تجمع دوباره و پرشمار ایرانیان معترض در مونیخ: «آخوند باید برود»

مسیح علی‌نژاد در تجمع روز یکشنبه در مونیخ از لزوم اتحاد مشروطه‌خواهان و جمهوری‌خواهان سخن گفت

روز یکشنبه ۳۰ بهمن‌ماه و در روز پایانی کنفرانس امنیتی مونیخ، هزاران شهروند ایرانی مقیم اروپا باز هم مقابل ساختمان محل برگزاری این نشست در مونیخ آلمان حضور یافتند و خواستار حمایت بیشتر کشورهای اروپایی از خیزش سراسری مردم ایران جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی شدند.

تعداد زیاد پرچم‌های شیروخورشیدنشان به همراه تصاویر شاهزاده رضا پهلوی که در دستان معترضان ایرانی دیده می‌شد، نشان از جمعیت زیاد مشروطه‌خواهان در این تجمع‌ها داشت. حاضران در شعارهای خود، بر لزوم اتحاد میان مشروطه‌خواهان و جمهوری‌خواهان تاکید کردند.

در نشست امسال این کنفرانس، نمایندگان جمهوری اسلامی دعوت نشدند و به جای آن‌ها از چند تن از چهره‌های سرشناس مخالف جمهوری اسلامی دعوت شد. شاهزاده رضا پهلوی، مسیح علی‌نژاد و نازنین بنیادی از دعوت‌شدگان کنفرانس امسال بودند.

تداوم تجمع‌های ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی در خارج از کشور در حالی است که عباس عراقچی، مقام بلندپایه پیشین وزارت خارجه جمهوری اسلامی نسبت به این تجمع‌ها هشدار داد و آن را برای آینده نظام جمهوری اسلامی «مضر» دانست.

همچنین ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی نیز روز گذشته در دیدار با علی‌ خامنه‌ای، اعتراف کرد که ادامه اعتراضات در ایران و خارج ایران علیه جمهوری اسلامی، منجر به این شده است که مقامات دولت‌های غربی از ادامه پیگیری مذاکرات هسته‌ای و احیای برجام منصرف شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر، در تجمع امروز ایرانیان در مونیخ، لحظاتی برای حاضران سخنرانی کرد و گفت: ««هر کدام از شما که اینجا هستید، قلب‌تان برای ایران می‌تپد. چقدر ما بی‌پناهیم که در تمام این سال‌ها اگرچه زیباترین تاریخ و ملت را داشتیم، اما خانه‌به‌دوش‌مان کردند. آرزوی ما این است که در کشورمان همین آزادی اینجا را داشته باشیم و برای نوع حکومت‌مان، چه مشروطه‌خواهی و چه جمهوری‌خواهی تصمیم بگیریم. ما در نهایت دموکراسی‌خواهیم. ما اجازه نمی‌دهیم که خامنه‌ای و قاتلان (تحت امر او) ما را از هم جدا کنند. ما همه باهم هستیم، بجنگ تا بجنگیم.»

قرار است روز دوشنبه نیز تظاهراتی در بروکسل برگزار شود و در جریان آن، تظاهرکنندگان خواستار قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا شوند.

یکی از حاضران در تجمع امروز مونیخ، در گفت‌وگو با خبرنگار ایندیپندنت فارسی، قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی جزو درخواست‌های اصلی تجمع‌کنندگان دانست و گفت: «تقاضای ما روشن است؛ همه باید یک‌صدا فریاد بزنیم که جمهوری اسلامی برود. فرقی نمی‌کند که جمهوری‌خواه باشیم یا مشروطه‌خواه. دعواهای درونی را به فردای براندازی جمهوری اسلامی موکول می‌کنیم. سپاه باید در فهرست تروریستی اروپا قرار بگیرد چون بازوی اصلی سرکوب نظام اسلامی است. همه ما وظیفه داریم حالا از تجمعات اعتراضی مردم شجاع در داخل ایران حمایت کنیم و این تجمعات خارج از کشور نیز قطعا تا زمان فروپاشی جمهوری اسلامی ادامه خواهد داشت.»