ادامه شعارهای شبانه و دیوارنویسی به یاد کشته‌شدگان خیزش سراسری

روز پنجشنبه چهارم اسفند معترضان در شهرهای مختلف بر سر مزار کشته‌شدگان خیزش سراسری رفتند

خیزش سراسری مردم ایران، روز پنجشنبه چهارم اسفند‌ماه، با شعارهای شبانه در مناطق مختلف تهران و اصفهان، شعارنویسی در شهرهای مختلف و حضور و تجمع جمعی از مردم بر سر مزار کشته‌شدگان خیزش سراسری در سنندج، تهران، ایذه، کرج و مشهد ادامه یافت.

جمعی از مردم به همراه دوستان حمیدرضا روحی، از کشته‌شدگان خیزش سراسری، در بهشت زهرای تهران بر سر مزار او جمع شدند و مزارش را گلباران کردند. خانواده یلدا آقافضلی نیز بر سر مزار او در بهشت زهرای تهران جمع شدند و حاضران یاد کشته‌شدگان خیزش سراسری را گرامی داشتند.

تجمع معترضان بر سر مزار کشته‌شدگان خیزش سراسری در شهر سنندج، با شعارهای ضد حکومتی همراه شد. ده‌ها نفر از شهروندان سنندجی عصر پنجشنبه با حضور بر مزار معترضان کشته شده در آرامستان بهشت محمدی شهر سنندج تجمع کردند و شعارهای «زن زندگی آزادی»، «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خودفروش» سردادند.

دوستان و آشنایان امیرحسین شمس ناتری، از کشته‌شدگان خیزش سراسری، نیز روز پنجشنبه به مناسب تولد این جوان معترض به خانه او رفتند و در کنار خانواده‌اش مراسم تولدی را در غیابش برگزار کردند. امیرحسین شمس ناتری از کشته‌شدگان اهل چالوس، استان مازندران بود. قرار بود این مراسم بر سر مزار امیرحسین برگزار شود که با ممانعت نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی و احضار اعضای این خانواده مواجه شد. پدر و مادر این معترض کشته شده در اقدامی نمادین در جریان مراسم تولد او به رهاسازی دو کبوتر اقدام کردند. نیروهای امنیتی پیش از این نیز خانواده امیرحسین شمس ناتری را از برگزاری مراسم چهلم بر مزارش منع کرده و از برگزاری آن جلوگیری کرده بودند.

معترضان در شهر ایذه بر سر مزار دنیا فرهادی، از کشته‌شدگان خیزش سراسری، رفتند. جمعی از مردم و دوستان دنیا فرهادی بر مزار او در آرامستان روضه الزهرای ایذه جمع شدند. شماری از دوستان دنیا فرهادی در این تجمع، به برگزاری تولد مادرش بر سر مزار این «دانشجوی کشته شده» اقدام کردند. دنیا فرهادی، یکی از فعالان دانشجویی بود که هم‌زمان با اعتراضات روز دانشجو (‌۱۶ آذر) در شهر اهواز مفقود شد و پس از پیدا شدن پیکر بی‌جانش مشخص شد که با گلوله کشته شده است.

در مشهد نیز خانواده ابوالفضل آدینه‌زاده، تصاویری از حضور بر سر مزار او منتشر کردند. ابوالفضل آدینه‌زاده، نوجوانی بود که در اعتراضات مشهد به دست نیروهای امنیتی جانش را از دست داد. نیروهای امنیتی پیش از تحویل دادن پیکر او به خانواده‌اش، در تماسی به پدرش گفته بودند که با وثیقه به آنجا برود و فرزندش را آزاد کند، اما پدر ابوالفضل آدینه‌زاده پس از مراجعه به نیروهای امنیتی متوجه می‌شود که او کشته شده است.

لیلا مهدوی، مادر سیاوش محمودی، نیز در صفحه اینستاگرامش تصاویری از حضور بر مزار این نوجوان معترض را منتشر کرد که در آن بسته‌های خرما با نام نوجوانان، جوانان و زنان معترض کشته شده و همچنین سرنشینان هواپیمای اوکراینی و شعار «زن، زندگی، آزادی» برای توزیع میان مردم آماده شده است. سیاوش محمودی، نوجوان ۱۷ ساله، شامگاه ۳۰ شهریور‌ماه، در جریان اعتراضات سراسری در نازی‌آباد تهران با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شد.

