بازنشستگان شرکت مخابرات در ۱۴ شهر ایران تجمع اعتراضی برگزار کردند

خانواده بیماران مبتلا به هموفیلی در اعتراض به نبود دارو تجمع کردند

جمعی از بازنشستگان شرکت مخابرات روز دوشنبه ۲۲ خرداد در ۱۴ شهر ایران تجمع اعتراضی برگزار کردند. بازنشستگان معترض خوستار اجرای کامل آیین‌نامه استخدامی ۸۹/۲۴، پرداخت کامل رفاهیات و دیگر معوقات مزدی و همچنین اجرای کامل بیمه تکمیلی و هزینه‌های درمان‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، بازنشستگان شرکت مخابرات در شهرهای تهران، رشت، شهرکرد، اهواز، زاهدان، اراک، مشهد، زنجان، دزفول، یاسوج، شیراز، بروجرد، بجنورد و سنندج مقابل ساختمان‌ مرکزی مخابرات در این شهرها رفتند و برای چندمین بار در سال جدید مطالباتشان را فریاد زدند.

بازنشستگان در اهواز با تجمع مقابل اداره مخابرات این شهر، شعارهای «تا حق خود نگیریم، هر روزهمین بساط است» و «عدالتی ندیدیم، فقط دروغ شنیدیم» سر دادند.

بازنشستگان مخابرات پیش از این در تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ هم در حدود ۱۱ شهر ایران تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند. آن‌ها خواستار اجرای آیین‌نامه استخدامی و پرسنلی مصوب سال ۱۳۸۹ شرکت مخابرات، برقراری مجدد بیمه تکمیلی و پرداخت مزایای رفاهی‌اند؛ مصوبه‌ای که ۱۳ سال منتظر اجرایی شدن آن‌اند. این در حالی است که شرکت مخابرات به بهانه کمبود نقدینگی، از اجرای آیین‌نامه استخدامی و پرسنلی مصوب سال ۱۳۸۹ شرکت مخابرات سر باز زده و با همین دستاویز بیمه تکمیلی کارگران را نیز قطع کرده است و از پرداخت مزایای رفاهی بازنشستگان هم امتناع می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازنشستگان شرکت مخابرات در ماه‌های اخیر هر هفته حداقل یک بار به‌طور هم‌زمان در شهرهای مختلف تجمع می‌کنند اما تاکنون پاسخی نگرفته‌اند. کاهش سهم بیمه تکمیلی از ۵۰ به ۲۰ درصد مانند سابق و پرداخت رفاهیات و سهم خواربار از دیگر خواسته‌های بازنشستگان است.

هم‌زمان کارکنان شهرداری یاسوج نیز مقابل ساختمان استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند. به گزارش ایسنا، این افراد ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری و شورای شهر یاسوج، خواستار دریافت مطالبات خود شدند. نیروهای رسمی این شهرداری سه ماه مطالبات معوقه دارند و کارکنان شرکتی و قراردادی این مجموعه نیز هشت تا ۹ ماه است که حقوق نگرفته‌اند.

جمعی از خانواده‌های بیماران مبتلا به هموفیلی نیز روز دوشنبه در شهر تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند. این اعتراض مقابل سازمان غذا و دارو در تهران برگزار شد. این خانواده‌ها علت این تجمع را اعتراض به سازمان غذا و دارو به دلیل توزیع نکردن داروی جدید «هملبیرا» به بهانه نامشخص بودن قیمت آن، اعلام کردند.

بیشتر از