روسیه، پس از دو هفته، حملات پهپادی را از سر گرفت

روسیه برای هدف قرار دادن دقیق‌تر کی‌یف، پایتخت اوکراین، یک مرکز پرتابی جدید در منطقه بریانسک، ایجاد کرده است

وزارت دفاع بریتانیا روز چهارشنبه، ۱ مارس ۲۰۲۳، اعلام کرد نیروهای نظامی روسیه برای نخستین بار طی دو هفته گذشته، بار دیگر از پهپادهای انتحاری حکومت ایران برای حمله به اهدافی در اوکراین استفاده کردند.

پیشتر گزارش‌هایی منتشر شده بود که ذخایر پهپادهای انتحاری ارتش روسیه روی به اتمام است و توافق‌هایی میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه، برای تامین شمار دیگری از پهپادهای انتحاری انجام شده است.

بر اساس منابع نظامی اوکراین، بامداد چهارشنبه دست‌کم پنج پهپاد ارتش روسیه بر فرار استان پولتاوا اوکراین هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

هم‌زمان روزنامه اورشلیم‌پست با انتشار گزارشی در روز چهارشنبه، به‌نقل از منابع خود نوشت نیروهای اوکراینی، ۱۱ فروند از ۱۴ پهپاد شاهد-۱۳۶ متعلق به ارتش روسیه را در تاریخ ۲۶ فوریه سرنگون کردند.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز روز دوشنبه در گزارشی نوشت روسیه موج جدید استفاده از پهپادهای ساخت حکومت ایران علیه شهرهای اوکراین را آغاز کرده است.

یافته‌های وزارت دفاع بریتانیا نشان می‌دهد نیروهای روسیه برای هدف قرار دادن دقیق‌تر کی‌یف، پایتخت اوکراین، یک مرکز پرتابی جدید در منطقه بریانسک، واقع در جنوب غربی روسیه و شمال اوکراین، ایجاد کرده‌اند. پیشتر گفته شده بود که تنها مرکز پهپادی روسیه برای هدف قرار دادن اوکراین در جنوب مرزهای این کشور در منطقه کراسنودار روسیه قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ولودیمر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، در نخستین روز کنفرانس امنیتی مونیخ، مقام‌های روسیه را متهم کرد که در قبال دریافت پهپادهای انتحاری از جمهوری اسلامی ایران، به برنامه غنی‌سازی اورانیوم تهران کمک می‌کنند؛ برنامه‌ای که به‌گفته زلنسکی، شفاف نیست و مشخص نیست تا چه اندازه حکومت ایران به غنی‌سازی اورانیوم ادامه داده است.

مقام‌های روسیه تلاش می‌کنند تا علاوه بر جمهوری اسلامی، بخشی از نیازهای تسلیحاتی خود را از طریق چین و کره شمالی تامین کند.

پس از شروع تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، در زمستان سال گذشته، مقام‌های کرملین با مجموعه‌ وسیعی از تحریم‌های کشورهای غربی رو‌برو شدند.

جمعه هفته قبل، روزنامه آلمانی‌ اشپیگل به‌نقل از منابع خود نوشت: روسیه در حال مذاکره با یک سازنده چینی برای خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای بدون سرنشین نظامی است.

بر اساس یافته‌های روزنامه اشپیگل، موعد تحویل این پهپادهای چینی به روسیه برای ماه آوریل تعیین شده است.

بیشتر از جهان