حمله به کنسول‌گری ایران در «نجف»

معترضان عراقی عکس آیت‌الله خامنه‌ای را لگدمال کردند

امروز معترضان عراقی بار دیگر کنسول‌گری جمهوری اسلامی در این کشور را به آتش کشیدند. براساس گزارش‌ها از عراق، معترضان عراقی در شهر «نجف» با حمله به کنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران، اقدام به آتش زدن این ساختمان متعلق به ایران کردند. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای امنیتی عراقی، کارمندان کنسول‌گری جمهوری اسلامی را از ساختمان کنسول‌گری «فراری» داده‌اند. معترضان عراقی که به شدت نسبت به حضور و نفوذ جمهوری اسلامی در کشور خود خشمگین هستند با حمله به کنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران باردیگر خشم خود را از جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند. 

تصاویر به دست آمده از حمله معترضان به کنسول‌گری جمهوری اسلامی حکایت از آن دارد که خشم معترضین بسیار جدی‌ست و حمله آن‌ها به این ساختمان فراتر از یک تجمع اعتراضی‌ست در تصاویر به دست آمده از این اعتراض و به آتش کشیدن کنسول‌گری ایران در عراق، دیده می‌شود که جوانی عراقی تصویر علی خامنه‌ای را «لگد مال» می‌کرده.  

این دومین‌بار است که در کنسول‌گری جمهوری اسلامی در کشور عراق به آتش کشیده می‌شود. پیش از این کنسول‌گری ایران در شهر «بصره» نیز توسط مخالفان جمهوری اسلامی در عراق به آتش کشیده شده بود. 

ماه گذشته نیز با اوج‌گیری اعتراضات مردمی در عراق، تعدادی از معترضین به کنسول‌گری ایران در شهر «کربلا» حمله کرده بودند. 

دخالت‌های بیش از اندازه جمهوری اسلامی ایران در عراق خشم بسیاری از مردم این کشور را باعث شده است و در بیشتر اعتراض‌های اخیر در شهرهای این کشور نام جمهوری اسلامی به عنوان نیروی مداخله‌گر خارجی به گوش می‌رسید. 

اخیرا اطلاعاتی به دست روزنامه «نیویورک تایمز» و وب‌سایت «اینترسپت» رسیده است که نشان می‌دهد نفوذ مقامات جمهوری اسلامی در کشور عراق بسیار بیش از آن چیزی‌ست که پیش از این تصور می‌شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از آتش زدن کنسول‌گری ایران در بصره، «ابوالفضل حسن بیگی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  گفته بود که «حمله به کنسولگری ایران در بصره با پشتیبانی آمریکا و پول‌های عربستان با هدف تحت‌الشعاع قرار دادن نشست سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه انجام شد تا اذهان عمومی را از این حرکت منحرف کند».

حال باید دید واکنش مقامات جمهوری اسلامی در مقابل این حمله و آتش‌سوزی دومین کنسول‌گری جمهوری اسلامی در عراق چه خواهد بود. از طرفی نگرانی‌های بسیاری در میان مقامات امنیتی جمهوری اسلامی وجود دارد که هم‌زمانی اعتراضات مردمی در عراق و ایران آتش اعتراضات داخلی را بیش از پیش کند.