کتاب جدید دونالد ترامپ: نامه‌هایی که چهره‌های معروف جهان به ترامپ نوشتند

در این کتاب گلچینی از نامه‌های شاهزاده‌ها، رئیس‌‌جمهوری کشورها، تجار و چهره‌های سرشناس به رئیس‌‌جمهوری سابق آمریکا منتشر می‌شود

«نامه‌هایی به ترامپ» قرار است در ماه آوریل به بازار بیاید-Joyce N. BOGHOSIAN / The White House / AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌‌جمهوری سابق آمریکا، در کتاب جدیدی که به‌زودی روانه بازار می‌کند، قصد دارد ۱۵۰ نامه خصوصی را منتشر کند که از افراد مختلف دریافت کرده‌ است. یکی از این نامه‌ها را اپرا وینفری در سال ۲۰۰۰ برای ترامپ نوشته است و در آن می‌گوید: «حیف که ما نامزد [ریاست جمهوری] نمی‌شویم، عجب تیمی می‌شدیم!»

ترامپ در این کتاب می‌نویسد که از‌ نظرش وینفری هنوز «فوق‌العاده» است، اما اعتراف می‌کند که این احساس مشترک نیست و می‌نویسد: «متاسفانه وقتی که اعلام کردم وارد رقابت‌های ریاست‌جمهوری می‌شوم، او دیگر با من حرف نزد.»

کتاب دونالد ترامپ با عنوان «نامه‌هایی به ترامپ»، بازگشت به روزهایی است که افراد معروف برای یکدیگر نامه‌‌های غیررسمی می‌نوشتند. 

نامه‌های رد‌و‌بدل شده میان ترامپ و وینفری، بخشی از کتاب رئیس‌‌جمهوری سابق آمریکا است که انتشارات «وینینگ تیم» در ۲۵ ماه آوریل روانه بازار می‌کند. این شرکت سال گذشته کتاب مصور و بزرگ ترامپ  با عنوان «سفر مشترک ما»‌ را منتشر کرد. آن کتاب در دو ماه اول ۲۰ میلیون دلار فروخت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وب‌سایت اکسیوس نوشته است که کتاب جدید ترامپ حاوی نامه‌هایی از رئیس‌‌جمهوری‌ها، افراد خاندان سلطنتی، چهره‌های معروف و غول‌های تجاری است. دونالد ترامپ نامه‌های منتشر شده در کتاب را از میان هزاران‌ نامه‌ای گلچین کرده است که طی بیش از ۴۰ سال دریافت و در خانه‌های مختلف خود نگهداری کرده است.

در این کتاب‌، چهل‌وپنجمین رئیس‌‌جمهوری آمریکا عکس و تفسیر خود را درباره نویسنده هر نامه در کنار آن قرار داده است و در مواردی که دست‌خط نویسنده ناخوانا است، متن آن نیز تایپ شده است. 

در کتاب «نامه‌هایی به ترامپ» نامه‌هایی از ریچارد نیکسون، رونالد ریگان، بیل کلینتون، شاهدخت دایانا، هیلاری کلینتون، تد کندی، کیم جونگ-اون (رهبر کره شمالی)، ماریو کومو، آرنولد پالمر، جی لنو، لیزا مینلی، ریجیس فیلبین و بسیاری دیگر از نام‌ها و چهره‌های معروف منتشر شده است. 

وینفری نامه‌ای که در کتاب جدید آمده را پس از آن نوشت که دونالد ترامپ گزیده‌ای از کتاب قبلی‌اش «آمریکایی که شایسته آنیم»‌ منتشر شده در سال ۲۰۰۰ را برای او فرستاد. ترامپ در آن کتاب می‌نویسد که «اولین گزینه‌اش برای معاونت ریاست‌جمهوری اپرا وینفری خواهد بود.»

ترامپ نوشت: «آمریکایی‌ها به‌دلیل هوش و دلسوزی اپرا به او احترام می‌‌گذارند و تحسینش می‌کنند. او الهام‌بخش میلیون‌ها زن است تا زندگی خود را بهبود بخشند، تحصیل را از سرگیرند، خواندن را فراگیرند و مسئولیت زندگی‌شان را به دست بگیرند. اگر نتوانم نظر اپرا را جلب کنم، قطعا دنبال کسی مثل او می‌روم.»

اپرا روی صفحه‌ای که در سربرگش فقط نوشته شده «اپرا» در پاسخ نوشته‌ است: «باید بگویم که حرف‌هایتان اشکم را درآورد. او در ادامه نوشت: «این که کسی برای داشتن یک زندگی درست تلاش کند یک امر است و نکته دیگر این است که کسی مثل خود شما آن را به رسمیت بشناسد.»

سرجو گور، رئیس و شریک بنیان‌گذار انتشارات «وینینگ تیم»، به اکسیوس گفت:‌ «دونالد ترامپ قبل از ورود به دنیای سیاست زندگی فوق‌العاده‌ای داشت. هیچ کتابی مانند (نامه‌هایی به ترامپ) روابط عالی او را نشان نمی‌دهد.»

بیشتر از جهان