برد تیم قلعه‌نویی مقابل کنیا

تیم به رغم دریافت گل اول موفق شد حریف آفریقایی‌اش را شکست دهد

امیر  قلعه‌نویی سرمربی تیم‌ جمهوری اسلامی ایران ـ ROSLAN RAHMAN / AFP

کنیا بر خلاف انتظار حریف آسانی برای تیم ملی ایران نبود، ولی در نهایت شاگردان قلعه‌نویی موفق شدند این حریف آفریقایی را دو بر یک شکست دهند. این دومین بازی تیم ملی با هدایت این مربی بعد از تساوی هفته گذشته با روسیه بود که ماموریت دارد زمستان امسال برای قهرمانی آسیا بجنگد.
قلعه‌نویی بازی را با ترکیب متفاوتی نسبت به بازی روسیه شروع کرد و تلاش کرده بود به تعدادی از بازیکنان جدید تیم ملی فرصت بازی بدهد.
تیم ملی این بازی را با ترکیب پیام نیازمند، آرمین سهرابیان، حسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی، احسان حاج صفی، محمد کریمی، روزبه چشمی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، محمد محبی و شهریار مغانلو شروع کرد. این ترکیب جدید باعث ناهماهنگی‌ در شروع بازی شد، با این حال تیم ملی توانست چند فرصت روی دروازه حریف آفریقایی‌اش بسازد. در طرف دیگر کنیا هم با ضدحملات چند بار به دروازه نیازمند نزدیک شد.
پس از تساوی بدون گل نیمه اول، کنیا روی یکی از این ضدحملات موفق شد در دقیقه ۵۱ به گل برسد. مایکل اولانگا، مهاجم الدحیل که بارها مقابل تیم‌های ایرانی گل زده بود، موفق شد با فرار از میانه زمین و بغل پای دقیق دروازه نیازمند را باز کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


حملات تیم ملی بعد از این گل بیشتر شد و رامین رضاییان که در شروع نیمه دوم به زمین آمده بود، نقش پررنگی در این حملات داشت. ارسال دیدنی مدافع سپاهان روی یک ضربه ایستگاهی در دقیقه ۷۶ به محمد محبی فرصت داد که با ضربه سر دروازه تیم میهمان را باز کند. مهاجم استقلال در بازی با روسیه هم سازنده پنالتی تیم ملی و گل تساوی بود.
حملات تیم ملی ادامه پیدا کرد و این بار خود رضاییان موفق شد گل بزند. سانتر کوتاه او در دقیقه ۸۶ با اشتباه دروازه‌بان کنیا به درون دروازه چرخید.
قلعه‌نویی بعد از این برد سخت درباره اولین اردوی تیم ملی گفت: «این دو بازی برای ما دستاوردهای خیلی خیلی خوبی داشت و خیلی به ما کمک کرد. اینطور مسابقات خیلی سخت‌تر از مسابقه‌هایی مثل روسیه، ژاپن و کره است، چون لایه‌های دفاعی زیادی دارند و دل به ضد حملات می‌بندند. ما هم سبک تیم ملی را می‌خواهیم عوض کنیم و یقینا اینگونه بازی کردن هزینه دارد. ما هزینه آن را با دریافت گل اول دادیم. اما خیلی خوشحالم که توانستیم برگردیم. کنیا لایه‌های دفاعی زیادی داشت، فیزیکی بود و میانگین قدی آن‌ها بالا بود. اما با تغییراتی که دادیم، نیمه دوم را هجومی آغاز کردیم. بر خلاف جریان بازی گل خوردیم اما برگشتیم. فکر می‌کنم خیلی بهتر می‌توانیم باشیم.»

بیشتر از فوتبال