چرا شاهزاده هری در مراسم تاج‌گذاری کت‌شلواری از دیور پوشید؟

کارشناسان می‌گویند انتخاب لباسی از یک مارک فرانسوی به جای انگلیسی، حاوی پیام‌های روشنی از سوی این عضو شورشی خانواده سلطنتی است

شاید بتوان گفت که پیام شاهزاده هری به وضوح این بود: من به اینجا آمدم اما این کار را به روش خودم انجام می‌دهم -AFP

در حالی که در مراسم روز تاج‌گذاری شاه چارلز سوم، اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا لباس‌هایی با دوخت و طراحی ویژه هنرمندانی بریتانیایی برگزیدند، شاهزاده هری با کت‌شلوار سه‌تکه نشان تجاری دیور در کلیسای وست‌مینستر حضور یافت.

دیلی میل در گزارشی، با اشاره به این موضوع، به نقل از کارشناسان نوشت که احتمال داده می‌شود این اقدام شاهزاده هری نشانه‌ای از مخالفت با دستورالعمل‌های کاخ سلطنتی باشد. البته احتمال قراردادی با خانه مد دیور هم مطرح است.

میراندا هولدر، کارشناس مد سلطنتی، معتقد است انتخاب هری برای پوشیدن یک مارک فرانسوی‌ــ در حالی که بیشتر مهمانان از کارهای خانه‌‌مدهای بریتانیایی استفاده کردندــ نشان می‌دهد او دلخوری‌ها از خاندان سلطنتی بریتانیا را فراموش نکرده است و از هر روشی می‌خواهد مخالفتش را نشان دهد.

او در عین حال تاکید کرد: «به نظر می‌رسد بیشتر مهمانان درباره استفاده از مارک‌های بریتانیایی برای حضور در این مناسبت منحصربه‌فرد و میهن‌پرستانه یادداشتی دریافت کرده‌اند. با این حساب مشخص نیست آیا هری چنین یادداشتی را دریافت نکرده یا به عمد از آن چشم‌پوشی کرده است تا استقلال فکری‌اش را به نمایش بگذارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میراندا هولدر افزود: «با توجه به اینکه شاهزاده هری احتمالا با شیوه‌نامه‌های حمایت از کسب‌وکارهای داخلی در مراسم رسمی بریتانیا به‌خوبی آشنا است، تصمیمش برای پوشیدن لباسی از یک طراح فرانسوی در این مناسبت تاریخی، گویای حرف‌های زیادی است. شاید بتوان گفت که پیام او به وضوح این بود: من به اینجا آمدم اما این کار را به روش خودم انجام می‌دهم».

از سوی دیگر، برخی کارشناسان معتقدند این حرکت شاهزاده هری می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که او و همسرش، مگان مارکل، با نشان گرانقیمت و مشهور دیور قراردادی دارند. هری و همسرش مگان پیش از این نیز در مراسم گوناگون لباس‌های مختلفی از دیور پوشیده‌اند و حالا پس از مراسم تاج‌گذاری، این گمانه‌زنی بیشتر شد که آن‌ها با دیور همکاری می‌کنند.

 نیک اِد، کارشناس مد و لباس، در این زمینه گفت: «حالا که ساسکس‌ها دیگر عضو رسمی خانواده‌ سلطنتی نیستند، دیور می‌خواهد از این فرصت استفاده کند تا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خانه‌‌مدها در جهان خود را بیش از پیش مطرح کند. این اقدام دیور به‌ویژه در مراسمی که از پیش مشخص بود حضور شاهزاده هری در آن بسیار بحث‌برانگیز خواهد بود و توجه دوربین‌ها را به خود جلب می‌کند، بسیار هوشمندانه به نظر می‌رسد.»

کارشناسان دیگری نیز معتقدند با توجه به استفاده این زوج از مارک دیور در مراسم مختلف، موضوع فراتر از علاقه به طراحی‌های این خانه مد موردعلاقه افراد شیک‌پوش است و بسیار محتمل است که پای یک مشارکت بین طرفین در میان باشد؛ مشارکتی که هم برای این زوج جوان درآمد خواهد داشت و هم به دیده شدن هرچه بیشتر دیور منجر می‌شود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Dior Official (@dior)

این احتمال وقتی بیشتر تقویت شد که حساب اینستاگرام دیور تصویری از هری با کت‌شلوار این خانه مد منتشر کرد و نوشت: «دیور مفتخر است که شاهزاده هری برای مراسم تاج‌گذاری شاه چارلز سوم طرحی سفارشی از کیم جونز بر تن دارد.»

نکته مهم دیگر این است که شاهدخت دایانا، مادر فقید هری، نیز از طرفداران خانه مد دیور بود و در ماه‌های قبل از مرگش در سن ۳۶ سالگی، لباس‌هایی از دیور می‌پوشید. در شب‌نشینی مد سال ۱۹۹۶ موزه متروپولیتن (مت گالا)، شاهدخت دیانا یک لباس ابریشمی دیور به تن کرد و یک کیف‌دستی دیور که ابتدا به نام چوچو شناخته می‌شد، در دست داشت که بعدا به افتخار او به لیدی دیور تغییر نام یافت.

بیشتر از مُد و زیبایی