شاه چارلز سخت‌کوش‌ترین عضو خانواده سلطنتی بریتانیا است

پول توجیبی آن‌ها را چه کسی درمی‌آورد؟

بر اساس آماری که روزنامه دیلی‌میل گردآوری کرده، شاه چارلز ۷۴ ساله، سخت‌کوش‌ترین فرد خانواده سلطنتی بریتانیا در دهه اخیر بوده است.

طبق این آمار، او طی ۱۰ سال اخیر تقریبا در پنج هزار رویداد سلطنتی شرکت کرده است.

نیویورک‌پست با استناد به این اطلاعات، به نقل از ای‌پی می‌نویسد که رقیب او از این نظر، شاهدخت آن است که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ در حدود چهار هزار و ۶۹۳ رویداد حضور داشته است. برادران کوچک‌ترشان شاهزاده ادوارد و شاهزاده اندرو، هم به ترتیب با سه هزار و ۱۵۵ و دو هزار و ۲۸۹ حضور، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

ملکه فقید نیز تا پیش از درگذشت در سپتامبر ۲۰۲۲، در دو هزار و ۷۲۱ رویداد حضور داشت.

ملکه کامیلا هم در دو هزار و ۸۴ رویداد شرکت کرده، در حالی‌ که سوفی، همسر ادوارد، در دو هزار و ۲۵۳ رویداد حاضر شده است.

نام شاهزاده ویلیام و همسرش کیت میدلتون نیز در این فهرست دیده می‌شود. شاهزاده ولز که ۴۰ سال دارد، برای حضور در یک هزار و ۷۰۴ میهمانی از خانه‌اش، کلبه آدلاید، بیرون آمد. دوشس کمبریج ۴۱ ساله با حضور در یک هزار و ۲۴ رویداد با فاصله‌ای نزدیک درست بعد از او قرار دارد.

شاهزاده فیلیپ، آخرین تعهد رسمی‌اش را پیش از درگذشت در سال ۲۰۲۱، در اوت سال ۲۰۱۷ انجام داد. با این حال، بین سال ۲۰۱۳ و بازنشستگی‌اش، تقریبا در یک هزار و ۵۷ رویداد سلطنتی حضور یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مگان مارکل و همسرش شاهزاده هری نیز پیش از مهاجرت به آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۰ در چنین رویدادهایی شرکت می‌کردند. مارکل، ۴۱ ساله و بازیگر سابق، در سال ۲۰۱۸ با دوک ساسکس که ۳۸ سال دارد، ازدواج کرد. مارکل در مدت کوتاهی که کنار خانواده سلطنتی بود، در ۱۷۹ رویداد شرکت کرد. هری نیز پیش از آنکه همراه مارکل چمدان‌هایش را به مقصد مونتسیتو کالیفرنیا ببندد، در یک هزار و ۹ رویداد سلطنتی حاضر شده بود.

ریچارد فیتز ویلیامز، کارشناس امور دربار بریتانیا، درباره این اعداد به دیلی‌میل گفت:«حضور اعضای خانواده سلطنتی در رویدادها اغلب بدیهی تلقی می‌شود.»

او گفت: «این ارقام نشان می‌دهند که هم چارلز و هم شاهدخت آن به مدت یک دهه تا سال ۲۰۲۲ چقدر پرکار بوده‌اند و نشان می‌دهد که ادوارد و سوفی‌ــ دوک و دوشس ادینبروــ نیز بسیار سخت‌کوش بوده‌اند.»

به گفته فیتز ویلیام، هرچند شاهزاده ویلیام و کیت به نسبت سایر اعضای خانواده سلطنتی در رویدادهای کمتری حضور یافتند، اما «برای اهدافی که به حضور آن‌ها وابسته است، بسیار تلاش کرده‌اند و همین باعث افزایش چشمگیر محبوبیتشان شده است».

فیتز ویلیامز هشدار داد: «آینده این مجموعه به‌وضوح به فرزندان شاهزاده ولز یعنی شاهزاده لویی، شاهزاده جورج و شاهدخت شارلوت بستگی دارد.»

بیشتر از زندگی