بایدن در واکنش به تیراندازی نشویل خواستار ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی شد

روز دوشنبه در حمله‌ای مسلحانه به مدرسه‌ ابتدایی در شهر نشویل در ایالت تنسی آمریکا دست کم شش نفر از جمله سه کودک کشته شدند

بر اساس گزارش‌های اولیه، سه دانش آموز و سه بزرگسال در اثر تیراندازی زن ۲۸ ساله کشته شدند- Seth Herald/Getty Images/AFP

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه به حادثه تیراندازی مرگبار در مدرسه‌ای در نشویل واکنش نشاد داد و از کنگره خواست ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی را تصویب کند.

روز دوشنبه در حمله‌ای مسلحانه به مدرسه‌ ابتدایی در شهر نشویل در ایالت تنسی آمریکا دست کم شش نفر از جمله سه کودک کشته شدند. سه کشته دیگر این تیراندازی کارکنان این مدرسه بودند.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده گفت که خشونت مسلحانه در حال گسستن «روح ملت» است. او همچنین از پلیس به دلیل پاسخ سریع به این حمله تمجید کرد.

بایدن این حادثه را «دلخراش و بدترین کابوس یک خانواده» توصیف کرد و گفت که باید اقدامات بیشتری برای متو قف کردن خشونت با اسلحه انجام شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید نیز روز دوشنبه در واکنش به این تیراندازی از قانونگذاران خواست قانون ایمنی اسلحه را تصویب کنند. 

به گزارش «سی‌ان‌ان»، پلیس می‌گوید که عامل حمله به مدرسه نشویل که ۲۸ سال سن داشت، شاگرد قدیمی همین مدرسه بوده است. پلیس هنوز نام این زن را اعلام نکرده است و گفت تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و پلیس محل سکونت او را شناسایی کرده است. پلیس هنوز نمی‌داند عامل حمله چگونه وارد محوطه مدرسه شده است.

بر اساس آمار جرایم حمله‌های مسلحات در ایالات متحده، تیراندازی‌ها با کشتار دسته جمعی به دست زنان بسیار نادر است. از ۳۴۵ حمله مسلحانه بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹، تنها ۱۳ حمله را زنان انجام داده‌اند.

بر اساس آمارهای منتشر شده، تا ۲۳ مارس ۲۰۲۳، ۱۲ تیراندازی در مدارس ایالات متحده گزارش شد که منجر به کشته یا زخمی شدن دانش‌آموزان یا کارمندان شده است.

بیشتر از جهان