بازآفرینی قلب در جواهرات مدرن

طرح قلب شکوه عشق را به تصویر می‌کشد

طرح قلب به‌عنوان مهم‌ترین نشانه‌ یک عشق عمیق، سالها است که در طراحی جواهرات استفاده می‌‌شود-facebook/messika

در طول دهه‌ها جواهرات بی‌شماری به شکل قلب ساخته شده‌اند، اما هر بار که یکی از خانه‌های‌ جواهر لوکس آن را دوباره به تصویر می‌کشد، می‌توانیم امیدوار باشیم که جزئیات جالب‌توجهی در آن‌ها پیدا کنیم.

طرح قلب، چه در نسخه نهایی یک سنگ به‌دقت تراش خورده و چه در طرح‌های تخت با سنگ‌های قیمتی، بدون هیچ زحمتی داستان عشق را به تصویر می‌کشد.

خانه جواهر شوپارد از زمان معرفی مجموعه «قلب‌های شاد» (Happy Hearts) در سال ۲۰۰۹، شادی را القا کرده است. این مجموعه با الماس‌های نمادین رقصان، به نماد این خانه جواهر تبدیل شده است و کارولینا شوفل (Caroline Scheufele)، رئیس و مدیر هنری شوپارد، بی‌وقفه بر جواهرات قلبی‌شکل روزمره و نمونه‌های عالی آن نظارت دارد.

مجموعه «قلب‌های شاد» با سنگ‌های مختلفی اجرا شده است. قطعات این مجموعه در مالاکیت، مروارید سفید یا تیره تاهیتی، کارنلین و عقیق، در کنار نمونه‌هایی که با الماس تزئین شده‌اند، می‌درخشند.

شوپارد در مجموعه امسال «قلب‌های شاد»، عقیق صورتی را در قالب یک گردنبند آویز، یک دستبند، یک انگشتر و یک جفت گوشواره ارائه داد.

مجموعه «فرش قرمز» شوپارد که در جشنواره فیلم کن، از آن رونمایی شد، شامل یک گردنبند قلب منحصربه‌فرد و یک جفت گوشواره است. هر دو تکه با وجود الماس‌های تراش بریوله که به شکل شکوفه‌های کوچک در تمام گردنبند پخش شده‌اند، انفجاری از رنگ را پدید آورده‌اند.

در گذشته، گوشواره‌ها و گردنبند‌هایی که با الماس‌های شکل قلب هماهنگ می‌شدند، یکی از اجزای اصلی جواهرات خانه رونالد آبرام بودند. اکنون که جواهرات قلبی شکل دوباره مد شده‌اند، این نشان تجاری گردنبند جواهر سطح بالا، گوشواره‌های چند رشته‌‌ای و گوشواره‌های قطره‌ای خطی خود را با سنگ‌های قیمتی رنگی -که با الماس‌های طبیعی در تضادند- دوباره طراحی کرده است. جاناتان آبرام، مدیر رونالد آبرام، در‌این‌باره به چاینا مورنینگ پست گفت که گوشواره‌های جدید ما با زمردهای کلمبیایی، یاقوت‌های برمه‌ای و قلب‌های الماس رنگی، هماهنگ شده‌اند.

نگاه «مسیکا» به قلب‌ برای همیشه مدرن می‌ماند. مسیکا در مجموعه «Joy Cœur» خود گوشواره‌های تکی با طرح قلب تیرخورده دارد که از طلای سفید یا صورتی ساخته شده‌اند. طرح این گوشواره‌ها به این صورت است که یک قلب الماس در میان یک طرح گرافیکی قلبی شکل که با یک رشته الماس تخت (pavé-set diamonds) پوشیده شده است، قرار دارد و ردیفی از الماس‌های تخت روی یک تیر نمادین از میان آن رد شده است.

این مجموعه، حلقه‌ها و گوشواره‌هایی با الماس‌های قلبی شکل دارد که برای استفاده روزمره عالی‌اند. اگرچه این مجموعه هر چند وقت یک‌بار تکرار می‌شود، اما ارزش این را دارد که منتظر بمانیم تا ببینیم مسیکا در آینده چه می‌کند.

خانه جواهر پیشرو بریتانیایی «بودلز» (Boodles) بیشتر در طیف رنگی صورتی کار می‌کند. این خانه جواهر در گنجینه‌های الماس صورتی کمیاب خود که از معادن آرژیل به دست می‌آیند، می‌کاود تا حلقه‌های الماس صورتی فانتزی به شکل قلب طراحی کند.

بودلز در گنجینه الماس‌های صورتی کمیاب خود که تا قبل از تعطیلی معادن آرژیل، جمع کرده‌ است، به‌دنبال نمونه‌هایی است که آن‌ها را در حلقه‌های الماس صورتی فانتزی به شکل قلب اجرا کند.

یکی دیگر از تکه‌های ارزشمند این خانه جواهر، گردنبند کلاسیک این خانه مد با ترکیب یاقوت کبود قلبی‌شکل و الماس است که روی طلای ۱۸ عیار کار شده است. در این گردنبند ۱۷ یاقوت کبود به وزن ۵۵.۸۷ قیراط و ۲۷ الماس به وزن ۱۲.۲۷ قیراط، به همراه یک الماس تراش برلیان ۲.۸۶ قیراطی کار شده است.

جواهرسازی بوچی برای چندین نسل بر هنر طلا و روکش‌های ایتالیایی مسلط بودند. کارولینا بوچی، طراح این خانه جواهر، برای طراحی مجموعه «Cuore» که بین مشتریانش محبوبیت زیادی دارد، از تخصص بالای خود استفاده می‌کند. قلب نه‌تنها نمادی است که فورا قابل‌تشخیص است، بلکه بستر مناسبی برای نتیجه یک کار فلورانسی است.

مجموعه Cuore همچنین دارای قطعاتی است که با سنگ‌های قیمتی تخت ساخته شده‌اند.

امسال علاوه بر طراحان سطح بالا، گروهی از طراحان مستقل که ملزومات روزمره را تهیه می‌کنند نیز به سراغ طرح قلب رفته‌اند. برخی آن‌ها را با سنگ‌های نیمه‌قیمتی مانند کوارتز و توپاز ترکیب می‌کنند، و برخی به سراغ جواهرات گرانبها در رنگ‌های خیره‌کننده می‌روند.

بیشتر از مُد و زیبایی