کمالا هریس استعفا داد: «من میلیاردر نیستم»

سناتور کالیفرنیایی از جمع دموکرات‌های نامزد ریاست‌جمهوری کنار رفت

طبق گزارش‌ها، مشاورین کارزار انتخاباتی این سناتور که به نقاطی در سراسر کشور منتقل شده بودند ناگهان با خبر اخراج خود مواجه شدند. -  ALEX WONG / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

کاملیا هریس به کارمندان کارزار انتخاباتی خود گفته است از انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری حزب دموکرات برای سال ۲۰۲۰ کنار می‌کشد. این در حالی است که اخیرا برخی گزارش‌‌های منفی راجع به خیز این سناتور ایالت کالیفرنیا به سوی کاخ سفید منتشر شده بود.

او در ایمیلی به حامیانش نوشت: «من میلیاردر نیستم. نمی‌توانم خرج کارزارم را خودم بدهم. و این کارزار هر چه بیش‌تر پیش‌رفته جمع‌آوری پولی که برای رقابت لازم است سخت‌تر و سخت‌تر شده.»

خانم هریس گفت دیگر نمی‌تواند نامزدی خود را با «حفظ نیت خیر» ادامه دهد چون دیگر باور ندارد که «راه مستقیمی برای پیشروی» او در میان نامزدهای پرشمار انتخابات مقدماتی موجود است.

در پیامد اولین مناظره انتخابات مقدماتی، این سناتور ایالت کالیفرنیا پس از به چالش کشیدن جو بایدن، که در آن زمان در صدر نامزدها دانسته می‌شد، و دفاع از سابقه‌اش به عنوان دادستانِ حرفه‌ای، صعودی چشمگیر در نظرسنجی‌ها تجربه کرد.

اما ستاره اقبال او به تدریج رو به افول رفت و با پیش رفتن کارزار نتوانست میزان حمایت از خود را حفظ کند. در عین حال سایر نامزدها همچون الیزابت وارن، برنی سندرز و پیت بوتیگج موفق شدند در ایالت‌های کلیدی برای انتخابات مقدماتی تیم‌های قوی میدانی بر پا کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبر استعفای خانم هریس پس از آن می‌آید که کارزارش به طور ناگهانی یک مراسم جمع‌آوری کمک مالی را که برای چهارشنبه بعدازظهر در نیویورک سازمان‌دهی شده بود لغو کرد. پیش از این نیز خبر از بروز اختلاف در صفوف کارزار به گوش رسیده بود. یکی از کارمندان کارزار در نامه استعفایی که به دست روزنامه «نیویورک تایمز» رسید نوشته بود که «هرگز ندیده‌ام سازمانی اینقدر بد با کارمندانش برخورد کند.»

کلی ملنبیکر، که مدیر عملیات ایالتی خانم هریس بود، در نامه استعفایش نوشت: «من هنوز باور دارم که سناتور هریس قوی‌ترین نامزد برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۰ است اما دیگر به کارزارمان یا رهبری‌اش اعتماد ندارم.»

این نامه استعفا در میان موجی از اخراج کارمندان از کارزار منتشر شد. طبق گزارش‌ها، مشاورین کارزار انتخاباتی این سناتور که به نقاطی در سراسر کشور منتقل شده بودند ناگهان با خبر اخراج خود مواجه شدند.

خانم ملنبیکر که سابقه کار در دو کارزار ریاست‌جمهوری پیشین را هم دارد در نامه‌اش نوشت: «برای من قابل پذیرش نیست که به بعضی‌ها گفتیم از واشنگتن به بالتیمور نقل مکان کنند و بعد بی هیچ اخطاری اخراج‌شان کردیم بی این‌که هیچ برنامه‌ای برای کارزار داشته باشیم و بدون ملاحظه و تفکر راجع به عواقب شخصی برای آن‌ها و یا عواقب فقدان‌شان بر بقیه کارمندان. قابل قبول نیست که کسی را اخراج کنیم که همین چند هفته قبل استخدام کرده بودیم. قابل قبول نیست که کمتر از ۹۰ روز مانده به [انتخابات مقدماتی در ایالت] آیوا هنوز برنامه‌ای واقعی برای پیروزی نداریم.»

خانم هریس در ایمیلی به حامیانش نوشت که «با افسوس بسیار (اما در ضمن با قدردانی بسیار) امروز کارزار خود را معلق می‌کنم.»

او افزود: «اما بگذارید روشن برایتان بگویم: من هنوز درگیر این جدال هستم. و هر روز برای آن‌چه محتوای این کارزار بود خواهم جنگید. عدالت برای مردم. تمام مردم.»

این سناتور در ضمن گفت «هر چه از توانم بر بیاید برای شکست دونالد ترامپ» و مبارزه «برای آینده کشورمان» انجام می‌دهم.

رقبای سابق او به سرعت به تحسین کارزار خانم هریس نشستند. از جمله آقای بوتیگج که در توئیتر نوشت که این سناتور «حرفه‌اش را صرف دفاع از بی‌صدایان و آسیب‌پذیرها کرده.»

بوتیگج نوشت: «من بخاطر رهبری‌ای که او از خود نشان داده و شجاعتی که در مجلس سنا و در مباحثه ملی نشان داده قدرددانم. می‌دانم که همچنان بی‌واهمه از جانب مردم آمریکا و دموکراسی ما مبارزه خواهد کرد.»

کریستن گیلیبراند، سناتوری ایالت نیویورک که او هم قبلا نامزد انتخابات جاری بود اما اخیرا کنار رفت، از خانم هریس به عنوان «دوست» خود و «قهرمان بی‌باک عدالت» یاد کرد.

خانم گیلیبراند نوشت:‌ «او و تیمش دستاوردهای بسیاری داشته‌اند و می‌دانم که کارش هنوز تمام نشده.»

© The Independent