نمایشگاه زمان، طبیعت و عشق ون‌کلیف در عربستان

در این نمایشگاه، بیش از ۲۸۰ قطعه جواهر، ساعت و اشیا هنری که بخشی از تاریخچه این خانه جواهر از سال ۱۹۰۶ یه شمار می‌روند، به نمایش گذاشته شد

این نمایشگاه جواهراتی دارد که نمی‌توان روی آن قیمت گذاشت-facebook/Van Cleef & Arpels

خانه جواهرات فرانسوی ون‌کلیف اند آرپلز در نمایشگاهی که در موزه ملی عربستان سعودی در حال برگزاری است، قطعات بی‌نظیری از آرشیو بزرگ خود را به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه زمان، طبیعت و عشق بیش از ۲۸۰ قطعه جواهر، ساعت و اشیا هنری را که بخشی از تاریخچه این خانه جواهر از سال ۱۹۰۶ تا به امروزند، در خود جای داده است. این آثار با بیش از ۹۰ سند اصلی از جمله دفترچه‌ یادداشت‌ها، طرح‌ها و نقاشی‌هایی با گواش تکمیل می‌شوند که تصویری از پشت‌صحنه خلق این خلاقیت‌ها را به نمایش می‌گذارند.

نشنال نیوز به نقل از نیکلاس بُس، مدیرعامل ون‌کلیف اند آرپلز، در افتتاحیه نمایشگاه، توضیح داد که چرا ارائه میراث ون‌کلیف به منطقه مهم است. او ضمن اشاره به ۳۳ مهره حلزونی که در غار بیزمون مراکش در سال ۲۰۲۱ یافت شدند، این جواهرات را نوعی هنر خواند. این مهره‌ها که به نظر می‌رسد به عنوان گردنبد استفاده می‌شدند، بین ۱۴۰ هزار تا ۱۵۰ هزار سال قدمت دارند، و قدیمی‌ترین نمونه جواهرات پیدا‌شده محسوب می‌شوند. او گفت که علاقه به آراستن خود قدمتی به طول تاریخ دارد و طبیعت جواهرات با هر فرهنگی آمیخته است.

این نمایشگاه با مجموعه جواهراتی که نمی‌توان روی آن‌ها قیمت گذاشت، برگرفته از آرشیو شرکت و مجموعه‌های خصوصی است و در آن‌، قطعاتی هم وجود دارد که قبلا در معرض دید عموم قرار نگرفته‌اند؛ فرصتی برای لذت بردن از شکوه جواهرات بی‌نظیر.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از جمله آثاری که در این نمایشگاه ارائه‌ شده می‌توان به یک ساعت آرت‌دکو به شکل آویز اشاره کرد که در سال ۱۹۲۴ با پلاتین و الماس سفید ساخته شده است.

گردنبند نازلی که سال ۱۹۳۹ برای ملکه نازلی، ملکه مصر، ساخته شد، با رشته‌هایی از الماس سفید که نوارهایی از سنگ‌های قیمتی آن را نگه داشته‌اند، یکی دیگر از آثار تاریخی این نمایشگاه است.

در بین آثار به نمایش گذاشته‌شده، گردنبند معروف زیپ و شاهکار این خانه جواهر نیز دیده می‌‌شود. طرح این قطعه به شکل زیپ به لحاظ فنی بسیار مبتکرانه است و ۱۳ سال زمان برد تا کامل شود. از این قطعه تعداد کمی وجود دارد؛ زیرا تولید این اثر حتی امروز هم بسیار زمان‌بر است و حداقل ۴۰۰ ساعت طول می‌کشد.

این مجموعه جامع که قبلا در میلان و شانگهای به نمایش در آمده بود، تجربه‌ای منحصربه‌فرد را در ریاض ارائه می‌دهد. نشنال نیوز به نقل از لیز مک‌دونالد، مدیر میراث و نمایشگاه‌های ون‌کلیف، نوشت که این یک پروژه بسیار بزرگ است که مراحل آماده‌سازی آن دو تا سه سال طول کشیده است.

این رویداد ۱۲ اتاق در طبقه همکف موزه را به خود اختصاص داده است و تا ۱۵ آوریل ادامه خواهد داشت.

بیشتر از مُد و زیبایی