مقام اسرائیلی: با لیزرهای نظامی می‌توانیم پهپادهای ایرانی را سرنگون کنیم

ارتش اسرائیل در حال تقویت توان دفاعی خود با فناوری‌های مبتنی‌بر «هوش مصنوعی» است

اسرائیل مجموعه اطلاعاتی از پهپادهای انتحاری حکومت ایران را در اختیار اوکراین‌ قرار داده است- JACK GUEZ / AFP

یک مقام ارشد ارتش اسرائیل مدعی شد لیزرهای نظامی این کشور می‌توانند انواع پهپادهای انتحاری حکومت جمهوری اسلامی ایران را که در اختیار روسیه قرار گرفته‌اند، رهگیری و سرنگون کنند.

به‌گفته دنی گلد، مدیر ارشد بخش تحقیقات و توسعه ارتش اسرائیل، این کشور آزمایش‌های موفقیت‌آمیزی برای هدف قراردادن مجموعه‌ای از راکت‌ها و پهپادها، از جمله پهپادهای ساخت حکومت ایران، انجام داده است.

روزنامه اورشلیم‌پست روز سه‌شنبه ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن‌ماه) در گزارشی به‌نقل از رئيس بخش تحقیقات و توسعه ارتش اسرائیل نوشت که آن کشور با استفاده از فناوری «هوش مصنوعی»، به‌سرعت درحال تقویت توانایی‌های نظامی خود است.

مدیر ارشد بخش تحقیقات و توسعه ارتش اسرائیل در بخش دیگری از صحبت‌های خود در همایش «هوش مصنوعی» دانشگاه تل‌‌آویو گفته که وزارت دفاع اسرائیل در حال تکمیل و توسعه نسل بعدی لیزرهای نظامی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گفته این مقام ارشد اسرائيلی، وزارت دفاع اسرائیل به‌دنبال همکاری و تامین مالی برخی از پروژه‌های نظامی خود با مشارکت بخش خصوصی است و در حال حاضر با برخی از شرکت‌های خارجی، از جمله از کانادا، ژاپن و سنگاپور، همکاری دارد.

طی ماه‌های گذشته، مقام‌های نظامی اوکراین، آمریکا و سازمان پیمان نظامی ناتو، بارها حکومت ایران را متهم کرده‌اند که از طریق تامین پهپادهای انتحاری برای ارتش روسیه، در جنگ اوکراین دخالت می‌کند.

اوکراین از متحدان خود و همچنین از اسرائیل خواسته است تا به‌منظور مقابله موثر با حملات روسیه، تجهیزات نظامی پیشرفته، ازجمله سامانه‌های پدافند دفاع هوایی، در اختیار این کشور قرار دهند. 

پیش‌تر گزارش‌هایی منتشر شده است مبنی‌بر اینکه ارتش اسرائیل مجموعه اطلاعاتی از برنامه ساخت پهپادهای انتحاری حکومت ایران را در اختیار اوکراینی‌‌ها قرار داده است. 

بیشتر از جهان