دختر کیم جونگ-اون؛ آنچه درمورد کیم جوآئه، «وارث بلافصل» ۱۰ ساله می‌دانیم

جوآئه که گمان می‌رود دومین فرزند کیم باشد، تنها فرزند او است که در انظار عمومی دیده شده است

تصمیم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، برای اینکه در تعدادی از رویدادهای مهم دولتی در هفته اخیر کنار دخترش حضور یابد، به گمانه‌زنی‌ها مبنی براینکه او [دختر کیم جونگ اون] قرار است وارثش باشد، دامن زد.

در طول هفته اخیر، تصاویر رهبر این پادشاهی منزوی در مراسم بزرگداشت هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس ارتش کره شمالی منتشر شد.

در تعدادی از این رویدادها، از جمله رژه نظامی طولانی چهارشنبه شب، کیم با دومین فرزندش کیم جوآئه و همسرش ری سول-جو حضور یافت.

جوآئه که گمان می‌رود ۱۰ ساله باشد، در چند مجموعه عکسی که رسانه‌های دولتی از او منتشر کردند، دیده شد که روز سه‌شنبه در ضیافتی با مقام‌های ارشد نظامی مشغول صرف ناهار است، کنار پدرش که در سالن پذیرایی سیگار می‌کشید نشسته و سپس همراه کیم در مسیر رژه قدم می‌زند.  

این دست‌کم چهارمین حضور عمومی او در رسانه‌های به‌شدت تحت کنترل کره شمالی بود.

رودونگ سینمون، روزنامه رسمی حزب حاکم کره شمالی این کودک را کنار پدرش در مرکز توجه توصیف کرد.

او نخستین فرزند کیم است که در ملاء عام در کنار پدرش از او عکس گرفتند، چون رسانه‌های دولتی پیش‌تر حتی از افشای هویت اعضای نزدیک خانواده رهبر خودداری می‌کردند.

گفته می‌شود کیم سه فرزند دارد، یک پسر ۱۳ ساله و یک فرزند دیگر که ۶ ساله است اما درباره آنها از جمله جنسیت‌شان اطلاعات اندکی وجود دارد.

سال گذشته جوآئه کنار پدرش در مراسم پرتاب موشک دیده شد، اگرچه رسانه‌های دولتی آن زمان نامی از او نبردند.

پیش از این مراسم، تنها تایید وجود او دنیس رادمن، بازیکن سابق بسکتبال آمریکا، بود که در سال ۲۰۱۳ در سفر خود به کره شمالی زمانی را با خانواده رهبر اعظم این کشور سپری کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های اطلاعاتی کره جنوبی بر این باورند که او همان دختر به نام جوآئه است که بازیکن سابق بسکتبال آمریکا با او آشنا شد.

رویترز به نقل از میسون ریچی، استاد مطالعات خارجی دانشگاه هانکوک سئول، نوشت: «همین‌قدر می‌دانیم که او دارد به بچه دلبندش محبت می‌کند، اما هرچه بیشتر در انظار دیده شود، بیشتر به‌نظر می‌رسد که یا کاملا برای رهبری آماده می‌شود یا دست‌کم به منزله یک احتمال مطرح می‌شود.»

گمانه‌زنی‌ها درمورد فرزندان کیم بسیار جدی است، چون این کشور در طول تاریخ به صورت دیکتاتوری موروثی اداره شده است. با اینکه [حکومت] این کشور پادشاهی نیست، اما کیم سومین نسل از خانواده‌اش است که پس از کیم ایل سونگ، رهبر بنیان‌گذار کره شمالی، و پسرش، کیم جونگ ایل، بر کره شمالی حکومت می‌کند.

گزارش‌های رسانه‌های دولتی این هفته جوآئه را دختر «محبوب» و «محترم» کیم خواندند، چون در عکس‌ها او دست‌دردست پدرش راه می‌رفت و مادرش پشت سر آن‌ها بود.

پروفسور ریچی گفت که حضورهای عمومی بادقت گزینش‌شده جوآئه در رویدادهای نظامی، به‌ویژه موارد مربوط به زرادخانه موشکی کشور برای درآمیختن تصویر خانواده کیم و سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی طراحی شده است. او گفت: «[این] راه دیگری است که نشان بدهد خلع سلاح هسته‌ای به کل از [گزینه‌های] روی میز حذف شده است.»  

ریچل مینیونگ لی، کارشناس کره شمالی در شبکه هسته‌ای باز (Open Nuclear Network) مستقر در وین، گفت هنوز زود است که نتیجه بگیریم جوآئه برای رهبری آماده می‌شود.

استدلال او این است که حضور این کودک به‌طور خاص در رویدادهای نظامی برای ارسال پیامی به مردم کره شمالی طراحی شده مبنی بر اینکه توسعه سلاح‌های هسته‌ای برای [تامین] امنیت نسل‌های آینده است.

لی گفت: «رهبری کره شمالی احتمالا باید دلیل بیاورد که چرا این کشور باوجود وخامت شرایط اقتصادی باید به سرمایه‌گذاری در دفاع ملی ادامه بدهد.»

«و هیچ تبلیغاتی قوی‌تر از دختر جوان رهبر برای انتقال این پیام نیست.»

© The Independent

بیشتر از جهان