ران دسنتیس: در صورت پیروزی در انتخابات چپ‌گرایی را نابود می‌کنم

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نخستین کارزار انتخاباتی خود را آغاز کرد

ران دسنتیس و همسرش کیسی-Reuters

ران دسنتیس یکی از دو نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، روز سه شنبه نهم خرداد (۳۰ مه)، به‌صورت رسمی کارزار انتخاباتی خود را در یک کلیسای اوانجلیست در ایالت آیووا آغاز کرد.
فرماندار ایالت فلوریدا که در حضور کشیش‌های کلیسای «ابدیت» سخنرانی می‌کرد در ابتدا تاکید کرد که « بازگشت آمریکای بزرگ با رفتن جو بایدن به زیرزمین خود در ایالت دلاور آغاز می‌شود.» ران دسنتیس در کنار همسرش و در حالی که هزار نفر از حامیانش در کلیسا حاضر شده بودند، کارزار انتخاباتی را رسما آغاز کرد. 

ران دسنتیس درحالی سه شنبه‌شب نخستین کارزار انتخاباتی خود را آغاز کرد که در مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت که در صورت احراز پست ریاست‌جمهوری، به «نابودی چپ‌گرایی در ایالات متحده» ادامه خواهد داد.

فرماندار ایالات فلوریدا که در آستانه انتخابات سال ۲۰۲۴ جدی‌ترین رقیب دونالد ترامپ در انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان خواهد بود، سه‌شنبه شب به فاکس‌نیوز گفت: «من می‌توانم چپ‌گرایی را در این کشور نابود کنم و ایدئولوژی چپ را برای همیشه به زباله‌دان تاریخ بیندازم.»

برخی از تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که دسنتیس در صورت نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری، جو بایدن را شکست خواهد داد. همچنین پیش‌بینی شده است که او بتواند دو دوره متوالی چهار ساله رئیس‌جمهوری باقی بماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرماندار ایالت فلوریدا در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با شبکه فاکس‌نیوز، با اشاره به انتخابش به مقام فرماندار فلوریدا، تاکید کرد که می‌تواند در بسیاری از مناطقی که جمهوری‌خواهان هیچ‌گاه پیروز نشده‌اند، عامل شکست دموکرات‌ها باشد.

ران دسنتیس هفته گذشته با حضور در یک اسپیس توییتری پراختلال، در حالی که ایلان ماسک، مالک توییتر، هم همراهی‌اش می‌کرد، اعلام کرد که یکی از نامزدهای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

دسنتیس پیش از اعلام رسمی نامزدی، به برخی از ایالت‌های تاثیرگذار و کلیدی در رای‌گیری‌های ریاست‌جمهوری سفر کرده و تبلیغات و کارزار غیررسمی انتخاباتی‌اش را آغاز کرده بود.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که فرماندار فلوریدا برای پیروزی در انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان مقابل دونالد ترامپ، در شرایط فعلی احتمالا شانس کمی خواهد داشت.

بیشتر از جهان