پلیس ایتالیا؛ کشف ۲ تُن کوکائین در آب‌های مدیترانه

پلیس ایتالیا می‌گوید اگر قاچاقچیان موفق می‌‌شدند این دو تُن کوکائین را به شهرها برسانند، می‌توانستند محموله مذکور را به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار در خیابان‌ها بفروشند

پلیس ایتالیا بسته‌های کوکائین را از سواحل سیسیل جمع‌آوری می‌کنند- Handout / Guardia di Finanza press office / AFP

مقام‌های دولت ایتالیا در روز دوشنبه، ۱۷ آوریل ۲۰۲۳، اعلام کردند ۲ تُن کوکائین را، که در پلاستیک‌های محافظ پیچیده شده بود، در آب‌های واقع در شرق جزیره سیسیل کشف و ضبط کردند.

بر پایه ادعای پلیس ایتالیا، در صورت کشف نشدن محموله کوکائین مورد نظر، قاچاقچیان می‌توانستند این میزان از کوکائین را، در قالب خرده‌فروشی، به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار در خیابان‌ها به فروش برسانند. 

به‌گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس ایتالیا در عین‌حال تاکید کرد بسته‌های کوکائین‌ کشف شده به‌وسیله تور به یکدیگر متصل بودند و کیسه‌های پلاستیکی به‌منظور جلوگیری از خیس شدن کوکائین‌ها و به تبع آن سنگین‌ شدنِ هر یک از بسته‌ها، استفاده شده بود.

آسوشیتدپرس در ادامه نوشت ماموران تحقیق گمان می‌کنند محموله کوکائینِ مذکور را یک کشتی باری در آب‌های دریای مدیترانه، که جزیره سیسیل را محصور کرده است، رها کرده‌اند تا سپس کشتی دیگری در محل حاضر شود و بسته‌های رها شده کوکائین در دریا را جمع‌آوری کند و مرحله بعدی انتقال محموله را انجام دهد. 

با این‌همه پلیس ماموران ایتالیا، با استفاده از بالگرد، همچنان بر فراز آب‌های مدیترانه گشت می‌زنند تا شاید باقی بسته‌های کوکائین را، که از تور جدا شده‌اند و به نقاط دورتری رفته‌اند، بیابند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس ایتالیا همچنین در ارتباط با شمار بسته‌های کوکائین کشف شده اعلام کرد نیروهایش، تا این لحظه، ۱۶۰۰ بسته حاوی این نوع مواد مخدر را کشف کرده‌اند؛ بسته‌هایی که در ۷۰ محفظه توری دسته‌بندی شده بودند. 

دویچه‌وله نیز با انتشار گزارشی در این مورد نوشت محفظه‌های توری، که بر اساس اطلاعات منتشرش شده هر کدام باید حاوی ۲۳ بسته پلاستیکی کوکائین باشند، به دستگاهی مجهز بودند که از خودشان نور ساطع می‌کردند. به‌گزارش بخش انگلیسی دویچه‌وله، نخستین مرتبه یک هواپیمای تجسسی این بسته‌های کوکائین رها شده در آب‌های مدیترانه را شناسایی کرد و سپس موضوع را به اطلاع مقامات پلیس ایتالیا رساند. 

پس از رسانه‌ای شدن اخبار مربوط به عملیات روز دوشنبه پلیس ایتالیا، برخی منابع خبری، از جمله یورونیوز، مدعی شدند عملیات انجام شده یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های پلیس مواد مخدر ایتالیا در ۳۰ سال اخیر محسوب می‌شود.

پیش از عملیات روز دوشنبه، پلیس ایتالیا در سال ۲۰۱۹ محموله‌ای حاوی دو تن کوکائین را کشف کرد که قرار بود از طرف کارتل‌های مواد مخدر کلمبیا به شهر بارسلون، واقع در اسپانیا، منتقل شود.

بیشتر از جهان