وزیر دفاع آمریکا در تل‌آویو: برنامه غنی‌سازی حکومت ایران به‌شدت نگران‌کننده است

یوآو گالانت: اسرائیل هر اقدامی که لازم باشد برای جلوگیری حکومت ایران از دستیابی به تسلیحات اتمی انجام خواهد داد

وزیر دفاع اسرائیل در نشست مشترک مطبوعاتی با همتای آمریکایی‌اش بار دیگر بر مواضع رسمی دولت و مقام‌های نظامی اسرائیل در برابر حکومت ایران تاکید کرد-REUTERS/Amir Cohen

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در ادامه سفرهایش به خاورمیانه روز پنجشنبه وارد اسرائیل شد و با مقام‌های بلند‌پایه نظامی و دولتی اسرائیل، از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و یوآو گالانت، وزیر دفاع، دیدار و گفت‌وگو کرد.

تقویت همکاری‌های نظامی-اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا در برابر تهدیدهای منطقه‌ای حکومت ایران و برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، محور گفت‌وگوهای دو طرف بود.

خبرگزاری رویترز شامگاه پنجشنبه نهم مارس (۱۸ بهمن‌ماه) در گزارشی به‌نقل از لوید آستین نوشت: ایالات متحده به‌شدت نگران توسعه برنامه غنی‌سازی اورانیوم حکومت ایران است.

وزیر دفاع اسرائیل در نشست مشترک مطبوعاتی با همتای آمریکایی‌اش بار دیگر بر مواضع رسمی دولت و مقام‌های نظامی اسرائیل در برابر حکومت ایران تاکید کرد و گفت: «برای جلوگیری از دستیابی حکومت ایران به تسلیحات هسته‌ای، هر اقدامی که لازم است باید انجام شود.»

به‌گفته یوآو گالانت، تهدیدهای اتمی ایران مستلزم آمادگی اسرائیل برای انجام هر اقدامی است.

هم‌زمان وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه به‌نقل از گفته‌های لوید آستین در نشست مشترک با نتانیاهو نوشت: ایالات متحده هرگز به حکومت ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای نخواهد داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیدار بنیامین نتانیاهو با وزیر دفاع اسرائیل به‌دلیل اعتراض‌های گسترده مخالفان دولت در اسرائیل، بر خلاف برنامه قبلی در یک ساختمان در فرودگاه بن‌گوریون تل‌آویو انجام شد.

وزیر دفاع آمریکا در دیدارهای روز پنجشنبه در اسرائیل، بار دیگر به تعهد ایالات متحده برای دفاع از اسرائیل و حق این کشور برای دفاع از خود تاکید کرد.

لوید آستین همچنین در بخش دیگری از نشست مشترک مطبوعاتی در فرودگاه تل‌آویو، ضمن اشاره به تنش‌ها و خشونت‌های هفته‌های گذشته میان فلسطینی‌ها و نظامیان اسرائیل، بار دیگر از سیاست رسمی دولت آمریکا برای تشکیل دو دولت مستقل دفاع کرد.

به‌گفته وزیر دفاع آمریکا، واشینگتن با هر اقدامی که در برابر راه‌حل «تشکیل دو دولت» اسرائیلی و فلسطینی مانعی ایجاد کند مخالف است.

بیشتر از جهان