شعارنویسی

در ادامه دیوارنویسی معترضان در شهرهای مختلف ایران، جوانان اهل شهرستان رودسر استان گیلان با انتشار تصویری، از دیوارنویسی شبانه علیه جمهوری اسلامی خبر دادند. در این تصویر نشان داده می‌شود که بر روی یکی از دیوارهای این شهر شعار «خون با هیچی پاک نمیشه» نوشته شده است.

در اصفهان نیز مردم این شهر شعار «دشمن هر ایرانی، جمهوری اسلامی» را بر روی دیوارها حک کردند. معترضان همچنین در واگن‌های متروی اصفهان نیز به شعارنویسی علیه جمهوری اسلامی اقدام کردند. آن‌ها بر روی واگن‌های قطار متروی این شهر شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای ضحاک»، «فقر، فساد گرونی، میریم تا سرنگونی» و «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» نوشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در تصاویر منتشر شده از شهرستان سپیدان استان فارس دیده می‌شود که شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «دیکتاتور به پایان سلام کن» بر روی دیوارهای این شهر نوشته شده است. در ویدیوی منتشر شده از شهر تهران نیز دختری نشان داده می‌شود که بر روی دیواری شعار «مرگ بر خامنه‌ای قاتل» می‌نویسد.

تصاویر منتشر شده از شهرک اکباتان تهران نیز نشان از آن دارد که معترضان در این شهرک بر روی دیوارها شعارهای «زن، زندگی، آزادی»، «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر سپاهی»، «مرگ بر بسیجی» و «مرگ بر خامنه‌ای» نوشته‌اند.

جمعی از معترضان در جنوب شرقی تهران و منطقه مشیریه نیز به‌صورت شبانه به دیوارنویسی علیه جمهوری اسلامی اقدام کردند. در تصاویر منتشر شده دیده می‌شود که معترضان در منطقه مشیریه شعار «مرگ بر خامنه‌ای» را بر روی دیوارهای این شهر می‌نویسند.

شعارهای شبانه

شعارهای شبانه نیز شامگاه چهارشنبه در چند منطقه از شهر تهران ادامه یافت. معترضان در نارمک، پونک، شهرک باقری، شهرک اکباتان و مشیریه به سر‌دادن شعارهای شبانه اقدام کردند.

بر اساس ویدیوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، معترضان در منطقه نارمک تهران پنجشنبه شب به سر‌دادن شعارهایی علیه نظام جمهوری اسلامی اقدام کردند. محله نارمک واقع در شرق تهران، یکی از مناطقی است که در خیزش سراسری بیشترین تجمع‌ها و اعتراضات در آن شکل گرفته‌اند. معترضان در این اعتراض شبانه شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «فقر، فساد، گرونی، میریم تا سرنگونی» سر دادند.

هم‌زمان با بالا رفتن نرخ دلار به بیش از ۵۳ هزار تومان، اعتراض به این اتفاق و مشکلات اقتصادی نیز در شعارهای مردم بیش از گذشته شنیده می‌شود. معترضان در منطقه پونک شعار «دلار بالای پنجاه، لعنت به آیت‌الله» سر دادند. معترضان در منطقه پونک، واقع در غرب تهران پنجشنبه شب در اعتراضات شبانه خود همچنین شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» نیز سر دادند.

شهرک باقری و شهرک اکباتان، واقع در غرب تهران نیز بار دیگر شاهد شعارهای شبانه مردم علیه حکومت جمهوری اسلامی از پنجره خانه‌ها و پشت بام‌ها بود. معترضان در شهرک باقری شعارهای «مرگ بر سپاهی»، «رضا شاه، روحت شاد» و «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» سر دادند و معترضان در شهرک اکباتان نیز همچنین با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «زن زندگی آزادی» بار دیگر اعتراض خود به جمهوری اسلامی را نشان دادند.

بر اساس خبرهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، معترضان در شهر اصفهان نیز شامگاه پنجشنبه با سردادن شعارهایی علیه حکومت جمهوری اسلامی با خیزش سراسری ایرانیان همراهی کردند.