ساختمان قدیمی مشهور نیویورک به حراج گذاشته می‌شود

بخش کوچکی از شهر نیویورک به‌زودی به فروش می‌رود

ساخت فلت‌آیرون در سال ۱۹۰۲ به پایان رسید و نامش را از نام محله‌ خود گرفت - bookimg.com

در پی به توافق نرسیدن مالکان فعلی یکی از ساختمان‌های نمادین منهتن، این ملک به‌زودی به پیشنهاد دهنده بالاترین قیمت فروخته خواهد شد.

به گزارش نیویورک پست، پس از جدال حقوقی جنجالی مالکان ساختمان ۱۲۱ ساله فلت‌آیرون که در حال حاضر خالی از سکنه است، قرار است بعضی از آنها روز ۲۲ مارس سهم خود از ساختمان را به حراج بگذارند.

بنا بر گزارشی که اولین بار ریل‌دیل منتشر کرد، یک قاضی ایالت نیویورک پس از رسیدگی به دادخواستی که سورجنت گروپ، مشاورین املاک جی‌اف‌پی متعلق به جفری گورال، و مشاورین املاک ای‌بی‌اس، صاحبان ۷۵ درصد ساختمان، در سال ۲۰۲۱ تنظیم کرده بودند، در ماه ژانویه با صدور حکمی مجوز این حراج را صادر کرد.

به گزارش نیویورک‌پست، این مالکان در پی به توافق نرسیدن با ناتان سیلوراستاین، مالک ۲۵ درصد این ساختمان اسکلت‌فولادی واقع در شماره ۱۷۵ خیابان پنجم، شکایتی طرح کردند. ساخت این بنا در سال ۱۹۰۲ به پایان رسید و نامش را از نام محله‌ خود گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به دلیل چند مالک داشتن این ساختمان که به هریک از آنان در مورد هر تصمیم بزرگی برای ساختمان حق وتو می‌دهد، شرکا نه‌تنها نتوانستند به توافق برسند، بلکه هیچ کاری هم پیش نمی‌رفت و آینده این ملک بسیار گران‌قیمت در بن‌بستی بسیار هزینه‌بر گیر افتاده بود.

به گزارش این روزنامه، پس از آنکه انتشارات مک‌میلان (مالک وقت هر ۲۱ طبقه این ساختمان مثلث‌شکل) در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد دو سال دیگر آن را تخلیه خواهد کرد، ادامه این وضعیت ممکن نبود.

پس از آن، سیلوراستاین مجموعه پیشنهادهایی مطرح کرد که به نظر گورال «احمقانه» بود؛ از جمله اینکه از زمانی که مک‌میلان ساختمان را تخلیه می‌کند تا وقتی مستاجر جدید بیاید، ساختمان بازسازی نشود. این در حالی است که به گفته گورال، اجاره دوباره این ساختمان به لحاظ قانونی مستلزم تعمیرات و ایمن‌سازی آن در برابر آتش‌سوزی بود.

بر اساس گزارش ریل دیل، به گفته گورال، با وجود نمادین بودن این ساختمان سیلوراستاین پیشنهاد تقسیم کردن آن به بخش‌های جداگانه را هم مطرح کرده بود که با توجه به تاریخی بودنش ناممکن بوده است.

گورال افزود: «مخ آدم از این پیشنهاد سوت می‌کشد. با همه این احوال، می‌توانیم بر برنامه‌ تقسیم فیزیکی این ساختمان به پنج ملک مستقل و کوچک‌تر که هیچ‌کدام قابل فروش نخواهد بود، توافق کنیم و بعد بر نقشه‌ای توافق کنیم برای آنکه بحث مالی این کار چطور می‌شود. سال‌ها تلاش کرده‌ایم  سر این اختلاف نظرها با سیلوراستاین به توافق برسیم اما او رسیدن به توافق با طرح تجاری پیشنهادی شاکیان را به تاخیر انداخت و در برابر آن مقاومت کرد و در نهایت هم آن را نپذیرفت.»

هم‌زمان، سیلوراستاین مدعی است وقتی مک‌میلان اعلام کرد از این ملک می‌رود، نیومارک نتوانست برای آن مشتری پیدا کند و بعد گورال سعی کرد این مکان را به «قیمتی بسیار پایین به ازای هر مترمربع» و با قراردادی بسیار بلندمدت به ناتل اجاره دهد؛ شرکتی که بری گراسین، مالک شرکت نیومارک، سهام زیادی در آن دارد.

به گزارش نیویورک‌پست، سیلورستاین گفته بود: «این قرارداد اجاره پیشنهادی موجب می‌شود این ملک مدت زیادی تحت یک قرارداد غیرسودده بماند.»

به گزارش نیویورک پست به نقل از ریل دیل، گورال در پرونده قبلی گفته بود گروه مالکان سورجنت‌‌ــ‌جی‌اف‌پی‌ــ‌ای‌بی‌اس احتمالا اواخر این ماه حراج را برگزار خواهند کرد.

بیشتر از جهان