سنتکام: هدف از رزمایش مشترک با اسرائیل تقویت آمادگی و حفظ امنیت منطقه است

نتانیاهو: «این رزمایش نشان‌دهنده همکاری راهبردی مسلم اسرائیل و آمریکا، و گامی دیگر برای تقویت قدرت نظامی اسرائیل است.»

رزمایش مشترک اسرائیل و آمریکا با حضور نیروهای دریایی، زمینی و هوایی دو کشور در صحرای نگو (نگب/نقب) و شرق دریای مدیترانه آغاز شد. گزارش‌ها حاکی از آن است در این رزمایش که جونیپر اوک (سرو کوهی) نام دارد حمله به مراکز و تاسیسات اتمی ایران شبیه‌سازی می‌‌شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در دیدار از محل برگزاری رزمایش گفت‌: «این رزمایش نشان‌دهنده همکاری راهبردی مسلم اسرائیل و آمریکا، و گامی دیگر برای تقویت قدرت نظامی اسرائیل است.»

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، در این رزمایش صدها هواپیما از جمله بمب‌افکن بی‌ـ۵۲ استراتوفورترس و ناوهای هواپیمابر آمریکایی که به این منظور وارد منطقه شده‌اند، شرکت دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این رزمایش‌ که تا جمعه ادامه خواهد داشت، با هدف تقویت آمادگی نیروهای دو کشور و مشارکت در حمایت از امنیت منطقه برگزار می‌شود.»

در این بیانیه به نقل از مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام، آمده است: «رزمایش مشترک با اسرائیل تاییدی است بر تعهد واشنگتن به منطقه خاورمیانه [...] چنین رزمایش‌هایی توان نظامی را تقویت می‌کند و برای امنیت و ثبات منطقه اهمیت دارد.»

روزنامه تایمز اسرائیل در گزارشی به‌نقل از یک مقام آمریکایی نوشت این رزمایش مشترک به‌طور مشخص علیه هیچ کشور مشخصی نیست اما حاوی پیام هشدار به چین و جمهوری اسلامی ایران است.

پیش‌تر، در آذرماه نیز نیروی هوایی ارتش اسرائيل با همکاری نیروهای نظامی آمریکا رزمایشی مشترک بر فراز دریای مدیترانه و خاک اسرائیل برگزار کرده بود.

بیشتر از جهان