منچسترسیتی امیدهای قهرمانی آرسنال را کشت

شاگردان گواردیولا به لطف برد مقتدرانه مقابل صدرنشین لیگ برتر در آستانه پنجمین قهرمانی در شش فصل اخیر قرار گرفتند

رلینگ هالند (راست) مهاجم نروژی منچسترسیتی در بازی فوتبال لیگ برتر انگلیس در مقابل آرسنال گل چهارم تیمش را به ثمر رساند- Oli SCARFF / AFP

فینال لیگ برتر انگلیس، مسابقه‌ای که از مدت‌ها قبل همه منتظرش بودند، با برتری قاطعانه چهار بر یک منچسترسیتی مقابل آرسنال به پایان رسید. حالا دیگر کمتر کسی درباره تیمی که در پایان فصل، جام را بالای سر خواهد برد تردید دارد. هرچند آرسنال هنوز با ۷۵ امتیاز صدرنشین است، ولی سیتی با دو بازی کمتر، تنها دو امتیاز با توپچی‌ها فاصله دارد و سرنوشت قهرمانی کاملا در اختیار تیم گواردیولا است.

سه تساوی متوالی قبل از این بازی، هشداری برای هواداران آرسنال بود که این تیم با فرم درخشان شروع فصل فاصله دارد. در عوض منچسترسیتی ۱۱ بازی از ۱۲ بازی قبلی‌اش در سه جام مختلف را برده بود و در اوج آمادگی قرار داشت.

افت اخیر آرسنال با مصدومیت ویلیام سالیبا، مدافع فرانسوی این تیم، هم‌زمان شد و کارشناسان تردید داشتند که زوج دفاعی گابریل – هولدینگ بتواند در برابر خط حمله سیتی با راس زهردارش، هالند، مقاومت کند. تنها هفت دقیقه لازم بود تا پاسخ این سوال مشخص شود و دبروین دروازه میهمان را باز کند. سیتی لحظاتی قبل از پایان نیمه اول به گل دوم رسید و در نیمه دوم هم دو گل زد تا گام بزرگی به سمت قهرمانی بردارد.

گواردیولا که پیش از این بازی از بخت سیتی برای قهرمانی سه‌گانه (لیگ برتر، لیگ قهرمانان و جام حذفی) صحبت کرده بود، بعد از برد مقابل آرسنال مدعی شد که سه بازی بعدی تیمش تکلیف قهرمانی در لیگ را مشخص خواهد کرد: «حس می‌کنم که سه بازی بعدی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. باید بازی به بازی پیش برویم. یکشنبه در زمین فولام بازی داریم و بعد از آن دو بازی در خانه مقابل وستهم و لیدز خواهیم داشت. واقعیت این است که آرسنال هنوز دو امتیاز بیشتر از ما دارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کوین دبروین که در بازی رفت هم دروازه آرسنال را باز کرده بود، در این بازی دو گل زد و یک گل ساخت. هالند هم سازنده دو گل و زننده گل چهارم بود. گواردیولا در تمجید از این زوج گفت: «وقتی ما بتوانیم کوین را راه بیندازیم، او توقف‌ناپذیر است. کوین استاد پاس گل است، چه هالند باشد چه نباشد. هالند هم بدون کوین گل می‌زند. ولی وقتی آن‌ها با هم باشند و به آن‌ها فضا داده شود، بسیار خطرناک هستند.»

آرتتا، سرمربی آرسنال که سعی می‌کند امید شاگردانش برای قهرمانی را زنده نگه دارد، گفت: «فکر می‌کنم هنوز شانس قهرمانی داریم، ولی باید هر پنج بازی باقی‌مانده را ببریم.» بازی بعدی آرسنال سه‌شنبه در خانه، مقابل تیم بحران‌زده چلسی است و شاید این بهترین حریف ممکن باشد تا شاگردان آرتتا بتوانند بعد از چهار بازی، رنگ برد را ببینند.

آرتتا در توضیح نمایش ضعیف تیمش گفت: «فکر نمی‌کنم بازیکنان ما ترسیده بودند، ولی ما خوب شروع نکردیم. ما تمام کورس‌ها و توپ‌های اول و دوم را باختیم. در این شرایط فضا برای حمله حریف باز می‌شود و تردید به وجود می‌آید.» مربی اسپانیایی اضافه کرد: «تیم بهتر برنده این بازی شد. آن‌ها در بهترین شرایط خودشان بودند، به‌خصوص در نیمه اول و ما از شرایط خوبمان دور بودیم. در این وضعیت فاصله دو تیم خیلی زیاد می‌شود.»

منچسترسیتی با گواردیولا در پنج فصل گذشته چهار بار قهرمان لیگ برتر شده است و به نظر می‌رسد که این فصل هم آن‌ها توقف‌ناپذیر باشند. آرتتا با تیم جوانش شگفتی بزرگ این فصل بوده است و از هفته‌های اول تا امروز توانسته صدر جدول را حفظ کند، ولی به نظر می‌رسد که انتظار ۱۹ ساله هواداران آرسنال برای قهرمانی لیگ برتر طولانی‌تر خواهد شد.

بیشتر از فوتبال