ملاقات سفیر عربستان سعودی در یمن با فرستاده ویژه سازمان ملل

این دو مقام، تلاش‌های سیاسی، اقتصادی، توسعه‌ای و امدادی پادشاهی عربستان سعودی برای حمایت از دولت و مردم یمن را بررسی کردند

هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن AFP

محمد بن‌سعید الجابر، سفیر عربستان سعودی در یمن، روز سه‌شنبه با هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن، در ریاض دیدار کرد.

این دو مقام، تلاش‌های سیاسی، اقتصادی، توسعه‌ای و امدادی پادشاهی عربستان سعودی برای حمایت از دولت و مردم یمن را بررسی کردند.

آن‌ها همچنین راه‌های تقویت و حمایت از تلاش‌های سازمان ملل متحد برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی جامع برای پایان دادن به بحران یمن و حمایت از امنیت، ثبات و توسعه ‌آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

هانس گروندبرگ در این ملاقات گفت که او همچنین با جاسم البودیوی، دبیرکل جدید شورای همکاری خلیج فارس، و مقام‌های ارشد سعودی دیدار کرد تا راه‌های گسترش اقدام‌های اقتصادی و بشردوستانه و پیشرفت در مسیر آتش‌بس ملی و فرایند سیاسی فراگیر ذیل رهبری یمنی‌ها و تحت نظارت سازمان ملل متحد را بررسی کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هانس گروندبرگ پیش‌تر، در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل در ۱۶ ژانویه (۲۶ دی)، گفته بود که با احزاب مختلف در یمن و کشورهای منطقه به صورت مداوم در تماس و گفت‌وگو بوده است. او هدف اصلی این مذاکرات را «تنش‌زدایی نظامی، انجام اقدام‌هایی برای جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع اقتصادی و کاهش تاثیر درگیری بر غیرنظامیان» در یمن دانست.

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، پیش‌تر گفته بود: «بیش از ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.»‌

جنگ یمن بین‌ حوثی‌های برخوردار از حمایت ایران و دولت در تبعید یمن مورد حمایت ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، از سال ۲۰۱۵ آغاز شده است و تاکنون، ده‌ها هزار نفر در جریان این جنگ جان‌باختند و این کشور، با قحطی گسترده روبرو شده است.

بیشتر از جهان