شلیک مرگبار پلیس هند به چهار مظنون تجاوز

گروه‌های حقوق بشری کشتار «فراقضایی» را محکوم کردند

مردم از پلیس قدردانی کردندSAM PANTHAKY / AFP

به گفته مقامات هندی، پلیس هند ۴ مرد مظنون به تجاوز جمعی و قتل ظالمانه خانمی را به ضرب گلوله کشت و در طرف دیگر، گروه‌های حقوق بشری کشتار «فراقضایی» متهمان را محکوم کردند.

به گفته شریدهاران، یکی از مقامات اداره پلیس، این مردان هنگام بازدید از صحنه جرم به منظور بازسازی وقایع رخ‌ داده قصد داشتند از محل متواری شوند.

به گزارش افسر پلیس دیگری که هویتش محفوظ است، این مردان بعد از آن که تلاش کردند اسلحه یکی از افسران پلیس را گرفته و از محل متواری شوند با گلوله مورد هدف قرار گرفتند.

این مردان به قتل از پیش برنامه‌ریزی شده یک دانشجوی دامپزشکی ۲۷ ساله در حوالی شهر حیدرآباد در جنوب هند، متهم شده‌ بودند. هویت قربانی هنوز فاش نشده است.

ظاهرا این افراد، باد چرخ موتور گازی این خانم را خالی کرده و در نزدیکی محل، منتظر آمدن او شدند. سپس به بهانه کمک کردن، به وی نزدیک شده و بعد به او حمله‌ور شدند.

سپس آنها خانم قربانی را مورد تجاوز گروهی قرار داده و او را خفه کردند. بعد هم سعی کردند در زیرگذری در نزدیکی محل با آتش زدن جنازه از دست آن خلاص شوند.

جنازه سوخته مقتول هفته گذشته توسط رهگذران کشف شد و از قرار معلوم آن قدر بد سوخته بود که خانواده وی تنها از طریق گردنبندش قادر به شناسایی او شدند.

اسامی مردان متهم از این قرار است: محمد عارف، جولو شیوا، جولو ناوین، و چینتاکونتا چناکشاولو.

این پرونده مهم باعث بروز اعتراضاتی در سراسر هند شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حدود ۳۰۰ نفر به محل ارتکاب جرم در شهر شادناگار در جنوب غربی حیدرآباد رفتند تا از پلیس به خاطر شلیک به قصد کشت متهمان قدردانی کنند.

برخی از مردم افسران پلیس را در آغوش کشیده یا آنها را به روی سر بلند کردند و فریاد می‌زدند: «زنده باد پلیس» دیگران هم به افسران شاخه‌های گل هدیه می‌دادند.

به گفته پریا، یکی از بازرسان پلیس در حیدرآباد، این مردان حدود ساعت ۳:۳۰ نیمه شب به وقت محلی به قتل رسیدند.

با این وجود، بعضی از مردم از پلیس به خاطر شلیک مرگ‌آور به متهمان انتقاد کرده‌اند.

کاویتا کریشنان، دبیر اجتماع زنان ترقی‌خواه سراسر هند، گفت: «این قتل‌ها اقدامی در راستای سرکوب کردن درخواست ما برای پاسخگو نگاه داشتن دولت، قوه قضاییه و پلیس و عزت و عدالت برای زنان است. ما خواستار تحقیقاتی دقیق در این‌باره هستیم.»

آویناش کومار، دبیر اجرایی سازمان عفو بین‌الملل در هند گفت: «کشتارهای فراقضایی راه حل جلوگیری از تجاوز نیست. در جامعه‌ای پیشرفته که به حقوق افراد احترام می‌گذارد، احقاق عدالت برای قربانیان تجاوز از طریق اعدام‌های فراقضایی نه تنها بر خلاف قانون اساسی است بلکه نظام قانونی هند را نیز دور زده و رویه‌ای به شدت اشتباه بر جا می‌گذارد.»

او گفت: «انجام تحقیقاتی مستقل ضروری است.»

هند بعد از چندین پرونده مهم تجاوز، حتی تجاوز به کودکان کم سن و سال و به خاطر خشونت جنسی علیه زنان در سال‌های اخیر، همواره در مرکز توجه بوده است.

در همین هفته بانویی در راه خود به دادگاه، توسط مردانی که به شهادت وی، او را مورد تجاوز قرار داده بودند، به آتش کشیده شد.

در طول تابستان گذشته، شش مرد به تجاوز به دختری ۸ ساله در کشمیر متهم شدند و در موردی دیگر یکی از قربانیان تجاوز در اعتراض به عدم واکنش پلیس خود را به آتش کشید.

تجاوز گروهی به جیوتی سینگ در اتوبوسی در شهر دهلی در سال ۲۰۱۲ باعث بهت ملت شد وباعث وضع قوانین سخت تر درباره تجاوز جنسی شد.

به گزارش اداره سوابق جنایی ملی این کشور، در سال ۲۰۱۶ حدود ۳۹ هزار مورد تجاوز در سراسر هند گزارش شده است. 

 

گزارش‌های تکمیلی از آسوشیتد‌پرس

© The Independent

بیشتر از جهان