حضور رونالدو در عربستان سعودی صدای نصرالله را درآورد؛ به جای فوتبال خرج لبنان کنید

دبیرکل حزب‌الله لبنان به گلایه گفت آیا لبنان از فوتبال مهم‌تر نیست؟

حزب‌الله لبنان از متحدان عمده جمهوری اسلامی ایران است- Al-Manar / AFP

موضع‌گیری و سخنان جدیدی که حسن‌ نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، درباره کریستیانو رونالدو، ستاره فوتبال پرتغال و جهان، به زبان آورده است در میان کاربران رسانه‌های اجتماعی جهان عرب به موضوع مزاح تبدیل شده است. 

نصرالله در این سخنان که از تلویزیون المنار، نزدیک به حزب‌الله، پخش شد و بخش مربوط به فوتبال آن مورد توجه رسانه‌ها و رسانه‌های اجتماعی عرب قرار گرفته است، در گلایه از عربستان سعودی در جذب رونالدو، می‌پرسد: «وقتی که لبنان به حمایت نیاز دارد چه وقت دعوت از رونالدو و هزینه پول برای فوتبال است؟»

 کریستیانو رونالدو، بازیکن شناخته‌شده تیم ملی‌ فوتبال پرتغال، پس از پایان قرارداد همکاری‌اش با تیم منچستر یونایتد انگلستان، با امضای قراردادی ۳۰ ماهه در اوایل سال جاری میلادی به تیم فوتبال النصر عربستان پیوست. 

بر اساس اطلاعات منتشرشده، رونالدو که از سال ۲۰۲۱ به این سو، مقام برترین گلزن تاریخ فوتبال ملی جهان را دارد، در ازای بازی در تیم النصر، سالانه مبلغی معادل ۱۱۷ میلیون دلار دستمزد دریافت خواهد کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گمانه‌زنی‌هایی نیز درباره حضور فوق‌ستاره آرژانتینی در عربستان سعودی مطرح شده است و برخی شبکه‌های خبری مدعی شدند لیونل مسی تابستان ۲۰۲۳ و پس از پایان قراردادش با پاری سن‌ژرمن، به باشگاه الهلال عربستان سعودی می‌پیوندد.

شبکه خبری العربیه نوشت که نصرالله علی‌رغم حمله‌های مداوم و مکرر به کشورهای عرب خلیج فارس و حمایت همیشگی از حکومت جمهوری اسلامی، اکنون شرم را کنار گذاشته و از این کشورها طلب پول می‌کند. 

کاربران رسانه‌های اجتماعی ویدیو فوق را بارها به‌اشتراک گذاشته و می‌گویند که دبیرکل حزب‌الله لبنان از همان تریبونی که بارها با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، بیعت کرده‌ است، اکنون از کشورهایی در خلیج فارس یاری می‌طلبد که همواره آنان را آماج حملاتش قرار داده است.

یک کاربر توییتر در مورد سخنان اخیر نصرالله نوشت: «او وقیحانه از همان کرسی که بارها و بارها تبعیت لبنان از ایران را اعلام کرده و علنا با پادشاهی سعودی و کشورهای خلیج فارس مخالفت ورزیده، اکنون به خود جرات داده است که از آن‌ها طلب کمک کند!»

یک روزنامه‌نگار عرب نیز در توییتی نوشت: «نصرالله اکنون با کاسه گدایی به همان منبری بازگشته که از آن به عربستان سعودی و پادشاهانش توهین کرده است، و لبنان را با مصر و رونالدو و مسی مقایسه می‌کند! عجیب این که او در حالی این سخنان را می‌گوید که می‌داند پشتیبانی مالی تابع موضع‌گیری‌های سیاسی است. بنابراین آیا حزب‌الله خود را به‌عنوان یک بازیکن قابل خرید ارائه داده است؟»

حزب‌الله لبنان از متحدان شاخص جمهوری اسلامی ایران است و تهران همواره از این گروه شبه‌نظامی حمایت کرده است. ایران و عربستان سعودی، دو کشور عمده دارای نفت در خاورمیانه، رقیب سیاسی یکدیگر به شمار می‌روند. 

نصرالله در این سخنان، همچنین حمایت کشورهای عرب خاورمیانه و اروپا از مصر را زیر سوال برد و پرسید: «آیا اهمیت مصر بیشتر از لبنان است؟ کشورهای خلیج فارس چه کم دارند که ۱۰۰ میلیارد، ۲۰۰ میلیارد، ۳۰۰ میلیارد خرج فوتبال می‌کنند؟» 

سخنگوی وزارت خارجه مصر، این سخنان نصرالله را «عبث» و «تلاشی ناموفق برای ارائه چهره قهرمانانه از خود» توصیف کرده است.

بیشتر از جهان