ضرب‌وشتم و بازداشت اعضای خانواده مجید کاظمی، معترض اعدام‌شده

فشارهای امنیتی بر خانواده اعدام‌شدگان پرونده خانه‌‌اصفهان در آستانه مراسم ختم آن‌ها ادامه دارد

در آستانه برگزاری مراسم ختم سعید یعقوبی، صالح میرهاشمی و مجید کاظمی‌، از اعدام‌شدگان خیزش سراسری در اصفهان، فشارهای امنیتی بر خانواده قربانیان این قتل حکومتی افزایش یافت. در همین راستا اعضای خانواده مجید کاظمی در پی هجوم نیروهای امنیتی به خانه‌شان، هدف ضرب‌‌وشتم قرار گرفتند و بازداشت شدند.

محمد هاشمی، پسرخاله مجید کاظمی، در توییتر با اعلام این خبر نوشت: «دیشب (شامگاه شنبه ۳۰ اردیبهشت) ماموران امنیتی به منزل مجید کاظمی حمله کردند و بعد از ضرب‌و‌شتم برادران و پدر و مادرش، دو‌ برادر مجید را در حالی که به‌شدت آسیب دیده بودند، دستگیر کردند و با خود بردند.»

او در ادامه نوشت: «بعد از ساعاتی و به علت پیگیری خواهر مجید از طریق پلیس، آن‌ها به منزل مجید بازگشتند و خواهر او را هم دستگیر کردند.»

محمد هاشمی پیش از این توییت، در توییت‌هایی جداگانه خبر داده بود که حسین و مهدی، برادران مجید کاظمی، و سمیه کاظمی، خواهر او، درپی حمله نیروهای امنیتی به منزلشان بازداشت شده‌اند.

اکانت توییتری ۱۵۰۰ تصویر نیز در تشریح این اتفاق نوشت: «نیروهای جمهوری‌ اسلامی دیشب ۳ صبح به منزل مجید کاظمی هجوم بردند و برای چندین ساعت، مادر و پدر و دو برادر مجید را به طرز وحشیانه‌ای کتک زدند و بعد دو برادرش به همراه خواهرش را بازداشت کردند.»

نیروهای امنیتی حسین کاظمی را همراه مجید، برادر اعدام‌شده‌اش، در تاریخ ۳۰ آبان در یک باشگاه اسب‌سواری واقع در اصفهان بازداشت کردند. او چندی بعد با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تاکنون علت رسمی بازداشت این افراد اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد بازداشت آن‌ها در راستای تداوم فشار روی اعضای خانواده قربانیان این قتل حکومتی و جلوگیری از برگزاری مراسم ختم برای آن‌ها صورت گرفته باشد.

مریم میرهاشمی، عمه صالح میرهاشمی هم روز شنبه در یک استوری اینستاگرامی خبر داد که بنر یادبود صالح را آتش زده‌اند: «ننگ به شما که آمدید عکس صالح و تفت و یادبود صالح را آتش زدید و رفتید. ترسوها، از چی می‌ترسید؟ خشم هیچ‌وقت خاموش نمی‌شود، حالا نگذارید سرخاکش برویم و عزاداری کنیم.»

حکم اعدام مجید کاظمی شیخ‌شبانی، سعید یعقوبی کردسفلی و صالح میرهاشمی بلطاقی، روز جمعه ۲۹ اردیبهشت، علی‌رغم وجود نقایص بسیار در پرونده آن‌ها و واکنش‌های گسترده بین‌المللی به این موضوع، در زندان دستگرد اصفهان به اجرا در آمد. پس از آن، اعتراض‌های خیابانی و شعارهای شبانه در شهرهای مختلف ایران از سر گرفته شد و در روز یکشنبه نیز همچنان ادامه داشته‌ است.