آتش زدن نمادهای دهه فجر در شهرهای مختلف؛ اعتراضات خیابانی در سنندج

شعارهای شبانه و دیوارنویسی علیه جمهوری اسلامی در شهرهای مختلف به خصوص تهران ادامه دارد

مراسم حکومتی موسوم به دهه فجر و افزایش فشار بر اقلیت‌‌های مذهبی در ایران باعث شده است که در روزهای اخیر بر شدت و میزان اعتراضات افزوده شود. فریادهای شبانه مردم علیه جمهوری اسلامی و همچنین مخدوش کردن نمادهای مربوط به جمهوری اسلامی در شهرهای مختلف بیشتر شده است. هم‌زمان، اعتراضات در سنندج جمعه‌شب بار دیگر به خیابان کشیده شد و مردم به بازداشت فعالان این شهر واکنش نشان دادند.

معترضان در شهر سنندج جمعه‌شب با برگزاری تجمع‌های اعتراضی بار دیگر به بازداشت فعالان این شهر اعتراض کردند. در ویدیوهای منتشرشده از این اعتراضات، معترضان با بیان اینکه انقلاب ادامه دارد، خیابان‌های شهر در محلات مختلف را مسدود و آتش روشن کردند.

معترضان در این تجمعات شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر جاش»، «کردستان، کردستان گورستان فاشیستان» و «مرگ بر خامنه‌ای» سردادند. آنها همچنین از دیگر شهرهای ایران خواستند که به اعتراضات خیابانی بپیوندند. معترضان در این شهر همچنین با سردادن شعارهای ضد حکومتی خواستار آزادی ماموستا لقمان امینی و ماموستا ابراهیم کریمی ننله شدند.

مناطق مختلف تهران نیز شامگاه جمعه چهاردهم بهمن‌ماه، شاهد شعارهای شبانه مردم علیه جمهوری اسلامی بود. شهروندان در مناطق نارمک، سهروردی، شهرک نگین غرب، شهر زیبا و شهرک اکباتان با سردادن شعارهای ضد حکومتی، اعتراضات علیه جمهوری اسلامی را ادامه دادند.

در برخی مناطق نیز معترضان، به آتش زدن و مخدوش کردن نمادهای حکومتی و تبلیغات دهه فجر پرداختند. معترضان در اتوبان نیایش بنرهای تبلیغاتی دهه فجر را به آتش کشیدند. در رباط‌کریم نیز یک مجموعه از تابلوهای تبلیغاتی شهری به آتش کشیده شد که بر روی آن‌ها برای سالگرد انقلاب ۵۷ و دهه فجر تبلیغات صورت گرفته بود. بنرهای تبلیغاتی دهه فجر در پل پارک‌وی، اتوبان مدرس، اتوبان چمران و شیخ فضل‌الله نیز به آتش کشیده شد. یکی از معترضان با انتشار ویدیویی از به آتش کشیدن یکی از این بنرها، از مردم می‌خواهد که سکوت نکنند. هم‌زمان با به آتش کشیدن شدن یکی از این بنرها در اتوبان مدرس شمال، مردم نیز با بوق‌های ممتد از این اقدام حمایت کردند. هم‌زمان معترضان در کرمانشاه نیز بنرهای حکومتی مربوط به دهه فجر را به آتش کشیدند.

پیش از این، معترضان در شهر مشهد نیز به آتش زدن نمادهای دهه فجر اقدام کرده بودند که این اتفاق باعث شد فشارهای امنیتی بر روی مردم این شهر افزایش پیدا کند. بر همین اساس، فرماندار مشهد اعلام کرد که دو معترض در این شهر به‌دلیل آتش‌ زدن بنرهای ویژه «دهه فجر» بازداشت‌ شده‌اند. محسن داوری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که بازداشت این دو نفر در شامگاه چهارشنبه ۱۳ بهمن، صورت گرفته است و آن‌ها به آتش زدن یک بنر بر روی پل عابر پیاده اقدام کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ساوه نیز جمعی از معترضان، به شعارنویسی علیه جمهوری اسلامی اقدام کردند. در همین راستا ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد یک معترض در شهر ساوه استان مرکزی، شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «شعار ملی ماست پرچم شیر و خورشید» را دیوارنویسی می‌کند. در سمیرم اصفهان نیز جمعی از معترضان با نوشتن شعار «مرگ بر خامنه‌ای» بر روی دیوارهای شهر اعتراضات علیه جمهوری اسلامی را ادامه دادند.

دو نفر از دختران معترض نیز با انتشار ویدیویی نشان دادند که تصاویر توماج صالحی را در یکی از شهرهایی که نامش اعلام نمی‌شود، به دیوارها می‌چسبانند و به شعارنویسی شبانه علیه جمهوری اسلامی اقدام می‌کنند. معترضان در کرج، قصرقند، رشت، شیراز، اصفهان، تهران و دیگر شهرها نیز شعارنویسی علیه جمهوری اسلامی را ادامه دادند.

جمعی از مردم نیز شامگاه جمعه چهاردهم بهمن‌ماه، بار دیگر در شهرک باقری واقع در منطقه ۲۲ تهران به سردادن شعارهای شبانه و ضد حکومتی اقدام کردند. معترضان در این شهرک از داخل خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی خود شعار «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «این‌همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» سردادند.

شعارهای شبانه نیز در مناطق مختلف تهران ادامه دارد. جمعه‌شب چهاردهم بهمن‌ماه جمعی از معترضان در شهرک نگین غرب همانند دیگر مناطق تهران برای چندمین شب پیاپی به سردادن شعار علیه جمهوری اسلامی اقدام کردند. در یکی از ویدیوهای منتشرشده شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» شنیده می‌شود.

معترضان در محله نارمک که در جریان خیزش سراسری یکی از محلات فعال بوده است نیز جمعه‌شب به سردادن شعارها علیه جمهوری اسلامی پرداختند. معترضان در محله نارمک با شعارهای «مرگ بر حکومت بچه‌کش»، «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر جمهوری اسلامی»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر حکومت اعدامی» چراغ اعتراضات شبانه در این منطقه را روشن نگه داشتند.

ساکنان خیابان سهروردی تهران نیز بار دیگر به سردادن شعارهای شبانه علیه جمهوری اسلامی اقدام کردند. معترضان در این منطقه شعار «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» و «مرگ بر دیکتاتور» سردادند. معترضان در شهر زیبا نیز با سردادن شعارهای شبانه علیه جمهوری اسلامی، با دیگر مناطق تهران همراهی کردند. مردم در این محله با شعارهای «این‌همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» و «مرگ بر خامنه‌ای» همراهی خود با خیزش سراسری را نشان دادند.

همچنین مردم شهر گالیکش در استان گلستان نیز روز جمعه در اعتراض به حصر خانگی مولوی محمدحسین گرگیج، امام جماعت آزادشهر، در اطراف خانه او گرد آمدند و با سردادن شعار، به اعدام‌ها، احضارها و بازداشت‌های جاری اعتراض کردند. در شهر زاهدان نیز همانند هفته‌های گذشته معترضان به برگزاری تجمع‌هایی علیه جمهوری اسلامی اقدام کردند. مردم شهر زاهدان در حالی برای هجدهمین جمعه پیاپی به خیابان‌ها آمدند که شعار می‌دادند: «چه دار باشه چه زندان، ایستاده‌ایم تا پایان»