چگونه اسب‌های سلطنتی برای مواجهه با سروصدای روز تاجگذاری آموزش می‌بینند؟

اسب‌ها هر روز در معرض مراسم شبیه‌سازی شده حضور جمعیت و به اهتزاز درآوردن پرچم، تشویق حضار و صدای طبل و موسیقی بلند قرار می‌گیرند

 هشت اسب خاکستری وینزور که در جوبیلی پلاتینیوم حضور داشتند، کالسکه طلایی را جابجا خواهند کرد-Dominic Lipinski / AFP

با نزدیک شدن به زمان مراسم تاجگذاری شاه چارلز سوم در ششم مه، سرمربی اسب‌های شاه چارلز سوم، درباره نحوه آموزش اسب‌های سلطنتی و آرام نگاه‌داشتن آنها درحال عبور از جمعیت توضیحاتی ارایه داد.

متیو پاور که اصطبل‌های کاخ باکینگهام را اداره می‌کند، در گفتگو با «میل آنلاین» توضیح داد که چگونه اسب‌ها را آموزش می‌دهد تا در مقابل صدها هزار نفر تماشاچی که انتظار می‌رود در روز ششم مه در خیابان‌های لندن صف ببندند، آماده باشند.

کارکنان رویال میوز، جایی که کالسکه طلایی سلطنتی (گلد استیت کوچ) نگهداری می‌شود، هر روز اسب‌ها را در معرض مراسم شبیه‌سازی شده به اهتزاز درآوردن پرچم، تشویق حضار و صدای طبل و موسیقی بلند قرار می‌دهند.

پاور توضیح داد که هر بار از تمرین روزانه برمی‌گردیم ، کل جامعه روستایی اینجا بیرون میوز ایستاده‌اند و فریاد می‌زنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسب‌های رویال میوز در ماه آینده وظیفه دارند پادشاه و ملکه را با کالسکه ۲۶۰ ساله گلد استیت که چهار تن وزن دارد به کلیسای وست مینستر برسانند.

طبق برنامه زوج سلطنتی با کالسکه سلطنتی جوبیلی الماس به کلیسای وست مینستر می‌روند و پس از مراسم تاجگذاری با کالسکه گلد استیت به کاخ باکینگهام بازخواهند گشت.

فقط پادشاه و همسرش مجاز به سفر با کالسکه طلاکاری شده قرن هجدهمی‌اند که برای اولین بار در تاجگذاری پادشاه ویلیام چهارم در سال ۱۸۳۱ استفاده شد.

به گفته پاور، کالسکه گلد استیت یک وسیله نقلیه بزرگ و سنگین است و برای اینکه اسب‌ها به کشیدن چنین بار سنگینی عادت کنند قدرت بدنی آنها به تدریج افزایش می‌یابد.

او در ادامه افزود که همان هشت اسب خاکستری وینزور که در جشن جوبیلی پلاتینیوم در سال ۲۰۲۲ حضور داشتند، کالسکه طلایی را جابجا خواهند کرد.

کالسکه گلد استیت در سال ۱۷۶۲ از چوب ساخته شد و روی آن با ورقه طلا پوشیده شده است. روی بدنه آن چندین نقاشی از خدایان و الهه‌های رومی کشیده شده اس، و روی سقف نماد انگلستان، اسکاتلند و ایرلند به چشم می‌خورد. فضای داخلی کالسکه نیز خیره‌کننده است. صندلی‌هایی که با بهترین مخمل و ساتن پوشیده شده‌اند.


این کالسکه را اولین بار پادشاه جورج سوم استفاده کرد، اما در سال ۱۸۳۱ و همزمان با تاجگذاری شاه ویلیام چهارم، اولین باری بود که در یک مراسم تاجگذاری از آن استفاده شد.
شاه ویلیام که به عنوان «پادشاه ملوان» شناخته می‌شود، آن را به «قرار گرفتن در کشتی در حال پرتاب در دریای مواج» تشبیه کرد، و ملکه ویکتوریا اصلا آن را دوست نداشت و از «تکان‌های ناراحت‌کننده» آن شکایت داشت.

ملکه الیزابت دوم نیز برای اینکه در سرمای بی‌سابقه ماه ژوئن ۱۹۵۳ گرم باشد، یک بطری آب گرم را زیر صندلی خود بسته بود.
کالسکه طلایی حکومتی با چهار تسمه چرمی حمایت می‌شود که به گفته مارتین اوتس، مرمتگر ارشد کالسکه در رویال میوز، ۱۵ سال پیش تعویض شدند. به گفته  اوتس، این تسمه‌های چرمی قبلا اندازه‌های متفاوتی داشتند، اما الان همه به یک اندازه‌اند که می‌تواند به عملکرد بهتر کالسکه منجر شود.

اوتس در طول مراسم تاجگذاری پشت کالسکه چهارتنی راه می‌رود و نقش «مرد ترمز» را دارد، که برای توقف کالسکه میله T شکل دستی را پشت کالسکه کشیده و در جای خود محکم می‌کند.

به گفته اوتس، برای جابجایی کالسکه طلایی از محل نگهداری آن به داخل حیاط به ۲۰ نفر نیاز است و  یک پنجره و یک در باید برداشته شوند تا فضای کافی برای عبور کالسکه بزرگ ایجاد شود.

کالسکه طلایی سلطنتی، آخرین بار در جشن جوبیلی پلاتینیوم در خیابان‌های لندن دیده شد که خالی حرکت می‌کرد و تصاویری از روز تاجگذاری ملکه الیزابت دوم روی پنجره‌های آن به نمایش گذاشته شده بود.

بیشتر از زندگی