شعارهای شبانه از مشهد تا تهران

معترضان در حوالی خیابان ولی‌عصر تهران، شعار «۲۲ بهمن، مایه ننگ میهن» سر دادند

همزمان با سالگرد ۲۲ بهمن، شهروندان معترض در شهرهای مختلف ایران به سر دادن شعارهای شبانه علیه جمهوری اسلامی ادامه دادند. این شعارهای شبانه که در روزهای اخیر و با صدور فراخوان تجمع ۲۷ بهمن شدت یافته‌اند، به مشهد نیز رسیده‌اند و معترضان مشهدی شامگاه شنبه بیست‌و‌دوم بهمن با سر دادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی، اعتراض خود به حکومت را در شهر زادگاه علی خامنه‌ای نیز فریاد زدند.

معترضان در محلات مختلف مشهد در شعارهای شبانه خود، با سر دادن «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» از داخل خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی با خیزش سراسری همراهی کردند.

در اهواز، معترضان با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر جمهوری اسلامی» مخالفت خود با نظام جمهوری اسلامی را اعلام کردند.

شعارهای شبانه در کرج نیز مانند شب‌های گذشته ادامه داشتند و براساس گزارش‌ها، فریادهای «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» در مناطقی چون گلشهر و گوهردشت طنین‌انداز شدند.

معترضان در بندرعباس روز شنبه، همزمان با بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ازسوی جمهوری اسلامی، نمادهای این جشن حکومتی را آتش زدند.

شعارهای شبانه در تهران نیز شنبه‌شب از غرب و شرق و مرکز پایتخت شنیده شد. مناطقی چون شهرزیبا، باغ فیض، اکباتان، شهران، نارمک، نواب، ولی‌عصر، آپادانا، تهرانپارس، شهرک چیتگر، بهشتی، شهرک باقری و... شاهد شعارهای شبانه ضد جمهوری اسلامی بودند.

در تهرانپارس، معترضان شامگاه شنبه  با سردادن شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «جمهوری اسلامی نمی‌خوایم، نمی‌خوایم» با خیزش سراسری ایرانیان همراهی کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در راهپیمایی حکومتی ۲۲ بهمن، برخی نیروهای بسیجی شعارهای مردمی در خیزش سراسری را تغییر داده و آن‌ها را به شکلی درآورده بودند که حمایت از نظام را تداعی کند. همزمان، یکی از ساکنان شهرک آپادانای تهران در واکنش به این اقدام حامیان حکومت با انتشار ویدیویی اعلام کرد: «امروز ۲۲ بهمن در امنیت کامل به خیابان‌ها آمدید و خواسته خود را فریاد زدید، فقط یک روز از گلوله جنگی استفاده نکنید، خواهیم دید پیروز چه کسی است. ضمنا اصل شعار تحریف‌شده‌ای که امروز سر دادید در اختیار ما است؛ اگر امسال سال خونه، سید علی مهربونه، کیان پیرفلک ۹ ساله را به رگبار نمی‌بستید.» در شعارهای شبانه در منطقه آپادانا فریاد «مرگ بر دیکتاتور» شنیده می‌شد.

معترضان در مجتمع‌های مسکونی خیابان ولی‌عصر نیز در همراهی با دیگر مردم علیه جمهوری اسلامی شعارهایی مانند «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان» سر دادند. در حوالی خیابان ولی‌عصر شعار «۲۲ بهمن، مایه ننگ میهن» هم شنیده شد.

ساکنان شهرک چیتگر نیز شنبه‌شب را با سردادن شعار علیه جمهوری اسلامی سر کردند و با فریاد زدن شعار «مرگ بر دیکتاتور» همراهی‌نکردن خود با جشن‌های حکومتی در این روز را نشان دادند. در منطقه نواب تهران هم جمعی از مردم شامگاه شنبه از فراز مجتمع‌های مسکونی شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای قاتل» و «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

معترضان در منطقه شهرزیبا در غرب تهران نیز شنبه‌شب با شعارهایی مانند «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» و «می‌جنگیم، می‌میریم، ایران رو پس می‌گیریم» با خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی همراهی کردند.

جمعی از معترضان در منطقه باغ فیض نیز «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند. در منطقه شهران هم شعارهای شبانه معترضان شنیده می‌شد، از جمله «مرگ بر جمهوری اعدامی» و «مرگ بر خامنه‌ای قاتل».

از شهرک باقری در منطقه ۲۲ تهران هم شامگاه ۲۲ بهمن شعارهای شبانه ضدحکومتی به گوش می‌رسید. معترضان در این شهرک فریاد «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.