رونمایی از اپل ‌ویژن پرو؛ هدست واقعیت ترکیبی با قابلیت کنترل با چشم

این هدست که بیشتر شبیه عینک اسکی است، با ترکیب ویژگی‌های واقعیت مجازی و افزوده به کاربر امکان می‌دهد محتوای دیجیتال را روی محیط اطراف خود مشاهده کند

کاربران این هدست می‌توانند نرم‌افزارها را در فضای اطراف به صورت مجازی با حرکت چشم، دست و یا صدای خود کنترل کنند-Apple

شرکت اپل، روز دوشنبه ۱۵ خرداد، در جریان کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان این شرکت از نخستین هدست واقعیت افزوده خود با نام ویژن پرو رونمایی کرد. این شرکت همچنین چند ارتقای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای محصولات پیشین خود عرضه کرد.

به گزارش رویترز، ویژن پرو اپل در بازار با هدست «کوئست» شرکت متا و همچنین هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن شرکت سونی رقابت می‌کند.
ورود اپل به عرصه تولیدکنندگان هدست واقعیت افزوده از گشایش خط تولید جدیدی در این شرکت پیشتاز فناوری حکایت دارد. ساعت‌ هوشمند اپل که ۹ سال پیش به بازار عرضه شد آخرین خط تولیدی بود که به مجموعه محصولات این شرکت اضافه شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


هدست ویژن پرو
پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، اپل بالاخره از هدست واقعیت افزوده خود رونمایی کرد. این هدست که بیشتر شبیه عینک اسکی است، با ترکیب ویژگی‌های واقعیت مجازی و افزوده به کاربر امکان می‌دهد محتوای دیجیتال را روی محیط اطراف خود مشاهده کند.
قیمت این هدست که از سه هزار و ۴۹۹ دلار آغاز می‌شود، سه‌برابر هدست کوئست متا است.
کاربران این هدست می‌توانند علاوه بر مشاهده نرم‌افزار‌ها در فضای اطراف به صورت مجازی آن‌ها را با حرکت چشم، دست و یا صدای خود کنترل کنند.
بنابر اعلام اپل این وسیله قادر به اجرای دیزنی پلاس، سرویس پخش اینترنتی شرکت والت دیزنی، مجموعه آفیس شرکت مایکروسافت و برنامه‌های شرکت ادوبی است.

ویژن پرو  ۱۲ دوربین و یک دکمه تاج دیجیتالی (Digital Crown) مشابه ساعت‌های هوشمند اپل دارد. با این تفاوت که در این هدست با این دکمه می‌توان بین محیط‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی رفت‌ و آمد کرد.
ویژن پرو یک باتری خارجی دارد که با یک کابل به این هدست متصل می‌شود و می‌تواند دو ساعت آن را روشن نگاه دارد. اپل از تراشه ام۲ خود به عنوان پردازشگر این هدست به همراه تراشه جدیدی با عنوان آر۱ استفاده کرده است.

بنابر اعلام اپل تراشه آر۱ قادر است اطلاعاتی که از حسگرهای خود به‌دست می‌آورد را کمتر از یک چشم بر هم زدن پردازش کند.
سیستم عامل این هدست نیز ویژن او‌اس نام دارد.
 تراشه ام‌۲ اولترا
اپل همچنین از تراشه جدید ام‌۲ اولترای خود رونمایی کرد. اپل از این تراشه که قدرتمندترین پردازشگر این شرکت است، در کامپیوترهای رومیزی مک‌پرو و مک‌استودیوی خود استفاده می‌کند. این تراشه درواقع متشکل از دو تراشه ام‌۲ است که روی هم قرار گرفته‌اند.

اپل پیشتر از همین شیوه برای ارتقای تراشه ام‌۱ خود به ام۱ اولترا استفاده کرده بود. تراشه ام۲ که دارای یک واحد پردازشگر ۲۴ هسته‌ای مرکزی است، سرعتی ۲۰‌درصد بالاتر از ام‌۱ اولترا دارد.
مک‌بوک ایر بزرگتر، کامپیوترهای رومیزی قدرتمند
اپل همچنین مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی جدید خود را به بازار عرضه کرد. باتری این لپ‌تاپ محبوب اپل می‌تواند ۱۸ ساعت آن را در حال کار روشن نگاه دارد. اپل از تراشه ام‌۲ به عنوان پردازشگر این کامپیوتر استفاده کرده است.
قیمت مک‌بوک ایر جدید اپل از هزار و ۲۹۹ دلار آغاز می شود. اپل همچنین قیمت نسخه ۱۳ اینچی این لپ‌تاپ را با ۱۰۰ دلار کاهش به حداقل هزار و ۹۹ دلار رساند.
این شرکت همچنین کامپیوترهای رومیزی خود را با معرفی نسخه جدید مک‌پرو ارتقا داد.

اپل در این نسخه از تراشه ام‌۲ اولترا به عنوان پردازشگر استفاده کرده است. قیمت این کامپیوتر از شش هزار و ۹۹۹ دلار آغاز می‌شود.
اپل همچنین نسخه‌ ارزانتر و فشرده‌تر این کامپیوتر یعنی مک‌استودیو را با تراشه‌های ام۲ اولترا و ام۲ مکس ارتقا داد.
ابزارک‌های جدید برای ساعت هوشمند اپل، به روز رسانی سیستم عامل و برنامه ژورنال
اپل همچنین از نسخه جدید سیستم‌عامل خود با عنوان آی‌او‌اس ۱۷ رونمایی کرد. این شرکت همچنین به‌روز رسانی هایی را روی برنامه‌های آی‌مسیج، کیبورد مجازی و فیس‌تایم خود انجام داد.
 کاربران آیفون همچنین با استفاده از قابلیت جدیدی به نام نیم‌دراپ می‌توانند مشخصات افراد موجود در فهرست تماس خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. برنامه جدید اپل با عنوان ژورنال که مختص آیفون است، با استفاده از قابلیت یادگیری ماشینی درونی می‌تواند با پردازش عکس‌ها، مکان‌ها و دیگر اطلاعات داخل تلفن همراه پیشنهاداتی را به کاربر ارائه کند.

بیشتر از تکنولوژی