اعتراض‌ها در لبنان: معترضان بازگشت حریری را نمی‌خواهند

در دومین شب ناآرامی‌ها در لبنان ده‌ها نفر زخمی شدند

معترض لبنانی در مقابل نیروهای امنیتی در بیروت، ۱۵ دسامبر ۲۰۱۹/ANWAR AMRO / AFP

هزاران معترض در لبنان در آستانه انتخاب نخست‌وزیر برای تشکل دولت جدید شامگاه یکشنبه به خیابان‌ها آمدند. در جریان این اعتراض‌‌ها و درگیری با نیروهای امنیتی، ده‌ها نفر مجروح شدند.

اعتراض‌های مردمی در لبنان از دو ماه قبل علیه وضعیت اقتصادی، سوء مدیریت و فساد ادامه دارد و در نتیجه آن سعد حریری، از سمت نخست‌وزیری استعفا کرد. امروز (دوشنبه) قرار است پارلمان در مورد نخست‌وزیر جدید تصمیم‌گیری کند. در حالی که انتظار می‌رود سعد حریری به پست خود بازگردد، معترضان خواستار تشکیل دولتی مستقل و پایان یافتن فساد دولتی هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش آسوشیتدپرس در دومین شب ناآرامی‌ها در بیروت، نیروهای امنیتی با گلوله‌های پلاستیکی و ماشین‌های آب‌پاش تلاش کردند جمعیت را متفرق کنند.

به گزارش این خبرگزاری آمریکایی، معترضان بازگشت حریری به قدرت را نمی‌پذیرند و می‌خواهند یک رئیس دولت مستقل بر سر کار بیاید. این در حالی است که تا کنون احزاب سیاسی نتوانسته‌اند نام‌های مستقلی را معرفی کنند.

اعتراض‌های یکشنبه در آغاز مسالمت‌آمیز بود اما پس از اینکه معترضان به سوی نیروهای امنیتی پارلمان بطری‌های آب و ترقه پرتاب کردند، نیروهای امنیتی نیز با ماشین آب‌پاش و گلوله‌های پلاستیکی واکنش نشان دادند.

بیشتر از