زنان در بهار و تابستان اعتماد به ‌نفس بیشتری دارند

 بیش از نیمی از زنان سر کردن با آب‌وهوای زمستانی را تحمل‌ناپذیر می‌دانند

بیشتر زنان می‌خواهند ظاهر خوبی داشته باشند تا حس اعتماد به نفس درونی بیشتری داشته باشند - Canva

نتایج یک نظرسنجی درباره تاثیر آب‌وهوا بر اعتماد‌به‌نفس و خلق‌وخوی زنان نشان می‌دهد که بیشتز زنان به‌طور میانگین فقط هفت هفته می‌توانند هوای سرد را تحمل کنند و بعد دوست دارند به یک جای گرم بروند.

به گزارش نیویورک‌پست، از هر ۱۰ زن، یک نفر می‌گوید که دست‌کم تا ژانویه (اواسط دی‌) دیگر از سرما کاملا خسته می‌شود و بعد از آن به آفتاب نیاز دارد. بسیاری از زنان هم دمای هوای بالای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد را را ترجیح می‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نظرسنجی را وان‌پول (OnePoll) از طرف گلو دی (Glow Day) برای شرکت جرگنز (Jergens) انجام داده است، و نشان داد که افراد بسیار مایلند به دوران پوشیدن لباس‌های فصل گرم بازگردند و ۲۳ درصد می‌گویند با آغاز بهار، به عادت پوشیدن تی‌شرت بازمی‌گردند.

آنان همچنین گفتند که حس می‌کنند در اوج زمستان در دسامبر (۳۶ درصد) و ژانویه (۴۱ درصد) کمترین حس شادابی را دارند.

زنان گفتند وقتی حس اعتماد‌به‌نفس ندارند، احتمال آسیب دیدن ظاهر بدنشان (۴۹ درصد) در بیشترین حد است، و علاوه بر آن، خوابشان (۴۷ درصد) و حس خوشبختی کلی‌‌شان (۴۷ درصد) نیز آسیب می‌بیند.

یک سوم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که نداشتن اعتماد‌به‌نفس باعث می‌شود اهمیت کمتری به ظاهر خود بدهند، اما عده بیشتری از پاسخ‌دهندگان (۴۳ درصد) گفتند که وقتی از درون حس خوبی ندارند، بیشتر به ظاهر خود اهمیت می‌دهند.

بیش از نیمی از زنان (۵۶ درصد) نیز گفتند به دلیل اینکه درباره ظاهر خود اعتماد‌به‌نفس ندارند، لباس متفاوتی با آنچه واقعا می‌خواهند، می‌پوشند.

برخی زنان نیز گفتند از اینکه لباس‌های بازتر بپوشند، مضطرب می‌شوند، و ۴۰ درصد نیز گفتند وقتی لباس‌های «هوای گرم» می‌پوشند، «همیشه» یا «اغلب»، در مورد ظاهر خود اعتمادبه‌نفس ندارند.

بیشتر زنان (۸۱ درصد) موافق بودند که می‌خواهند ظاهر خوبی داشته باشند تا حس اعتماد‌به‌نفس درونی بیشتری داشته باشند. همین درصد از آنان می‌خواهند در تمام طول سال حس «سرزندگی» داشته باشند تا شادابی‌شان نیز مشابه همان میزانی باشد که در ماه مه (۳۱ درصد) و ژوئن (۳۴ درصد) دارند.

آنان گفتند برای رسیدن به این وضعیت، از محصولاتی استفاده می‌کنند که باعث شود «شاداب» به نظر برسند (۲۴ درصد) و نزدیک به همین درصد از آنان (۲۳ درصد) گفتند که می‌کوشند تعادل پوست خود را به دست آورند.

به اساس این گزارش، ۴۰ درصد افراد اغلب درباره ظاهر خود اضطراب دارند و زنان بیشتر اوقات حس می‌کنند در ماه‌های سردتر سال به دلیل تغییر وضعیت پوستشان، اعتماد‌به‌نفس کمتری دارند.

بیشتر از زندگی