جمهوری اسلامی به رئیس‌جمهوری فرانسه هشدار داد

هشدار سخنگوی وزارت خارجه به مکرون: در مقابل استقامت، قدرت و عظمت مردم ایران زانو خواهید زد

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به دیدار امانوئل مکرون، رئيس‌جمهوری فرانسه، با مخالفان جمهوری اسلامی هشدار داد که «به زودی در مقابل استقامت، قدرت و عظمت مردم ایران زانو خواهید زد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی توییتری که روز شنبه، ۲۹ بهمن (۱۸ فوریه) منتشر کرد، مخالفان جمهوری اسلامی در خارج از کشور را «چند دلقک بی‌هویت» توصیف کرد و خطاب به امانوئل مکرون نوشت: «آنانی که ۴۴ سال حضور بی‌نظیر اکثریت قریب به اتفاق ایرانیان در حمایت از کشور، انقلاب و رهبری خود را نادیده می‌گیرند و به سراغ چند دلقک بی‌هویت می روند، نه به دموکراسی اعتقاد دارند و نه انقلاب و ملت ایران را می‌شناسند.»

یک روز پیش از آن، مسیح علی‌نژاد، فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی، ویدیویی از دیدارش با رئیس‌جمهوری فرانسه در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که در آن امانوئل مکرون با تبریک «اتحاد مخالفان» بر اهمیت بالای چنین اقداماتی «در مسیر جامعه مدنی» تاکید می‌ورزد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اشاره مکرون به نشست مخالفان جمهوری اسلامی در دانشگاه جورج‌تاون در شهر واشنگتن بود. نشستی که ۲۱ بهمن و  در آستانه جشن سالگرد انقلاب ۵۷، با عنوان «آینده جنبش دموکراسی ایران»، و با حضور  شاهزاده رضا پهلوی، ولیعهد پیشین ایران و هفت چهره مخالف جمهوری اسلامی برگزار شد و با واکنش‌های زیادی از سوی مخالفان و موافقان جمهوری اسلامی روبرو شد.

از سوی دیگر، شماری از فعالان مخالف جمهوری اسلامی، از جمله مسیح علی‌نژاد روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی می‌کنند. 

این در حالی است که از جمهوری اسلامی برای شرکت در این کنفرانس دعوت به‌عمل نیامده است؛ آنچه از سوی تهران «اقدامی گزینشی یا انگیزه‌های سیاسی» توصیف شده است. 

پیش‌تر سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این اقدام، آن را نشانگر «تداوم رویکرد اشتباه در ارتباط با تحولات مربوط به جمهوری اسلامی» خوانده بود.