آزادی نئونازی متهم به عضویت در سازمان‌های تروریستی

اندرو دایماک، که برای یک گروه نئونازی در اینترنت تبلیغ می‌کرد، با وثیقه ۵۰ هزار پوندی آزاد شد

Niklas HALLE'N / AFP

 یک متهم به تروریسم با قرار یک وثیقه ۵۰ هزار پوندی از حبس آزاد شد.

«اندرو دایماک»، ۲۲ ساله که یک نئونازی است، متهم به ارتکاب ۱۲ مورد جرم تروریستی از جمله ترغیب مردم به حمله است.

گفته می شود او برای گروه نئونازی موسوم به «شبکه سیستم مقاومت» در توئیتر و اینترنت تبلیغ می کرده است.

دادستانی بریتانیا به دادگاه گفت آقای دایماک از فالوئرهایش می‌خواسته دست به فعالیت‌های تروریستی بزنند، در محله‌هایشان نفرت پراکنی کنند و برای گروه پول جمع آوری کرده و با استفاده از روش هایی از جمله مواردی که «جان مردم را به خطر انداخته و مروج کشتار است» تبلیغ کنند. 

یکی از مدارکی که گفته می شود در اختیار آقای دایماک بوده، پوستری است تحت عنوان: «افراد پلیس را مورد تجاوز جنسی قرار دهید. فواحش نظام اعدام می شوند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی دیگر از اتهامات او پست پیام‌های توئیتری با استفاده از کلماتی نظیر «به نازی‌های محله‌اتان بپیوندید» است.

آقای دایماک روز پنجشنبه در مقابل دادگاه منطقه وست‌مینستر لندن با یک پیراهن جلو باز با نقش هاوایی که روی یک تی شرت و شلوار جین پوشیده بود، ظاهر شد.

او به مادرش که یک استاد دانشگاه است لبخند زد و مادرش، در مقابل، به او در حالی که وارد جایگاه متهم می شد، دست تکان داد.

آقای دایماک، نام، آدرس، تاریخ تولد و شهروندی بریتانیاییش را تایید کرد. او در حالی که موارد اتهامش خوانده می شد، خمیازه می‌کشید.

او که دانشجو است، متهم به پنج مورد ترغیب تروریسم، چهار مورد انتشار نشریات تروریستی، دو مورد جمع آوری وجه به هدف اقدامات تروریستی، یک مورد تصاحب مواد مورد استفاده یک تروریست و سه مورد انتشار مواد مشوق نفرت پراکنی، نژادپرستی و تبعیض جنسی است.

در دادگاه گفته شد که آقای دایماک که اهل شهر «باث» است، نخست در ماه ژوئن سال گذشته در راه سفر به آمریکا در فرودگاه گتویک، و بار دیگر در روز چهارشنبه بازداشت شده بوده است.

نماینده دادستان گفت او حامل نشریات راستگرای افراطی و لباس‌ها و پرچم‌هایی بوده که به سازمان «میزانتروپیک دیویژن» (شبکه بین المللی نازی که هسته آن در اوکراین است)، «اتم وافِن دیویژن» (نئونازی های جنوب ایالات متحده که شاخه هایشان به اروپا سرایت کرده) و «زونِن کریگ دیویژن» (شاخه نئونازی های بریتانیا که در سال ۲۰۱۸ ایجاد شده و با سایر شبکه های نئونازی در تماس است) ارتباط داشته است.

آقای دایماک که در هنگام نخستین بازداشت، دانشجوی رشته سیاسی در دانشگاه ویلز بود کلیه اتهامات وارده را تکذیب کرده است.

قاضی اِما آرباتنات، او را با یک رشته شرایط از جمله محدودیت استفاده از تلفن همراه و اینترنت به قید وثیقه ۵۰ هزار پوندی مادرش آزاد کرد. 

آقای دایماک همچنین اجازه استفاده از وسائل ایاب و ذهاب بین المللی نداشته، باید آدرس مشخصی داشته باشد و ابزار الکترونیکی ردیابی حمل کند.

انتظار می رود متهم روز دوشنبه آزاد شده و بار دیگر در روز ۲۰ دسامبر در دادگاه حضور یابد.

گزارش بیشتر از پرس اسوسیشن

© The Independent