صدراعظم آلمان: پوتین هرگز من را تهدید نکرده است

اولاف شولتز می‌گوید از تسلیحات پشتیبانی اروپایی‌ها تنها در محدوده سرزمینی اوکراین و نه در خاک روسیه استفاده می‌شود

اولاف شولتز اواخر ماه ژانویه با ارسال تانک‌های مدرن لئوپارد۲ به اوکراین موافقت کرد- Axel Heimken/ POOL/ AFP

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در مصاحبه با روزنامه بیلد گفت که در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، هیچ‌گاه تهدید نشده است.

پیش‌تر در اوائل هفته، بوریس جانسون،‌ نخست‌وزیر پیشین بریتانیا در یک مستند «بی بی سی» اظهارنظری جنجالی کرد. او گفت که در مکالمه تلفنی که چند روز پیش از آغاز جنگ اوکراین با پوتین داشته است، تهدید به حمله موشکی شده است.

به گفته جانسون، رئیس‌جمهوری روسیه در بخشی از این مکالمه تلفنی به او گفت: «(نابودی بریتانیا) تنها یک دقیقه (برای روسیه) طول می‌کشد.»

صدراعظم آلمان در بخش دیگری از مصاحبه با بیلد، تاکید کرد که همواره در گفتگو با پوتین، هر دو نفر دیدگاه‌های کاملا مخالفی درباره حمله روسیه به اوکراین داشته‌اند. 

صدراعظم آلمان گفت:«من در سخنانم بارها شفاف بیان کردم که این روسیه است که مسئولیت شعله‌ور کردن جنگ را برعهده دارد.»

اولاف شولتز به خبرنگار بیلد گفت که روسیه بی‌دلیل به همسایه خود حمله کرده تا اوکراین را به‌صورت کامل و یا بخش‌هایی از این کشور را به روسیه ملحق کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صدراعظم آلمان درباره ارسال تسلیحات سنگین نظامی به اوکراین، از جمله تانک و خودروهای زره پوش اعلام کرد که «توافقی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین وجود دارد مبنی بر اینکه از سلاح‌های ارائه شده توسط غرب فقط باید در خاک اوکراین و نه در بخش سرزمینی روسیه استفاده شود.»

صدراعظم آلمان گفت دلیل اصلی کمک‌های مالی و تسلیحاتی و بشردوستانه آلمان به اوکراین این است که«حمله روسیه چارچوب‌های صلح اروپایی را نقض می‌کند و آن را به خطر می‌اندازد.»

آلمان اولین کشور اروپایی است که به اوکراین تانک می‌فرستد. اولاف شولتز اواخر ماه ژانویه با ارسال تانک‌های مدرن لئوپارد۲ به اوکراین موافقت کرد.

قراراست بریتانیا، فرانسه و ایالات متحده نیز تانک های چلنجر، لکرک و آبرامز را به‌زودی در اختیار ارتش اوکراین بگذارند.

وزیر دفاع بریتانیا اوائل هفته گفت که تانک‌های بریتانیایی پیش از تابستان در خط مقدم جبهه اوکراین خواهند بود.

اولاف شولتز در مصاحبه با بیلد گفت که هرگونه تحویل تسلیحات به دقت با متحدان غربی هماهنگ شده تا از تشدید تنش جلوگیری شود.

کاخ کرملین حمله به اوکراین را «یک عملیات ویژه نظامی» برای خلع سلاح همسایه خود و «دفاع از ارزش‌های روسیه در برابر غرب متجاوز» می‌نامد. ولادیمیر پوتین بارها به کشورهای غربی متحد اوکراین درباره تجهیز تسلیحاتی این کشور هشدارداده است.

بیشتر از جهان