موانع دریافت کمک معیشتی: دارایی ۹۰۰ میلیونی، خودروی ۵۰۰ میلیونی و سفر خارجی

محمد شریعتمداری: ثبت تقاضای کمک به معنی اجازه بررسی حساب بانکی است

محمد شریعتمداری/عکس از تجارت نیوز

محمد شریعتمداری،‌وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی روز سه‌شنبه اعلام کرد به آن دسته از افرادی که دارایی یا ملک بیش از ۹۰۰ میلیون تومانی داشته باشند،‌ یا خودرویی به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان و یا اینکه سه سفر خارجی غیر زیارتی داشته‌اند، بسته کمک معیشتی دولت تعلق نمی‌گیرد.

ایسنا به نقل از شریعتمداری نوشت:«دولت در سه نوبت به ۱۵ میلیون خانوار کمک معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی (بسته به تعداد اعضا) پرداخت کرده است و آنهایی که واجد شرایط نیستند به زودی از طریق پیامک در جریان قرار می‌گیرند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او همچنین درباره کد دستوری #۶۳۶۹*، که برای شکایت افرادی که خود را مستحق کمک معیشتی می‌دانند، اما از این طرح حذف شده اند، گفت: کسانی که تقاضای خود را از طریق کد دستوری مذکور ثبت کنند در واقع به دولت اجازه بررسی حساب‌های بانکی خود را می‌دهند. 

شریعتمداری در ادامه گفت: اگر شرایط لازم را داشتند و جزو طبقات متوسط و کم‌درآمد بودند از زمان شروع طرح حمایتی این مبلغ را دریافت می‌کنند و چنانچه مشمول نشوند به آنها تعلق نمی‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: کسانی که توان مالی مناسب دارند و با معیارهای موجود مشمول نمی‌شوند از طریق پیامک واجد شرایط نبودن آنها اعلام می‌شود و بعد از آزمون وسع مالی حذف می‌شوند.

دولت حسن روحانی می‌گوید از محل افزایش ۵۰ درصدی بهای بنزین سهمیه‌ای و افزایش ۳۰۰ درصدی بهای بنزین آزاد ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد دارد و قصد دارد این درآمد را در بین قشر ضعیف جامعه توزیع کند. این در حالی است که در ۱۲ روزی که از افزایش قیمت بنزین می‌گذرد،‌ قیمت کالا‌ها افزایش داشته و برخی کارشناسان نیز یک موج تورمی بزرگ را پیش‌بینی می‌کنند.

بیشتر از