سی‌بی‌اس: تحقیقات فدرال درباره پسر بایدن مخدوش شده است

روند معمول پیگیری‌های قضایی درباره پرونده خانواده بایدن به‌درستی دنبال نشده است

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا و همسرش جیل بایدن - AFP

شبکه خبری سی‌بی‌اس ایالات متحده اعلام کرد چندین منبع آگاه از جمله یک مقام پیشین وزارت دادگستری ایالات متحده، به عنوان بخشی از شاهدان روند تحقیقات درباره شیوه‌های تجاری خانواده بایدن، با چاک گراسلی، سناتور جمهوری‌خواه گفت‌وگو کرده‌اند. این منابع به سی‌بی‌اس گفته‌اند که ظاهرا در این زمینه، روند «استاندارد و معمول پیگیری‌های قضایی» دنبال نشده و این موضوع مانع پیشرفت تحقیقات است.

به گفته سی‌بی‌اس و به نقل از افراد آگاه، «بسیاری از گزارش‌های واقعی درباره هانتر بایدن، پسر جو بایدن، با برچسب‌هایی چون اخبار جعلی، از روند تحقیقات حذف شده‌اند تا ماموران پلیس فدرال ایالات متحده (اف‌بی‌آی) نتوانند در تحقیقات پیشرفتی داشته باشند».

اف‌بی‌آی در این باره هیچ پاسخی به شبکه خبری سی‌بی‌اس نداده است.

سخنگوی چاک گراسلی به سی‌بی‌اس گفت: «این سناتور در زمینه حفاظت از هویت افشاگران بدون توجه به ایدئولوژی‌های سیاسی آن‌ها سابقه‌ای طولانی دارد.» او تاکید کرد که این سناتور جمهوری‌خواه به تحقیقات برای آشکار شدن حقیقت ادامه خواهد داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر، کوین مک‌‌کارتی، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان ایالات متحده، هم با ارسال نامه‌ای به کریستوفر رای، رئیس اف‌بی‌آی، به او هشدار داده بود که اسناد مربوط به خانواده بایدن خصوصا هانتر بایدن و فعالیت‌های تجاری خانواده بایدن در زمان معاونت ریاست‌جمهوری را به کنگره تحویل دهد. مک‌‌کارتی در این نامه تاکید کرد در غیر این صورت، علیه کریستوفر رای «اتهام نافرمانی از کنگره» را  مطرح و پیگیری خواهد کرد.

 سناتورهای جمهوری‌خواه هم به‌تازگی نامه‌ای به کریستوفر رای نوشته و در آن، اطلاعات بیشتر در این زمینه را خواستار شده‌اند. کریستوفر دانهام، یکی از مقام‌های پلیس فدرال ایالات متحده، ۱۰ ماه مه در واکنش نامه‌ای به کنگره نوشت و اعلام کرد که به دلیل «وجود برخی اسناد محرمانه و پیچیدگی‌های فرایند تحقیق» در حال حاضر نمی‌تواند اطلاعاتی در اختیار کنگره بگذارد.

 دانهام در این نامه تاکید کرد: «برای یکپارچگی کل روند تحقیقات قضایی و به منظور انجام دادن وظایف اجرای قانونی ضروری است که اف‌بی‌آی از افشای اطلاعات از جمله اطلاعات تاییدنشده یا متناقض که می‌تواند به تحقیقات آسیب برساند، اجتناب کند.»

ایان سامز، سخنگوی کاخ سفید، هم در پاسخ به نامه جمهوری‌خواهان به شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت: «پنج سال است که جمهوری‌خواهان در کنگره حملاتی بی‌اساس، اثبات‌نشده و با انگیزه سیاسی علیه رئیس‌جمهوری و خانواده‌اش انجام می‌دهند.» او تاکید کرد: «وقتی نوبت به امور مالی شخص رئیس‌جمهوری می‌رسد، هر کسی می‌تواند نگاهی به آن بیندازد. او در مجموع ۲۵ سال اظهارنامه مالیاتی شخصی خود را برای عموم مردم آمریکا منتشر کرده است.»

بیشتر از جهان