نگرانی محافظه کاران از آرایشگاه رفتن اوکازیو کورتز

الكساندريا اوكازيو كورتز: «از اینکه ما خوب دیده می شویم، عصبانی اند»

Joshua Roberts/Reuters

پس از اینکه یک روزنامه در مقاله ای به الكساندريا اوكازيو ـ كورتز، نماینده کنگره، انتقاد کرد که چرا 300 دلار (244 پوند) خرج موهایش کرده، او از خود دفاع کرد.

روز چهارشنبه، واشنگتن تایمز مقاله ای را منتشر کرد که در آن آمده است: «کسی که خودش را سوسیالیست می نامد و مرتباً به ثروتمندان حمله می کند و از هزینه زندگی در داخل کمربندی واشنگتن شکایت دارد، نزدیک به 300 دلار برای درست کردن موهایش در یک آرایشگاه گرانقیمت در مرکز شهر واشنگتن که او مشتری دائمی اش هست، خرج کرده است».

Getty

به گفته این روزنامه، که منابع خود را افرادی که با این سالن آشنایی دارند، ذکر کرده، خانم اوکازیو-کورتز در ماه گذشته در سالن Last Tangle مبلغ 80 دلار برای کوتاه کردن مو و 180 دلار  برای سایه روشن کردن موهایش پرداخته است.

آرایشگاه همچنین 20 درصد برای انعام درنظر گرفته که مبلغ 52 دلار نیز به جمع پرداختی اضافه می شود. در ادامه از ریچارد منینگ، پرزیدنت  آمریکاییان برای دولت محدود« نقل قولی آمده كه خانم نماینده كنگره را "موعظه گر سوسیالیسم در حالی كه از زندگی افراد ممتاز بهره مند است» توصیف می کند.

Joshua Roberts/Reuters

روزنامه این پرسش را مطرح می کند که چرا خانم نماینده کنگره به جای اینکه 300 دلار خرج آرایش مو کند، به «آرایشگاه کپیتال هیل (کنگره) که از یارانه دولت برخوردار است» نرفته، جایی كه «او می توانست تقریبا 100 دلار پس انداز كند».

در این مقاله آمده است: «این همه پول برای درست کردن مو کاملا برخلاف رفتار دادستان کل سابق جف سسونز، سناتور پیشین آلاباما و مشتری دائمی "خدمات مراقبت از مو در سنای آمریکا" است. در این آرایشگاه که برای اعضای کنگره و عموم مردم آزاد است، کوتاه کردن موی مردها حدود 20 دلار است، اگرچه کوتاه کردن موی مردانه در آنجا و هر جای دیگر ارزانتر از موی زنان است».

در پاسخ به این مقاله، خانم اوكازیو كورتز ضمن مسخره كردن این ایده كه موهایش به یك نگرانی تبدیل شده، از سیاست های سوسیالیستی خود حمایت كرده است.

روز پنجشنبه، خانم نماینده کنگره توئیت کرد: «40 میلیون آمریکایی تحت نابرابری شدید امروزه، در فقر زندگی می کنند، اما جناح راست از شما می خواهد بخاطر ناکامی های اخلاقی آنها سوسیالیسم دموکراتیک را مقصر بدانید. رویه های ما، مانند مدیکر(بیمه سلامتی) برای همه، رفاه مردم کارگر را بهبود می بخشد».

«آنها از اینکه ما خوب دیده می شویم، عصبانی اند».

بسیاری از افراد دیگر در رسانه های اجتماعی به دفاع از وی برآمدند و خاطرنشان كردند كه خانم نماینده برای درست کردن موهایش قیمت معمولی را پرداخت کرده - و اینكه مردان غالباً خبر ندارند که هزینه درست کردن موی زنان چقدر است.

یک نفر نوشت: «بله، متأسفانه یک بار رفتن به آرایشگاه همین قدر هزینه دارد».

یکی دیگر گفت: «به عنوان یک نیویورکی که  خیلی کمتر از AOC (الكساندريا اوكازيو كورتز) مو دارد، هر بار که به آرایشگاه می روم حدود 250 دلار خرج می شود، غیر ممکن است که در چنین چیزی  ذره ای برای عصبانیت پیدا کرد».

مقاله را نخواندم، اما 300 دلار قیمت بسیار معمولی برای کوتاه و رنگ کردن مو است. آخرین بار که من آرایشگاه رفتم 250 دلار با انعام بود.

بنابراین این داستان به معنای واقعی کلمه این است که «AOC موهایش را درست کرد و برایش یک قیمت معمولی پرداخت».

همه نمی تونیم موهامون رو جایی که 7 دلار میگیره و محبوب مردان جمهوریخواهه، کوتاه کنیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مری بریگه/10 اکتبر 2019

1) بدیهی ست که این مطلب هرگز در مورد مردها نوشته نمی شد.

2) این مبلغ برای کوتاه کردن و رنگ کردن مو برای یک چهره عمومی که غالباً در تلویزیون است، گران قیمت نیست.

3) اگر موهایش ژولیده بود، به جای این،  آن داستان اصلی می شد.

جسیکا والنتی /10 اکتبر 2019

برخی دیگر این ایده که خانم اوكازيو كورتز موهای خود را در همان آرایشگاهی کوتاه کند که دادستان سابق موهایش را کوتاه می کرد، خنده دار یافتند.

یک نفر توئیت کرد: «چگونه اوکازیو کورتز، یک زن جوان با یک خروار مو،  جرات کرده برای کوتاه کردن مو از جف سسونز، پیرمرد کچلی که هنوز برای پایان برده داری زاری می کند، بیشتر پول خرج کند؟»

به ازای هر اینچ از مو، سسونز هزینه بیشتری برای کوتاه کردن مو پرداخت می کند تا پولی که AOC  داد! او معقول است.

الیسون دابلیو/10 اکتبر 2019

«چرا AOC نمی تواند موهای خود را مانند جف سسونز کوتاه کند؟» مطمئناً می تواند.

جاش بیلینسون/10 اکتبر 2019

برای مقایسه، یک آرایشگر در سالن آریا در شهر نیویورک به ایندیپندنت گفت که رنگ سایه روشن 185 دلار  و کوتاه کردن و سشوار کشیدن 95 دلار هزینه دارد.

کسی در توییتر خود نوشت: «همه مسائل به کنار، 80 دلار برای کوتاه کردن موی زن در نیویورک ارزان است. مردم چه انتظاری از AOC دارند؟ برود به سالن هایی که یک شب رایگان مو کوتاه می کنند؟»

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از جهان