اعتراض‌ها ادامه دارد؛ از آتش زدن تصویر خامنه‌ای تا شعارهای شبانه

اعتراض‌های شبانه علیه جمهوری اسلامی شامگاه یکشنبه نیز در دست‌کم ۱۰ شهر ایران ادامه داشت

اعتراض‌های مردمی علیه جمهوری اسلامی و علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در راستای خیزش سراسری ایرانیان همچنان ادامه دارد و مردم شامگاه یکشنبه ۳۰ بهمن نیز در شهرهای مختلف ایران، نفرت خود از حکومت فعلی را فریاد زدند.

شامگاه یکشنبه در چندین منطقه از تهران، بار دیگر شعارهای شبانه و ضدحکومتی جمعی از معترضان طنین‌انداز شد. در شهرهایی مانند رشت، بندرعباس، سنندج، بابلسر، لاهیجان و کرمانشاه نیز معترضان علاوه بر سر دادن شعارهای شبانه، روی دیوارها نیز علیه علی خامنه‌ای و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شعار نوشتند و بنری از تصویر رهبر جمهوری اسلامی را آتش زدند.

ویدیوهای منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد شماری از معترضان در تهران، یکشنبه شب در منطقه جنت‌آباد، از داخل خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی شعارهای ضدحکومتی سر دادند که «مرگ بر دیکتاتور» و «آزادی، آزادی، آزادی» از جمله این شعارها بود.

در شهرک باقری واقع در منطقه ۲۲ تهران، شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» و «مرگ بر سپاهی» شنیده می‌شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اهالی شهرک اکباتان تهران نیز یکشنبه‌ شب مانند پنج ماه گذشته، از فراز برج‌های این شهرک شعارهای ضدحکومتی سر دادند. «حکومت بچه‌کش، نمی‌خوایم، نمی‌خوایم»، «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» از جمله شعارهای شبانه معترضان در شهرک اکباتان بود.

این در حالی است که نیروهای سرکوبگر در ورودی‌های شهرک اکباتان ایست‌ بازرسی گذاشته‌اند. اکباتان با وجود بازداشت‌های گسترده ساکنانش و فشارهای مداوم نیروهای امنیتی از آغاز خیزش اخیر، از کانون‌های اصلی اعتراض‌ علیه جمهوری اسلامی بوده است. میلاد آرمون، یکی از جوانان بازداشتی، ساکن همین منطقه است که با خطر صدور حکم اعدام مواجه است.

در منطقه نارمک در شرق تهران نیز شعارهای شبانه علیه جمهوری اسلامی شنیده می‌شد. «بسیجی سپاهی، داعش ما شمایی»، «مرگ بر حکومت بچه‌کش» و «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» از جمله شعارهای یکشنبه شب معترضان در نارمک بود.

از بابلسر در استان مازندران هم ویدیویی منتشر شده است که نشان می‌دهد جوانان و نوجوانان معترض به جمهوری اسلامی یکشنبه‌ شب در خیابان امیر مازندرانی شعار «تا آخوند کفن نشود، این وطن وطن نشود» را با اسپری رنگ روی دیوارها نوشته‌اند.

در یاسوج، معترضان تبلیغات حکومتی را به آتش کشیدند و شماری از اهالی از جمله در مرکز یاسوج، بنر تصویر علی خامنه‌ای و جهانگیر انصاری، فرمانده سپاه پاسداران در استان کهگیلویه و بویراحمد، را آتش زدند.

رشت نیز روز و شب یکشنبه صحنه شعارنویسی‌های ضدحکومتی بود و شعارهایی مانند «بیزاریم از دین شما، نفرین به آیین شما» و «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان» در چندین منطقه این شهر بر دیوارها نوشته شدند.

در کرمانشاه، چند جوان معترض شامگاه یکشنبه با آتش زدن لاستیک، تلاش کردند خیابان را ببندند و از همشهریان خود درخواست کردند برای شعار دادن به خیابان‌ها بیایند.

بندرعباس، مرکز استان هرمزگان، هم یکشنبه شب شاهد شعارنویسی معترضان در مناطق مختلف این شهر بود و معترضان شعارهایی از جمله «مرگ بر خامنه‌ای» را بر دیوارهای چند منطقه مرکز این شهر نوشتند.

آخرین تجمع‌ها و راهپیمایی‌های اعتراضی گسترده در شهرهای مختلف ایران روز ۲۷ بهمن‌ رخ داد و حالا، با ادامه اعتراض‌های شبانه، به نظر می‌رسد باید منتظر برپایی تجمع‌های اعتراضی گسترده‌تر در روزهای آتی بود.

افزایش تورم و فقر در ایران در یک ماه گذشته، خشم مردم از جمهوری اسلامی را بیشتر کرده است. هم‌زمان، زنان در شهرهای مختلف تلاش می‌کنند با کنار گذاشتن حجاب اجباری در اماکن عمومی، به مبارزه با قوانین سرکوبگرانه ادامه دهند.