کشف جسد ۹ پناهجو از افغانستان و پاکستان در کامیونی در صربستان

این پناهجویان در کامیونی که از یونان عازم لهستان بود، در میان ورقه‌های آلومینیومی پنهان شده بودند

خانواده یکی از پناه‌جویان افغان در اطراف قبر مدینه شش ساله که در تصادف قطار جان باخت- صربستان دسامبر ۲۰۱۷ -ANDREJ ISAKOVIC/AFP

مقام‌های گمرک صربستان روز جمعه چهارم فروردین، اعلام کردند که جسد ۹ پناهجویی را که در یک کامیون پنهان شده بودند، کشف کردند. به گفته‌ مقام‌های صربستان، این پناهجویان در کامیونی که از یونان عازم لهستان بود، در میان ورقه‌های آلومینیومی پنهان شده بودند.

در بیانیه گمرک صربستان آمده است که افسران گمرک در مرز صربستان با مقدونیه شمالی، روز چهارشنبه با اسکن کردن کامیون توانستند مهاجران را پیدا کنند.

در این بیانیه آمده است که این مهاجران مردان جوانی از افغانستان، پاکستان و سوریه بودند، اما تاکنون هویت و مشخصات این افراد مشخص نشده است.

صربستان در قلب مسیر زمینی بالکان قرار دارد که پناهندگان و مهاجران از آن برای رسیدن به اروپای غربی و شروع زندگی جدید در آنجا استفاده می‌کنند.

مهاجران از ترکیه به یونان یا بلغارستان و سپس مقدونیه شمالی و صربستان می‌روند. آن‌ها در ادامه از صربستان به سمت کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله مجارستان، کرواسی یا رومانی حرکت می‌کنند یا ابتدا به بوسنی و سپس به کرواسی می‌روند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سالانه هزاران پناهجویی که کشورشان را به‌دلیل خشونت و فقر ترک کرده‌اند، از منطقه بالکان عبور می‌کنند. آن‌ها اغلب با کمک قاچاقچیان از مرزها عبور می‌کنند، اما در مواردی با گذشتن از مسیرهای صعب‌العبور، شماری زیادی از این پناهجویان در راه رسیدن به کشورهای اروپایی، جان می‌دهند.

به تازگی، در اثر غرق شدن کشتی پناه‌جویانی در شمال ایتالیا، بیش از ۷۰ تن از پناه‌جویان افغان از جمله زنان و‌ کودکان در آب‌های ایتالیا غرق شدند. در این میان، چهارده کودک افغان از جمله قربانیان بودند.

با گذشت هفته‌ها از غرق شدن این کشتی که حامل حدود ۱۸۰ پناهجو بود، دولت ایتالیا اعلام کرد که شماری از مسافران هنوز یافت نشده‌اند. خبر غرق شدن این کشتی که از شهر ازمیر ترکیه حرکت کرده بود، روز یکشنبه ۷ اسفند، از طرف مقام‌های دولت ایتالیا اعلام شد.

کمی پیش‌تر از آن نیز، جسد ۲۰ تن از پناه‌جویان افغان در داخل یک کامیون در بلغارستان پیدا شد.

بیشتر از جهان