پزشک سابق ترامپ شرکت مجدد بایدن در انتخابات را «تخلف» خواند

رانی جکسون گفت کار به جایی رسیده است «که فرمانده کل قوای ما واکر لازم دارد»

رانی جکسون، نماینده جمهوری‌خواه تگزاس و پزشک سابق کاخ سفید، معتقد است جو بایدن «سلامت روانی و جسمی ندارد». این اظهارنظر پس از آن بود که بایدن روز پنجشنبه اول ژوئن در مراسم فارغ‌التحصیلی نیروی هوایی در کلرادو، زمین خورد.

جکسون روز جمعه در برنامه شامگاهی شبکه فاکس نیوز حضور پیدا کرد و گفت:«می‌خواهم بار دیگر بگویم: این مرد از لحاظ روانی و جسمی مناسب ریاست‌جمهوری نیست، و این ما را در وضعیت بدی قرار می‌دهد.»

او در ادامه افزود: «بخشی از کار رئیس‌جمهوری آمریکا این است که اعتمادبه‌نفس بدهد و مظهر قدرت باشد، و او این کار را نمی‌کند. نمی‌تواند این کار را بکند، برای این کار زیادی پیر است، و به نظرم مایه تاسف و خجالت است.»

به گفته جکسون،  گاف‌های متعدد و لغزش و زمین خوردن اخیر بایدن نشان می‌دهد که او «بسته‌ای است که در دنیا خریدار ندارد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پزشک سابق ترامپ به فاکس نیوز گفت: «فکر می‌کنم نبود توانایی جسمی و تحلیل جسمانی‌اش کم کم دارد تحلیل ذهنی‌اش را برجسته می‌کند که مدت‌هاست شاهد آن بوده‌ایم. این بسته‌ای است که هیچ‌جای دنیا خریدار ندارد، و دارد به مسئله امنیت ملی برای ما تبدیل می‌شود. باید در این‌باره کاری کنیم.»

او در ادامه افزود: «اینکه این مرد فکر می‌کند می‌تواند در سن ۸۶ سالگی رئیس‌جمهوری باشد در حالی که الان ۸۰ ساله است و [فکر می‌کند] می‌تواند شش سال دیگر در سمتش باقی بماند، تخلفی از جانب کاخ سفید است که اجازه می‌دهد چنین اتفاقی بیفتد، و حتی در مورد شرکت در یک دوره دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری صحبت می‌کند.»

جکسون گفت:‌«یک نفر باید پاسخگو باشد. افرادی مانند جیل بایدن و دوروبری‌هایش که انتظار می‌رود او را دوست داشته باشند و از او مراقبت کنند، باید در این مورد کاری کنند، و باید جلوی این قضیه را بگیرند چون مایه خجالت است.»

این نماینده جمهوری‌خواه گفت کار به جایی رسیده است «که فرمانده کل قوای ما واکر لازم دارد» تا در مراسم‌ها و رویدادها این‌ور و آن‌ور برود.

جکسون به فاکس نیوز گفت دعا می‌کند که بایدن سال آینده دوباره انتخاب نشود و گفت فکر نمی‌کند او بتواند مدت باقی‌مانده از دوره‌ ریاست‌جمهوری‌اش را به پایان برساند، و اگر هم به پایان برساند، امکان ندارد بتواند چهار سال دیگر رئیس‌جمهوری آمریکا باشد.

جکسون پیش‌تر پزشک باراک اوباما و دونالد ترامپ در کاخ سفید بود و بارها این سوال را مطرح کرده است که آیا بایدن از لحاظ ذهنی و روانی مناسب ریاست‌جمهوری است.

او در آوریل سال جاری نامه‌ای برای نمایندگان جمهوری‌خواه ارسال و درخواست کرد بایدن برای اطمینان از سلامت ذهنی‌اش، آزمایش بدهد یا در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت نکند.

در فوریه سال جاری، پس از این‌که در گزارش معاینه پزشکی رئیس‌جمهوری ادعا شد که برای خدمت در سمت فرمانده کل قوا صحیح و سالم است، جکسون خواستار پایان «پنهان‌کاری» در مورد سلامت بایدن شد.

بیشتر از جهان