجه به برآوردهای کادیلاک، در این خودرو به‌جای موتور بنزینی، یک باتری بزرگ با قدرت زیاد - به‌طور دقیق ۲۰۰ کیلووات ساعت - وجود دارد که به آی‌کیو امکان می‌دهد با یک بار شارژ، مسافت ۷۲۵ کیلومتر را طی کند.

مندی دامن، مهندس ارشد آی‌کیو، روز چهارشنبه گفت که این میزان شارژ می‌تواند شهروندان نیویورک را با هفت ساعت رانندگی به «ویرجینیا بیچ» برساند.

با استفاده از شارژرهای سریع در کمتر از ۱۰ دقیقه تا ۱۶۰ کیلومتر به برد اسکلید آی‌کیو اضافه می‌شود. در خانه نیز با شارژر ۱۹.۲ کیلوواتی با هر ساعت شارژ، ۶۰ کیلومتر اضافه برد خواهد داشت. این خودرو همچنین در مواقع قطعی برق می‌تواند به‌عنوان باتری، الکتریسیته خانه را تامین کند.

پس از به راه افتادن آی‌کیو، می‌توان در مسیری نزدیک به ۶۰۰ هزار کیلومتر در جاده‌های ایالات متحده آمریکا و کانادا بدون دست و به‌صورت خودکار رانندگی کرد. این امر از طریق ابزارهای ایمنی نظیر کمک فرمان (در مناطق کور) و دوربین‌های اطراف خودرو میسر می‌شود. این خودرو همچنین به پارک خودکار پیشرفته مجهز است.

سیستم اطلاعات سرگرم‌کننده که از طریق گوگل پلی پشتیبانی می‌شود با ترکیب نتفلیکس و هولو، می‌تواند کاربران خودرو را سرگرم کند.

از دیگر فناوری‌های پیشرفته این خودرو، نور داخل اتومبیل است که ۱۲۶ رنگ مختلف ارائه می‌دهد و همچنین به باز و بسته‌شدن خودکار درب راننده مجهز است.  

بیشتر از تکنولوژی