ران د‌سانتیس رسما وارد رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا می‌شود

ران د‌سانتیس روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایالان ماسک رسما نامزدی‌اش را برای انتخابات ۲۰۲۴ اعلام می‌کند

اعلام رسمی نامزی د‌سانتیس در روز چهارشنبه مصادف با دیدار این هفته او با حامیان ارشد مالی‌اش در میامی است - REUTERS/Marco Bello/File Photo

ران د‌سانتیس، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا، رسما وارد رقابت‌های درون‌حزبی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ می‌شود.

به گزارش فاکس‌نیوز، فرماندار محبوب و محافظه‌کار فلوریدا، روز چهارشنبه ۲۴ مه ساعت ۶ بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا در گفت‌وگویی با ایالان ماسک، مدیر‌عامل توییتر، اعلام خواهد کرد که نامزد ریاست‌جمهوری ایالات متحده است.

قرار است اولین مصاحبه تلویزیونی او بعد از اعلام رسمی ورود به انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان برای ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ روز چهارشنبه ساعت ۸ شب از فاکس نیوز پخش شود.

پس از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده که در نظرسنجی‌ها جایگاه نخست را در رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری دارا است، د‌سانتین ماه‌ها است که نامش در ردیف رقبای جدی در حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ۲۰۲۴  مطرح است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اعلام رسمی نامزی د‌سانتیس در روز چهارشنبه مصادف با دیدار این هفته او با حامیان ارشد مالی‌اش در میامی است.

به گزارش فاکس نیوز، کارزار رسمی انتخاباتی د‌سانتیس احتمالا پس از گردهمایی حامیان مالی‌اش در همین هفته برگزار خواهد شد، اما مقام‌های کارزار انتخاباتی او هنوز هیچ جزئیاتی درباره این کارزار منتشر نکرده‌اند.

به نظر می‌رسد رقابت اصلی برای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه به رقابتی بین د‌سانتیس و ترامپ تبدیل شود.

فرماندار فلوریدا که دو بار به این مقام برگزیده شده است، در سن ۴۴ سالگی بیش از سه دهه از ترامپ جوان‌تر است. او نخستین بار در سال ۲۰۱۸ و به کمک رئیس‌جمهوری وقت به‌عنوان فرماندار فلوریدا انتخاب شد. او شهرتش را در میان محافظه‌کاران در سراسر کشور طی سه سال گذشته افزایش داده است.

د‌سانتیس سال گذشته هرگونه اظهار نظر درباره رقابت برای ورود به کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ را رد می‌کرد، زیرا بر انتخاب مجدد به‌عنوان فرماندار فلوریدا تمرکز داشت. اما بعد از انتخاب مجدد در ماه نوامبر، اشاراتش به انتخابات ریاست‌جمهوری را بیشتر کرد و در سخنرانی‌های خود مرتب تکرار می‌کرد که ما کارهای بیشتری برای انجام دادن داریم و من تازه مبارزه‌ام را شروع کرده‌ام.

فرماندار فلوریدا مجموعه‌ای از پیروزی‌ها را در ارتباط با سیاست‌های محافظه‌کارانه در کارنامه دارد از جمله قانون بحث‌برانگیر سقط جنین شش هفته‌ای، قوانین سخت‌گیرانه مهاجرت، محدودیت‌های مربوط به جنسیت و آموزش تنوع در مدارس و نشان دادن چراغ سبز به امکان حمل سلاح پنهان بدون مجوز.‌

د‌سانتیس در ماه‌های اخیر به سراسر کشور سفر کرده است و «طرح فلوریدا» خود را برجسته کرده و کتاب تازه منتشرشده‌اش، «شجاعت برای آزاد بودن» را تبلیغ کرده است. نوشتن کتاب برای بسیاری از کاندیداهای بالقوه و بالفعل ریاست‌جمهوری در ایالات متحده یک آیین است.

فرماندار فلوریدا با موقعیت نسبتا قوی وارد رقابت‌های انتخابات ۲۰۲۴ می‌شود و بسیار جلوتر از سایر رقبای بالقوه جمهوری‌خواه جایگاه دوم خود را پس از دونالد ترامپ، تثبیت کرده است.

بیشتر از جهان