وزارت خزانه‌داری آمریکا: تحریم‌ها علیه شبکه تامین تسلیحات روسیه تقویت می‌شود

«در چندین کشور شاهد بوده‌ایم که کرملین روابط مالی و تجاری خود را با آن‌ها را افزایش داده است»

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت تلاش آمریکا برای جلوگیری از دسترسی روسیه به تجهیزات مورد نیازش ادامه خواهد یافت -JOHANNA GERON / POOL / AFP

والی آدیمو، معاون خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، روز سه‌شنبه گفت که واشنگتن و متحدانش در حال تدوین تحریم‌هایی علیه روسیه و برنامه‌ریزی مجدد برای اجرای دقیق تحریم‌ها و تقویت کنترل‌های صادراتی‌ هستند که همگی توان کرملین برای پیشبرد جنگ در اوکراین و کسب درآمد برای تامین هزینه‌های جنگ را دشوار خواهد شد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که آمریکا و شرکایش در جهان به شناسایی و اقدام علیه واسطه‌هایی ادامه خواهند داد که به روسیه اجازه می‌دهند از خدمات گروه هفت و اتحادیه اروپا برای گسترش تجارت نفت خود استفاده کند.

او همچنین افزود که دولت آمریکا شاهد الگوهای نگران‌کننده‌ای در چندین کشور از جمله چندین همسایه روسیه است که کرملین روابط مالی و جریان‌های تجاری خود را با آن‌ها عمیق‌تر کرده است. والی آدیمو افزود که دولت بایدن برای قادر ساختن کشورها به جلوگیری از تحریم‌ها در حوزه قضایی خود در حال انجام کار اطلاعاتی است. 

این مقام آمریکایی گفت که کرملین انتظار داشت ظرف چند روز کی‌یف را تصرف کند و ظرف چند هفته کنترل اوکراین را در دست بگیرد. اما به‌دلیل شجاعت مردم اوکراین و حمایت ایالات متحده و متحدانش کی‌یف همچنان پابرجا است و مردم اوکراین همچنان شجاعانه در برابر جنگ تجاوزکارانه غیرقانونی روسیه، مقاومت می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت که «ابزارهای اقتصادی ما از جمله تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی توانایی روسیه را برای جایگزینی بیش از ۹ هزار قطعه تجهیزات نظامی از دست‌رفته در این مدت جنگ، کاهش داده است. همچنین تولید در تاسیسات کلیدی تعطیل و باعث کمبود قطعات ضروری شده است. همچنین، روسیه ۵۰ درصد از تانک‌های خود را از دست داده است.»

آدیمو همچنین افزود که کنترل‌ها و تحریم‌های صادراتی آمریکا برای جلوگیری از دسترسی روسیه به تجهیزات مورد نیازش ادامه خواهد یافت و تحریم‌های ایالات متحده استفاده کرملین از منابع باقی‌مانده‌ای را که روسیه می‌تواند برای پرداخت تسلیحاتی به آن دسترسی داشته باشد، دشوارتر خواهد کرد.

معاون وزیر خزانه‌داری ایالات متحده گفت که تولید صنعتی در روسیه برای ۹ ماه متوالی کاهش یافته و تلاش‌های آمریکا برای برداشتن گام‌های بیشتر در جهت افزایش فشار به پایگاه‌های صنعتی کرملین ادامه دارد.

این مقام آمریکایی افزود که «ایالات متحده گزینه‌های بیشتری برای اقدام علیه روسیه دارد و تا زمانی که روسیه تهاجم بی‌اساس و غیرقانونی خود را متوقف نکند، به اقدام بیشتری ادامه خواهیم داد». اما با گذشت یک سال از این درگیری، اقتصاد روسیه بیشتر شبیه اقتصاد ایران و ونزوئلا است تا یکی از اعضای گروه ۲۰.

معاون وزیر خزانه‌داری ایالات متحده همچنین گفت که نگاه به چین راه‌حلی برای چالش‌های روسیه نیست، زیرا پکن نمی‌تواند آنچه را که ندارد به کرملین بدهد، زیرا چین نیمه‌هادی‌های پیشرفته مورد نیاز روسیه را تولید نمی‌کند و نزدیک به ۴۰ درصد ریزتراشه‌های کمتر پیشرفته‌ای که روسیه از چین دریافت می‌کند، معیوب‌اند.

بیشتر از جهان