صف خوش‌تیپ‌های سینما: جیمز باند بعدی چه کسی خواهد بود؟

نماد جذابیت مردانه قرار است نماینده «مردانگی جدید» باشد

باربارا بروکلی، تهیه‌کننده این سری فیلم‌ها، گفته است مدتی طول خواهد کشید تا جانشین باند مشخص شود-twitter/007

بازیگرها می‌آیند و می‌روند، اما جیمز باند می‌ماند. این قهرمان سینمایی که قلب سینما‌دوستان را تسخیر کرده، برای چندین دهه مشخص‌کننده استاندارد «جاذبه جنسی مردانه» در جهان مد و سینما بوده است. چهره کلیشه‌ای از مردی میان‌سال، خونسرد، باهوش و صد البته جذاب که در کت‌وشلوارهای چندین هزار دلاری در کنار زنان زیبا ظاهر می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

از زمانی که دنیل کریگ پس از پنجمین حضورش در نقش معروف‌ترین مامور مخفی جهان در «No Time to Die» در‌مورد کناره‌گیری خود از این نقش صحبت کرد، همه از هم می‌پرسند: چه کسی جیمز باند بعدی خواهد بود؟

 

نام چه کسانی بیشتر مطرح است؟

باربارا بروکلی، تهیه‌کننده این سری فیلم‌ها، گفته است مدتی طول می‌کشد تا جانشین باند مشخص شود. او اوایل امسال به نشریه ددلاین گفت که فیلم‌برداری «حداقل دو سال دیگر» است و در مصاحبه‌ای درباره چالش‌های انتخاب بازیگر این نقش صحبت کرد. او گفت: «این یک تعهد ۱۰، ۱۲ ساله است. هر کسی نمی‌خواهد این کار را انجام دهد.» او همچنین به نکته مهم دیگری اشاره کرد که ممکن است کل ظاهر باند را زیر و رو کند: «باند همان‌طور که مردان در حال تکامل‌اند، در حال تکامل است.»

بنابراین باند جدید واقعا چقدر با تکرارهای قبلی شخصیت تفاوت خواهد داشت؟ تا زمانی که بیشتر بدانیم، مدعیان فعلی را در زیر مرور کنید.

آرون تیلور جانسون

از بسیاری جهات انتخاب ستاره  کیک اس (Kick-Ass) برای بازی در نقش باند بدیهی است: او به بدل‌کاری عادت دارد. او تطبیق‌پذیری خود را در «Nocturnal Animals» که برای آن جایزه گلدن گلوب و همچنین نامزدی بفتا را به دست آورد، نشان داده است و در ۳۲ سالگی در مناسب‌ترین سن برای متعهد شدن به این مجموعه که می‌تواند به معنای تعهدی برای بیش از یک دهه باشد قرار دارد. به‌راحتی می‌توان این بازیگر را تصور کرد که کت‌وشلواری آراسته به تن کرده است و در نقش باند پشت میز پوکر می‌نشیند.

رگه-جین پیج

زمانی که تب «بریجرتون» بریتانیا را گرفت، نقش اول مرد جذاب آن برای خیلی‌ها مناسب نشستن در جای جیمز باند تشخیص داده شد. خود رگه-جین پیج در این مورد گفت: «این مانند یک نشان شایستگی است... خوشحالم که این نشان را دارم.» اگر از من بپرسید کناره‌گیری از سریال بریجرتون این بازیگر جذاب را کمی به حاشیه برده است.

هنری گلدینگ

پسر رویایی بریتانیایی-مالزیایی مطمئنا می‌تواند برای تبدیل‌ شدن به اولین باند آسیایی تلاش کند. هنگامی‌ که از او در‌مورد این حدس و گمان پرسیده شد، گلدینگ متواضع بود و گفت: «حتی حضور در این صحبت‌ها نیز باعث افتخار است، اما این انتخاب از اختیار من خارج است.» برخی عقیده دارند گلدینگ نرم‌خوتر از آن است که بشود تصور کرد باند بعدی باشد، اما اگر قرار است باند نماینده نسل جدید مردان باشد، چرا که نه؟

جیکوب الوردی

  این بازیگر خوش‌تیپ، با بازی استادانه‌اش در نقش نیت جیکوبز در سریال سرخوشی (Euphoria)، مردانگی سمی امروزی را به چالش می‌کشد. پس چه کسی بهتر از او برای بازی در نقش باند در دوران توجه به امنیت زنان در اجتماع، آن‌هم در حالی‌ که سازندگان باند شروع به بازنگری در مظاهر خشونت و شیوه رفتار با شخصیت‌های زن کرده‌اند.

رابرت آرامایو

این بازیگر ۲۹ ساله با نقش الروند، نیمه‌الفی دارای تفکر سیاسی، در سریال پرهزینه آمازون، «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» The Lord of the Rings: The Rings of Power، به شهرت رسید و شایعات حضورش در نقش باند را با جذابیت و سکوتش در‌هم پیچید. او در شمشیربازی نیز ماهر است و بینندگان او را در نقش ند استارک جوان در بازی تاج‌وتخت نیز دیده‌اند، اما به راحتی می‌تواند شمشیر را با کلت جیبی باند عوض کند.

سام هیوگان

این هنرپیشه اسکاتلندی که بیشتر برای نقش‌آفرینی در سریال غریبه (Outlander) و جاسوسی که از من روبرگرداند (The Spy Who Dumped Me) شناخته شده است، تمایل خود را برای تصاحب نقش باند آشکار کرده است. او گفت: «فکر می‌کنم اکنون در سن مناسبی برای این نقش هستم. احساس می‌کنم توانایی کافی برای انجام آن را دارم. من دوست دارم فرصتی پیدا کنم تا با این چالش روبرو شوم.» علاقه‌مندان این هنرپیشه جذاب شاید بدشان نیاید که شمه‌هایی از لهجه اسکاتلندی او را در شخصیت باند جدید تجربه کنند.

ادریس البا

این بازیگر متولد لندن یکی از نامزدهای بالقوه جایگزینی کریگ در سال‌های اخیر بوده است. او که به معنای واقعی مردی جذاب و خوش‌برخورد است، احتمالا کار را از همان جایی که سلفش متوقف کرده است، با به تصویر کشیدن باند به عنوان مردی جدی و قدرتمند، ادامه دهد. او در سال ۲۰۲۲ دوستداران سینما را با یک توییت به تکاپو انداخت: «اسم من البا است، ادریس البا».

از دیگر نام‌های مطرح برای جایگزینی دنیل کریگ در نقش جیمز باند می‌توان به جک لودن، پاپا اسیدو، پل مسکال، عمر سی، تام هاردی، لوسین لاویسکونت، تام هالند، ریچارد مدن، دنیل کالویا، تام هیدلستون، جیمز نورتون، جان بویگا، هنری کویل، کیلیان مورفی، جیمی دورنان و لوک اوانز اشاره کرد.

 

بیشتر از زندگی