بحران ناشناخته بایرن و توخل

مربی مشهور آلمانی بابت نتایج ضعیف تیمش به‌شدت خشمگین است و در خطر برکناری قرار دارد

توماس توخل سرمربی آلمانی بایرن‌مونیخ در جریان بازی فوتبال بوندس‌لیگای آلمان- Daniel ROLAND/AFP

برکناری یولیان ناگلزمان در میانه فصل یکی از اتفاق‌های عجیب این فصل فوتبال اروپا بود. مدیران بایرن مونیخ امیدوار بودند که با انتخاب توماس توخل در لیگ قهرمانان و بوندس‌لیگا نتایج بهتری بگیرند، ولی این تغییر مربی نتیجه عکس داده است.

توخل هفت بازی روی نیمکت بایرن بوده، ولی فقط در دو بازی‌ پیروز شده و تعداد باخت‌هایش با باخت‌های ناگلزمان در ۳۷ بازی برابر بوده است. بایرن با توخل از لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی آلمان کنار رفته و صدر جدول بوندس‌لیگا را هم به بوروسیا دورتموند واگذار کرده است.

به گزارش شبکه اسکای آلمان، اولی هوینس، مدیر سابق بایرن مونیخ، این هفته در حاشیه یکی از تمرینات، جلسه مفصلی با توخل داشت تا بتوانند دلیل بحران تیم را پیدا کنند. روزنامه بیلد هم گزارش داد که هیئت‌مدیره بایرن در پایان فصل جلسه‌ای خواهد داشت تا درباره آینده اولیور کان، مدیر عامل، حسن صالی‌حمیدزیچ، مدیر ورزشی، و توخل تصمیم بگیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تنها پنج بازی تا پایان فصل باقی مانده و توخل زمان زیادی برای بهبود شرایط تیمش ندارد. به گزارش بیلد، توخل در یکی از تمرینات هفته گذشته از عملکرد بازیکنان خشمگین بود و یکی از میله‌های درون زمین تمرین را با زانو شکست.

دو فصل دیگر از قرارداد توخل باقی مانده و او نمی‌خواهد موقعیت مربیگری در بایرن را از دست بدهد. او در شروع فصل از چلسی اخراج شد و دومین برکناری متوالی لطمه بزرگی به اعتبارش خواهد زد.

توخل که تیمش هفته گذشته سه بر یک به ماینتس باخت و صدر جدول را به دورتموند واگذار کرد، درباره دلیل بحران تیمش گفت: «نمی‌دانم چرا، ولی ما از انرژی تهی شده‌ایم. شرایط خیلی سختی است. انگار تیم ۷۰ بار در این فصل بازی کرده و خسته است.»

بایرن مونیخ که ۱۰ دوره متوالی قهرمان بوندس‌لیگا شده، با ۵۹ امتیاز و یک امتیاز کمتر از دورتموند در رده دوم است و برای دفاع از عنوان قهرمانی باید منتظر لغزش حریف در هفته‌های آینده باشد. توخل که تیمش یکشنبه میزبان هرتا برلین قعر جدولی است، گفت: «هرتا با تغییر مربی‌اش تبدیل به یک تیم غیرقابل پیش‌بینی شده است. فارغ از شرایط حریف، باید موفق شویم. تعیین سرنوشت قهرمانی دیگر در دست ما نیست و باید از پنج بازی باقی‌مانده ۱۵ امتیاز بگیریم. برای واکنش نشان دادن به شرایط زیاد دیر نشده است. باید در بازی‌های خودمان موفق شویم و امیدوار باشیم که همین کافی باشد.»

بیشتر از فوتبال