الکساندریا کورتز: باعث افتخار است که معاون اول سندرز باشم

خانم کورتز در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا می‌تواند نامزد ریاست جمهوری شود

حمایت کورتز از کارزار انتخاباتی برنی سندرز، رای اعتماد مهمی از جانب نسل جوان‌ حزب دموکرات، تلقی می شود-Robyn Beck / AFP

بعد از حمایت از سناتور ورمانت در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات، الکساندریا اوکاسیو کورتز گفت «مایه مباهات است» که معاون اول رییس‌جمهور برنی سندرز شود گرچه اشاره کرد او هنوز برای پذیرش چنین سمتی جوان است و حائز شرط سنی این منصب نیست.

نماینده دور اولی ایالت نیویورک این اظهارات را در مصاحبه اسپانیایی زبان خود با نوتیسیاس تلموندو (Noticias Telemundo) بیان کرد. او در مصاحبه  از دلیل حمایت خویش از این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ صحبت کرد و با حمله به ترامپ او را فردی «نژادپرست» نامید که «از زنان قدرتمند و زنان لاتین» می‌ترسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است با پیوستن به برنی سندرز به عنوان معاون اول نامزد دموکرات‌ها به مصاف دونالد ترامپ برود، گفت:‌ «خب من هنوز شرط سنی حضور در چنین منصبی را ندارم. من تنها ۳۰ سال دارم و معاون اول حداقل باید ۳۵ ساله باشد. ولی مایه مباهات است که معاون اول آقای سندرز باشم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم اوکاسیو کورتز پیش از این حمایت خود از آقای سندرز را بعد از حمله قلبی این سناتور هنگام سخنرانی انتخاباتی، در یکی از کارزهای عظیم وی در کوئینز نیویورک در تابستان گذشته اظهار داشت. به عنوان جوان‌ترین بانوی منتخب در کنگره و یکی از برجسته‌ترین دور اولی‌های مجلس ایالات متحده، حمایت او از کارزار انتخاباتی سندرز به عنوان رای اعتماد مهمی از جانب نسل جوان‌تر و مترقی‌تر حزب تلقی شد.

آقای سندرز هم پیش از این اشاره داشته است که در صورت انتخاب شدن در سال ۲۰۲۰ از این نماینده مجلس ۳۰ ساله در کابینه خویش بهره خواهد جست.

بلافاصله بعد از گردهمایی اواخر ماه اکتبر که خانم اوکاسیو کورتز در آن از نامزدی آقای سندرز حمایت کرد، هنگام یک مصاحبه مطبوعاتی با شبکه خبری سی بی اس (CBS News) از این دو درباره احتمال پیوستن به هم به عنوان نامزد ریاست جمهوری و معاون اول پرسیده شد.  

خانم کورتز پاسخ داد: «فکر کنم من هنوز برای چنین منصبی بیش از اندازه جوان هستم.»

آقای سندرز هم افزود: «این هم پاسخ شما، خود خانم جواب دادند.»

آقای سندرز اما دوباره وقتی مصاحبه کننده از خانم کورتز پرسید آیا در کابینه وی مشغول خواهد شد، به میان پرید و پاسخ داد: «بله شما در کابینه من خواهی بود.»

گرچه نمایندگان مجلس می‌توانند تنها ۲۵ سال سن داشته باشند، رئیس‌جمهور یا معاون اول وی باید حداقل ۳۵ سال داشته و در ایالات متحده متولد شده باشند تا بتوانند به کاخ سفید راه یابند. البته برای پیوستن به کابینه محدودیت‌های بسیاری کمتری وجود داشته و هیچ شرط سنی یا محل تولدی در این زمینه وجود ندارد.

خانم اوکاسیو کورتز متولد برانکس در نیویورک است و در انتخابات ۲۰۲۴ می‌تواند به عنوان معاون اول یا حتی نامزد ریاست جمهوری وارد رقابت شود.

© The Independent