ترامپ به کاخ باکینگهام باز می گردد

نام شاهزاد اندرو، پسر ملکه انگلستان در لیست مهمانان به چشم نمی خورد

دیدار سه روزه دونالد ترامپ و همسرش ملانیا از بریتانیا- ژوئن ۲۰۱۹

Adrian DENNIS / AFP

تنها پنج ماه پس از دیدار رسمی و پرشکوه دونالد ترامپ از بریتانیا در ماه ژوئن، هفته آینده، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به کاخ باکینگهام باز می گردد. 

قرار است روز سه شنبه، دونالد ترامپ و همسرش ملانیا به ضیافتی که ملکه انگلستان برای رهبران ناتو خواهد داد، شرکت کنند. این بخشی از رویدادهایی خواهد بود که به مناسبت هفتادمین سالگرد ایجاد پیمان آتلانتیک شمالی که آقای ترامپ بارها علنا از آن شکایت کرده، برگزار خواهد شد.  

اما نام شاهزاد اندرو، پسر ملکه انگلستان در لیست مهمانان به چشم نمی خورد.

کاخ باکینگهام دوک یورک (لقب شاهزاده اندرو) را در ارتباط با مصاحبه با برنامه «نیوزنایت» بی بی سی که او را در مورد دوستی‌اش با جفری اپستین، سوداگر روابط جنسی با  دختران کم سال، و اتهام همخوابگی با یک دختر ۱۷ ساله سئوال پیچ کرد، به این ضیافت دعوت نکرده است.

بسیاری از دیگر اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا به این ضیافت دعوت شده اند. ملکه انگلستان در خوش آمد به مهمانان، توسط  شاهزاده چارلز، ولیعهد و همسرش، دوشس کورنوال، همراهی خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

درمیان سایر اعضای خاندان سلطنتی که در لیست مهمانان قرار دارند، باید از دوشس کمبریج (همسر شاهزاده ویلیام)، اِرل وِسِکس ( کوچکترین فرزند ملکه)، پرنسس آن (دختر ملکه)، دوک و دوشس گلاستِر و پرنسس الکساندرا نام برد. دوک کمبریج (نوه ملکه) در حال یک دیدار رسمی از خاورمیانه است.

شاهزاده اندرو به دنبال انتقادهایی که از او بخاطر نشان ندادن حس همدردی با قربانیان اپستین و عدم ندامت برای دوستی با او شد، از وظایفش سلطنتی‌اش کناره گرفت. شاهزاده اندرو تمام این اتهامات را رد کرده است. 

در دو روز آخر هفته، کاخ باکینگهام اعلام کرد در ارتباط با موج انتقادها، دوک یورک حمایت خود را از بیش از ۲۳۰ گروه مختلف متوقف کرده است.

با توجه به این که به استثنای شاهزاده اندرو، تمام فرزندان ملکه در این ضیافت حضور دارند، می توان اطمینان داشت که اگر این جنجال برپا نشده بود، او هم در میان مهمانان کاخ باکینگهام می بود.

در جریان این ضیافت، شاهزاده چارلز و ملکه انگلستان با رهبران ناتو یک عکس دسته جمعی خواهند گرفت.

آقای ترامپ بارها پیمان ناتو را به باد تمسخر گرفته و در یک توئیت گفته است این پیمان «از کار افتاده، بیش از حد پرهزینه و برای آمریکا (غیرمنصفانه) است.» او همچنین گفته است دیگر اعضای ناتو وجوه  کافی برای حفظ دفاع خود نمی پردازند. 

Daniel LEAL-OLIVAS / AFP

در ماه ژوئن، آقای ترامپ به یک ضیافت رسمی در کاخ باکینگهام دعوت شد. به دنبال آن، رئیس جمهور آمریکا ضمن اشاره به «احساس دوستی طبیعی» با ملکه انگلستان، از او به عنوان یک «زن شگفت انگیز» یاد کرد.

ضیافت هفته آینده فرجه‌ای به موقع و پر زرق و برق و موقعیتی برای آقای ترامپ است که از گرفتاری های سیاست داخلی آمریکا نفس تازه کند. روز سه شنبه، کمیته تحقیقات مربوط به استیضاح آقای ترامپ در کنگره، او را دعوت کرد در جلسات استشهاد کمیته شرکت کند. در عمل، به او گفته شد یا در این جلسات شرکت کند یا از اظهارنظر در مورد آن خودداری ورزد.

گزارش بیشتر از پرس اسوسیشن 

© The Independent