آمریکا نخستین نیروی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را ایجاد می‌کند

به‌گفته وزیر امنیت داخلی آمریکا، هوش مصنوعی چشم‌انداز تهدیدها برای امنیت ملی ایالات متحده را تغییر داده است

الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا- Anna Moneymaker/Getty Images/AFP

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده یک بخش و کارگروه ويژه «هوش مصنوعی» ایجاد می‌کند. به‌گفته الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا، دامنه فعالیت‌های این بخش جدید گسترده است و از تامین امنیت برای زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و مدیریت خطر تا غربالگری محموله‌ها و محصولات مختلف، برای تشخیص موارد مرتبط با بی‌گاری نیروی کار، را شامل می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری رویترز، در حالی که استفاده از هوش مصنوعی موضوع تازه‌ای نیست، اما بعد از معرفی و محبوبیت ناگهانی «چت‌ جی‌پی‌تی» توجه به چگونگی کارکرد و توانایی‌های فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی افزایش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گفته وزیر امنیت داخلی آمریکا، بخش ویژه هوش مصنوعی در این وزارتخانه، در بهره‌گیری مسئولانه از این فناوری برای تامین امنیت کشور و راه‌های مقابله با سوءاستفاده از هوش مصنوعی پیشگام است.

وزیر امنیت داخلی آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره وضعیت امنیت داخلی آمریکا در شورای روابط خارجی در واشنگتن گفت: «هوش مصنوعی، چشم‌انداز تهدیدات برای امنیت ملی ایالات متحده را تغییر داده است.»

الخاندرو مایورکاس، در صحبت‌هایش همچنین به امکان به‌کارگیری از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای تقویت امنیت شبکه‌های آب و برق اشاره کرد.

به‌ گفته این مقام ارشد دولت آمریکا، زیرساخت‌‌های شهری در زمره اهداف بالقوه در فهرست حمله‌های دشمنان قرار دارد. او همچنین بر نوپا بودن فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تاکید کرد و گفت هنوز خیلی زود است که گفته شود خطرها و تهدیدهای هوش مصنوعی از منافعش بیشتر است یا نه.

بیشتر از جهان