عنوان سلطنتی ملکه کامیلا در صورت زندگی پس از شاه‌ چارلز

در سال گذشته عنوان رسمی کامیلا دو بار تغییر کرده است

زمانی که کامیلا در سال ۲۰۰۵، با شاه چارلز ازدواج کرد او را به صورت رسمی «دوشس کورنوال» می‌نامیدند - Canva

ویلیام، شاهزاده ولز، در ردیف بعدی تاج‌وتخت بریتانیا قرار دارد؛ به این معنی که پس از مرگ پدرش، شاه چارلز سوم، جانشین او خواهد شد.

هرچند گفته می‌شود که شاه در سلامت کامل است، کنجکاوی‌هایی در مورد عنوان کامیلا، که در یک سال گذشته دو بار تغییر کرده است، مطرح است.

زمانی که او در ۲۰۰۵ با شاه چارلز ازدواج کرد، او را به صورت رسمی «دوشس کورنوال» می‌نامیدند. پس از مرگ ملکه الیزابت دوم در سپتامبر، او با به سلطنت رسیدن همسرش، «ملکه همسر» شد. سپس، در مراسم تاجگذاری در ششم مه، زمانی که او و چارلز تاجگذاری کردند، این چهره سلطنتی به‌سادگی «ملکه کامیلا» نامیده شد.

چنانچه شاه چارلز ۷۴ ساله پیش از کامیلای ۷۵ ساله از دنیا برود، عنوان او [ملکه] دوباره تغییر خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کامیلا «ملکه» نخواهد شد، زیرا او با خانواده سلطنتی ازدواج کرده است و از بستگان خونی نیست. شاهزاده ویلیام احتمالا پادشاه خواهد شد، زیرا او وارث تاج و تخت است.

در چنین شرایطی، عنوان جدید او، «ملکه بیوه» (Queen Dowager) خواهد بود؛ عنوانی که عموما به بیوه یک شاه اطلاق می‌شود.

عنوان «ملکه بیوه» را نخستین بار ملکه آدلاید به کار برد؛ زمانی که همسرش، شاه ویلیام چهارم، در ۱۸۳۷ درگذشت و او ۱۲ سال پس از مرگ همسرش زندگی کرد.

تازه‌ترین نمونه‌ای که در آن همسر پادشاهی، بیش از خود او عمر کرده است، الیزابت بووز- لیون، مادر فقید ملکه الیزابت، بود که با شاه جورج ششم ازدواج کرد و در تمام دوران سلطنت ملکه الیزابت، با عنوان «ملکه مادر» شناخته می‌شد. ملکه مادر ۵۰ سال پس از مرگ شاه جورج در سال ۱۹۵۲، عمر کرد.

وضعیت کامیلا متفاوت است، زیرا او با خانواده سلطنتی ازدواج کرده است و هیچ خویشاوند همخونی در صف جانشینی ندارد.

او در ۲۰۰۵ لقب «دوشس کورنوال» را دریافت کرد، زیرا شاهدخت دایانا، همسر فقید چارلز، بود که در آن زمان «شاهدخت ولز» لقب داشت.

کامیلا از ازدواج اول خود دو فرزند به نام‌های لورا لوپز و تام پارکر بولز دارد و از این رو، هیچ خویشاوند همخونی در صف جانشینی تاج و تخت بریتانیا ندارد.

© The Independent

بیشتر از زندگی