روایت شاهدخت دیانا از علاقه فرزندانش به کریسمس

نامه‌ای به قلم شاهدخت دیانا در وصف هیجان فرزندانش در ایام کریسمس

پرنسس دیانا همراه با پسران‌اش در هاید پارک لندن، می ۱۹۹۵/GettyGetty / Anwar Hussein

نامه‌ای به قلم شاهدخت دیانا نشان می‌دهد که دوک‌های ساسکس و کمبریج، چقدر در کودکی برای تعطیلات کریسمس هیجان داشتند.

این نامه که برای فروش به مزایده گذاشته شده است، مورخ ۵ دسامبر ۱۹۹۰ است و خطاب به خانمی به نام ایوی وودوارد نوشته شده است.

شاهدخت فقید ولز در سپتامبر ۱۹۹۰ هنگام ملاقات از شاهزاده چارلز در بیمارستان، که ظاهرا طی سانحه‌ای در بازی چوگان دستش شکسته بوده است، با خانم وودوارد ملاقات می‌کند.

شاهدخت دیانا به همراه شاهزاده ویلیام و شاهزاده هری در لندن- /JOHNNY EGGITT / AFP

خانم وودوارد که پسرش بعد از تصادف با موتورسیکلت در کما بود، توسط شاهدخت دیانا تسلی داده می‌شود. پسر وی، دین، توانست ماه دسامبر همان سال به خانه بازگردد.

شاهدخت دیانا در نامه نوشته است: «ایوی عزیزم، با نزدیک شدن به کریسمس خیلی درباره تو فکر می‌کنم و می‌خواستم ببینم زندگی بر تو چگونه می‌گذرد.»

شاهدخت سپس اظهار می‌دارد که «پسران» (در اشاره به شاهزاده ویلیام و شاهزاده هری که در آن زمان به ترتیب ۸ و ۶ سال داشتند) «برای آمدن کریسمس هیجان دارند.»

شاهدخت دیانا می‌افزاید که پسرانش «خانه را زیر و رو کردند تا هر جعبه‌ای که ممکن است (هدیه‌ای) برای آنها باشد، بیابند.»

شاهدخت فقید ولز که هنگام نوشتن نامه ۲۹ سال داشته است، می‌نویسد که او و خانم وودوارد «ارتباط منحصر به فردی» با هم دارند که وی آن را «ارزش» می‌نهد.

نامه که روی کاغذ سربرگ‌دار کاخ کنزینگتون نوشته شده است،  معادل ۲ تا ۳ هزار پوند توسط لاورنس آکشنیرز (Lawrences Auctioneers) در شهر بلچینگلی در سورری، به مزایده گذاشته شده است.

سارا وارد، از لاورنس آکشنیرز، می‌گوید: «دیانا در نامه خود به ایوی وودوارد، آشکارا از اعماق قلب نوشته است، مانند مادری به مادری دیگر. ارتباط نزدیک او با عموم مردم، در این نامه کاملا مشهود است.»

این نامه در کنار نامه‌ای دیگر به قلم شاهدخت دیانا به مزایده گذاشته شده است که تشکری است از سرگرد رونالد لوییس، محافظ شخصی وی و شاهزاده چارلز که در سفری به لاگوس در نیجریه در ماه مارس ۱۹۹۰ ایشان را همراهی کرد.

در این نامه که آن نیز معادل ۲ تا ۳ هزار پوند تخمین زده شده است، آمده است: «می‌دانم که تحت آن گرمای شدید و شرایط معمولا طاقت‌فرسا، جابه‌جایی ما و ساک‌ها‌مان برای شما کابوس بود! تشکر از شما، از طرف همسر رئیس.»

هر دو نامه‌ توسط کلکسیون‌داری شخصی در روز ۳ دسامبر فروخته خواهند شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی